Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapsuudenkotini

Vierailija
09.04.2010 |

asuttavaksemme, koska isäni ei tarvitse näin paljon neliöitä - eikä oo mikään maisteri ylläpidossakaan.

Meitä on isä, äiti ja kaksi lasta. Syksyllä odotamme kolmatta (ja viimeistä). Talossa on 200 neliötä ja 500 neliön piha. Ongelmana on se, että meillä ei ole varaa asua tässä. Maksut on ihan hirveät. Otettiin 100 000 e asuntolainaa, jota maksetaan 550 e kuussa pois, olen hoitovapaalla ja lapsilisineen tuloni ovat 470 e. :(

Niistä menee puolet asumiseen, loput ruokaan ja puhelinlaskuun. Sähkölaskut ovat hirveitä. Jouluna se oli 950 euroa ja nyt tasauslasku 750 euroa. Mies tienaa 1800 (käteen). Mä en kehtaa pyytää siltä rahaa erikseen, se laittaa 600 euroa yhteiselle tilille joka kuukausi. Päivähoitomaksu esikoisesta on 180 e/kk, jonka minä maksan.

Miten mä selitän mun isälle, että kiitos mutta meidän täytyy muuttaa tästä pois? Tämä ei siis ole meidän oma. Eikä tule olemaankaan. 100 tonnin laina on kaksiosta, joka ostettiin isällemme. Meidän pitää maksaa sitä ja tässä asumisesta... voi räkä. Ja minä haluaisin olla kotona ja katsoa kun tyttöni kasvavat kouluikään, mutta ei siitä taida mitään tulla.

Tosin kesällä laskut on minimissä.. pakko alkaa taas säästää talven varalle, että selvii lämmityslaskuista. :(

Olen vinguttanut visalle jo 2200 euron laskut... VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ....

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen ei KEHTAA isälleen tuommosta asiaa sanoa? :O

Vierailija
2/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi (isälleni) olla vaan kiitollinen vissiin.

Ja töihin menen, heti kun voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isäsi myydä pois lapsuudenkotisi. Eihän tuossa ole järkeä.

Tai sitten alennatte asuinkuluja mm. sähkölaskun osalta. Voitteko laskea asunnon lämpötilaa muutamalla asteella? Noin suurta asuntoa ei tarvitse lämmitää kokonaan yli 20 asteiseksi. Mistä muusta voisi tinkiä? Töihin et tietenkään voi mennä, jos kerran olet raskaana. Entä esikoinen, onko hänen käytävä koko päivä päiväkodissa, vai riittäisikö kerho? Siinäkin säästyisi rahaa...

Vierailija
4/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostatte isälle asunnon ettekä saa kuitenkaan taloa omaksenne jossa nyt asutte...? Puhukaa hyvät ihmiset rahahuolistanne ennen kuin on liian myöhäistä!

Vierailija
5/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette ostanee sitä kotitaloa että olisitte siitä maksaneet lainaa. Voisko lainanmaksua pienentää.

Vierailija
6/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä lapsiahan ja yhteistä kotiahan sinä olet siellä kotona hoitamassa.

Mihin ne miehesi rahat menee, jos ei teidän koko perheen asumiseen jne. kuluihin? Ihmeellistä!

Missä on taas ennakoinnin taso? Ettekö laskeneet valmiiksi paljonko asuminen maksaa? Mitä kulut maksavat? Onko teillä varaa hankkia kolmas lapsi?

Ei sitä turhaan sanota, että ihmiset on niin uusavuttomia rahankäytössä!

Vierailija
7/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ette omista nykyistä kotia, mutta uusi kaksio on isäsi nimissä ja te maksatte sen??

Tuossa ei ole mitään järkeä. Isä maksakoot oman kaksionsa TAI antakoot teille vastineeksi talon.

Vierailija
8/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies laittaa yhteiselle tilille palkastaan 1500eur. Tienaa nettona myös n.1800eur. Eli ei jää sille juuri mitään "itselleen", mutta minä kotona kolmen lapsen kanssa ja onneksi miehelle itsestäänselvyys, että hänen palkkansa menee melkeinpä kokonaan perheen elättämiseen.

Eli sun pelastus: mies laittaa palkastaan enemmän yhteisiin menoihin. Tai sitten isäsi muuttaa teille muutamiksi vuosiksi asumaan kunnes menet takaisin töihin.

Vierailija
9/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi nyt miettiä sitä lämmitysmuotoanne tarkoin. Ja laittaa joka kuukausi se 300 euroa lämmityskustannuksiin.

Jos muutatte pois, jouduttehan te kuitenkin asumisestanne maksamaan? Vuokraa, lämmityskuluja, vesilaskuja jne. Eikö?

Vierailija
10/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päivähoitomaksuja? Kun etkös sinä ole lasten kanssa kotona?

Laitahan tulot ja menot paperille ja mieti missä kohtaa voi säästää.

Selkeä suunnitelma siis rahankäytöstä! Budjetointi kannattaa!

Terkuin yksinhuoltajaäiti joka elättää perheensä pienillä tuloilla ja maksaa tajuttomia sähkölaskuja joka kuu (elämäntavalla ja vapaudella on hintansa..)

Vierailija
11/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli sekava sepustus.

Miten toi omistuskuvio nyt menee?

Kaikki asunnot ovat isäsi nimissä? Ei ole reilua tietenkään. Vai onko kaksio teidän nimissä ja sitten kotitalo yhä isäsi? Mitä ihmettä? Miksi ihmiset rakentelee näitä omituisia omistuskuvioita? Niistä ei tulee kuin napinaa.

Ja mihin ihmeeseen miehesi laittaa 1200e kuukaudessa? Jos kerran vain 600e / kk laittaa yhteiselle tilille, josta maksetaan KAIKKI(?) perheen laskut. Nyt mä en pysy mukana...

Totta sekin, että omakotitalon ylläpito on kallista, en sitä sano. Jos vaan on takkaa yms. juttua, niin puulämmitykseen ja sitten loput sähköllä.

Vierailija
12/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksion laina mukaan lukien siis. En usko että paljon halvemmalla asuisitte vuokrallakaan, ellette sitten tingi neliöistä todella paljon. Jos tilanne on se, että kaksio on teidän nimissä ja talo isän nimissä, niin järjestely lienee sinänsä reilu. Tosin voi miettiä, että pitäisikö isän maksaa kaksion vastike, kun te kerran maksatte talon kaikki kulut.

Lainaanhan voi neuvotella lyhennysvapaata tai maksuohjelman muutosta, jos oletat että teidän rahatilanne paranee jossain vaiheessa. Ehkä sillä pääsisi pahimman yli?

Olethan muuten ainoa lapsi? Jos et ole, tuo teidän järjestely on todellinen aikapommi, ellette ole sisarusten kanssa paperilla sopineet miten perintö aikoinaan jaetaan ja paljonko saatte hyvitystä siitä, että olette hoitaneet taloa.

Vierailija
13/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt odottelen, että ap kommentoisi. Sen verran erikoinen on tuo teidän rahajärjestely, että ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää vastauksia edellä esitettyihin kysymyksiin. Erityisesti siihen, mihin se mies oikein ne rahansa laittaa, jos ei perheeseen? Vaimo maksaa luotolla ja mies elelee herroiksi?

Vierailija
14/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen mitään summia. Meillä yhteiset tilit.

Miksi maksatte kasioo, miksi ette taloa? Kai se kaksio on teidän nimissä, muuten olette vielä enemmän tolloja kuin nyt. Ja isäsi vedättää teitä 6-0

Tuossa on heti yksi säästökohde. Tarhamaksu menee ihan turhaan jos olet kotona. Ja kotihoidontukikin nousis kun lapsi ei hoidossa.

Millä ihmeellä te lämmitättä?

Vierailija
15/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästätte, kun hoidat esikoisen kotona. Itsehän kirjoitit, että haluat olla lasten kanssa kotona kunnes menevät kouluun, joten miten tähän ajatukseen sopii se, että esikoinen on hoidossa?

Vierailija
16/19 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tää juttu meni niin yli ymmärryksen, että olen sanaton!

Vierailija
17/19 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa ihmeessä isälle, miten asia on ja miten tiukille olette joutuneet. On kyllä himppa sekava tuo teidän asumisjärjestely..

Vierailija
18/19 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lusmumamma?

Vierailija
19/19 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ymmärsin ton oikein, teitä on kusetettu viimeisen päälle. Isäsi siis omistaa kummatkin asunnot, te vaan makselette ja saatte armollisesti asua siinä toisessa :D Miten jotkut voi olla noin pöpejä?

Miksette ostaneet sitä taloa? Sitten isäsi olisi voinut ostaa asuntonsa ihan itse, te taas olisitte silläkin rahalla voineet maksaa omia lainanlyhennyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi