Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla Kitchen aid -monitoimikone? Kannattaako ostaa?

Vierailija
09.04.2010 |

Olen himoinnut tätä konetta jo kauan, mutta se on aika hintava. Oletko ollut tyytyväinen omaasi? Mistä mahtaisi saada edullisimmin?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihana.

ostin siihen ne raastimetkin,mutta se lisäpaketti on ollut avaamattomana 3 vuotta kaapissa:))

Vierailija
22/54 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka avulla on helpompi tehda pienempia taikinoita tai vaahdottaa vaikka pieni maara kermaa. Talloin ei tarvitse kaapia kulhon reunoja.

Kiitos tosta sam's vinkista, olen itsekin harkinnut KA:n ostoa ja miettinyt ostaisko sen taalta jenkeista vai euroopasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostamassa yleiskonetta, koska häälahjaksi 9 vuotta sitten saatu Bosch hajosi TAAS - tässä välillä on tullut uusittua jo muovinen sekoituskulho sekä metallimötikkä plus muoviset hammasrattaat sekä vispilä.

Olen siis kurkkuani myöten täynnä boschia.

Sitä metallivuokaa, missä pullataikinan tekee, olen käyttänyt ihan pari kertaa koska se oli mielestäni melko epäkäytännöllinen varsinkin pienemmän taikinan kanssa, paljolti siksi että taikinakoukut tulevat pohjasta. Tässä mallissa vispilöitä ei saanut mitenkään metallivuokaan. Myöskään metalliosia ei saanut pestä tiskikoneessa - tai jos pesi, niin alumiinisista osista alkoi sen jälkeen irrota runsaasti mustaa töhkää.

Joten onneksi hajosi. Mutta nyt onkin sitten miettiminen, että kitchen aid vai kenwood?

Olisi kiva vielä päästä tänä kesänäkin leipomaan...

Vierailija
24/54 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä se on käyttökelpoisempi meille, vaikka pidänkin hieman enemmän Kitchen aidin ulkonäöstä. Luulen kuitenkin, että käyttöominaisuudet määräävät tässä hankinnassa meillä enemmän. Eikä se Kenwoodkaan pahan näköinen onneksi ole.

Vierailija
25/54 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatte siis KitchenAidin Mixeria, ei yleiskonetta. Yleiskone on Food Processor.

Vierailija
26/54 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sillä lailla notta Kitchen Aidissa on tehoja 300 W ja Kenwood Majorissa 1500 w. Kenwood on tehty teräksestä eikä siinä ole käyttörajoituksia. Kenwoodia ei tarvitse huudattaa täysilöä kierroksilla kun silöä veivataan pullataikinaa. Kokemuksia on molemmista ja Kenwood on minulla. 

Kenwood on englantilainen Bentley ja Kitchen Aid on amerikkalainen Chrysler eli Simca, niinkuin automiehet tapaavat sanoa.

Vierailija
27/54 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Kenwood Major Titan ja se on kyllä älyttömän hyvä. Meidän kone tuli vasta alkuvuodesta, mutta äidillä on samanlainen, kokonaan terästä oleva, joka on kestänyt parikymmentä vuotta.

Aika paljon tuli lueskeltua koneista aikanaan, ja jäin siihen käsitykseen, että Kitchen Aid on hyvä, luonnollisestikin kauneuskilpailussa ehdoton voittaja, mutta Kenwood käytettävyydeltä ja kestävyydeltä omaa luokkaansa.

Vierailija
28/54 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidillani oli Kenwood, sama kone +25v. Kun vihdosta viimein hajosi, han osti uuden Kenwoodin :) Itse ostin kanssa Kenwoodin, tosin pienemman version. Sekin on toiminut todella hienosti. En enaa muuta merkkia aio ostaakaan. Pitkaikaisena Kenwood maksaa itsensa takaisin moneen kertaan, eika valmistuvikoja ole.   

Vierailija
29/54 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kitchen Aid ja tykkään siitä tosi paljon. Kenwood on hyvä, mutta valitsin KAn koska se on laadullisesti samaa luokkaa, mutta paljon nätimpi. Omani on esillä keittiön tasolla, se on niin painava etten viitsisi liikutella sitä edes takaisin kaappiin ja pöydälle.

Vierailija
30/54 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin unohdin viela sanoa, etta kerran teinina hajotin aidin Kenwoodista kulhon (se oli muovia ja sulatin sen vahingossa hellalla :D) Aiti sai tilattua Kenwoodilta viela 20v vanhaan koneeseen uuden teraksisen kulhon. Huom +20v tuotteen ostamispvm:sta... ei hassumpaa palvelua :D

Vierailija
31/54 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitchen Aid todellakin on nätimpi, omaani käyttänyt n 10 vuotta, moitteettomasti toimii. 

Vierailija
32/54 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voida verrata KA:n ja Kenwoodin laatua. KA on amerikkalaissuunittelua ja Kenwood on eurooppalainen. Ka:ssa tehoa 300 W ja Kenwoodissa 1500 W. Kenwoodissa ei alennusvaihteessa muovirattaita, KitchenAidissa on. KA kosahtaa 15 min käytön jälkeen eikä takuu eikä mikään korvaa, koska rajoitus on manuaaliin printattu. Jos haluat pitää ostaa koristeeksi ja vatkata hankalsti 2 dl kermaa, osta halpa KA (300 USD). Jos haluat vaikkapa vaivata 2,6 kg jauhoja taikinaksi ja olla muutenkin vakuuttava ruoanlaittaja, Osta Kenwood Major. 

Vierailija
33/54 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta Kenwood on Kiinassa kasattu laite

Vierailija
34/54 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sitä monitoimikoneeksi voi kutsua jos ei ole ostanut hirveästi lisäosia.

Se on niin painava (onneksi myös kaunis), että tila pitää löytyä pöytätasolta. En jaksaisi nostella edestakaisin. Toisaalta huomattavasti mukavampi käyttää kun valmiiksi esillä. Ja värin voi valita keittiöön sopivaksi.

Vierailija
35/54 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, sain lahjaksi. Minulla ei vielä erikoisia lisäosia, mutta perusvispilä, taikinakoukku ja mela ja olen ollut todella tyytyväinen. On tullut paljon leivottua ja vaahdotettua. Helppo puhdistaa yms.Joskus tulen siihen hankkimaan myös lihamyllyosan.

Vierailija
36/54 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallinen kulho tietysti, entä vispilät? Saako sillä tehtyä myös pienen taikinan, vaikka onkin iso kulho? Kiitos vastauksista!

Vierailija
37/54 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tässä kyseessä se klassinen Kenwoodin monitoimikone, keittiön Rolls Royce, haaveitteni kohde? Vai onko Kitchen Aid joku uusi merkki?

Mulla ihan hyvä, joskin aika pieni Moulinette, mutta haaveilen Kenwoodista.

Vierailija
38/54 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on se eliittiä... aaah. lisäosiakin on tullut ostettua,mutta tuolla ne lojuu kaapissa avaamattomassa paketissa. ei niille oikein ole käyttöä. raastamiseen sun muuhun käytän toista pikkukonetta,en jaksa kasata noita lisäosia tuohon kitchen aidiin.

mutta jokatapauksessa-se on ihana,enkä luovu siitä.

Vierailija
39/54 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kommentti pitäisi ymmärtää, koska Skoda on voittanut kaikki testit ja vertailut mihin se on osallistunut? Katsastusvikojen määrässäkin voittaa ns. hienot merkit kuten Mersu, Bemari ja Volvo.

Vierailija
40/54 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton tollo! Kertoo pikkutarkkaan kaiken muun, mutta ei sitä kaupan nimeä tai osoitetta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan