Mitäs hassua ootte tehnyt väsyksissä?
Itse olen viimeisilläni raskaana ja viime aikoina on tullut tehtyä kaikkea enempi ja vähempi hassua :D
-Yks aamu käskin esikoista viemään "Matin" (=pikkuveli) pissille, kun koira vinkui aamupissille. Tyttö tietty änkytti vastaan, että miks mun pitää viedä MATTI pissille??!! Johon mä vastasin, että vie nyt se äkkiä ennen kuin se pissii lattialle! No, tyttö teki työtä käskettyä ja vei pikkuveljen vessaan ja istutti herran potalle.. Ja sitten vasta älysin, että ei hitto, mä kyllä tarkoitin sitä "Marttia" (=yksi meidän neljästä koirasta) :D Vähänkö rupesin nauramaan :D
-Kävin pienempien kanssa yks päivä kaupassa ja laitoin ostoksen kaappeihin, kun mukelot auttoivat. Sitten piti soittaa jonnekkin ja aloin etsimään kännyä -> ei missään! Fiksuna tätinä sitten lainasin esikoisen puhelinta ja soitin omaan kännyyn ja kappas, kyllä löytyi -> JÄÄKAAPISTA parin lihapaketin alta :D
-Unohdin laittaa kuopukselle vaipan, kun lähdettiin ulos (poika on jo melkein kuiva, ainoastaan unilla ja ulkona on vielä vaippa) ja ihmettelin sisälle tullessa, että miks hitossa taapero on ihan märkä, vaikkei ulkona ole edes lammikoita. Noh, syykin selvisi, kun riisuin pojan..
-Kutsun vähän väliä poikia tyttöjen nimellä ja toisin päin (lapsilla ei todellakaan ole mitään Tupu Hupu nimiä).
-Yks ilta laskin ammeeseen vettä ja kutsuin pojat kylpyyn. Ihmettelin, kun amme ei täyty, vaikka vesi valuu, joten huusin miehelle, että tuu auttaan, meidän meidän ammeessa on jotain vikaa! Mies tuli ja hekotellen sanoi, että asiaa auttaisi, jos laittaisit sen TULPAN kiinni..
-Samoin yks aamu yritin keittää pojille aamupuuroa ilman, että levy oli päällä.. Soitin jo miehellekkin, että meiltä hajos hella ja mies vienosti kehoitti katsomaan, että onhan se virta päällä kulta (=muisti sen amme episodin :D)..
-Yks päivä puhuin puhelimessa äitini kanssa ja aloin etsimään puhelinta, kun piti lähteä jonnekkin. Käskin sitten tyttöjä etsimään puhelimen ja toiseksi vanhin sanoi höröttäen, että mihinkäs sä äiskä puhut??!!
Kommentit (11)
olin niin väsyksissä että melkein näkyjä näin, ja yhtenä yönä vaihdoin vahingossa saman lapsen kuiviin kahteen kertaan peräkkäin ja toinen jäi vaihtamatta kokonaan.
ei ollut missään. Lähdin kaupasta ostamaan sitten uusia, että pääsisimme uimahallille. Muitten lasten uimakamppeet olivat valmiina.
"Sami" on naapurin poika.
alkukesästä yliopistolle aamukolmelta kesäkurssille, kun luulin että kello oli jotain yhdeksän. Huomasin vasta kaupungilla, että onpa aika hiljasta.
jatkaa itse töihin. Tuli erittäin kiire lähtö (nukuttiin pommiin) ja puin kuopukselle nopeasti päälle, vaikka poika vikisin vastaan.
Sitten äkkiä kurvasin päikkärin pihalle ja jatkettiin matkaa. No.. Sairaalan pihalla (olen kätilö) sitten aloin peruuttamaan ja ketkäs siitä peruutuspeilistä killitti takaisin? Kolme virnuilevaa ja unista poikaa :D No, eikun uus yritys ja takaisin päikkärin pihalle (välimatkaa oli n. 200 metriä) ja pojat ulos ja sisälle. Kuopus jatkoi tirinää ja marinaa ja käskin pojan olla hiljaa! Vasta eteisessä, kun pyysin hoitajaa riisumaan kuopuksen (isommat osasivat jo riisua itse), huomasin, että jätkällä oli ensinnäkin ERI pari sukat, pitkät kalsarit ja EI kenkiä! Paita sentään oli oikea.
alkukesästä yliopistolle aamukolmelta kesäkurssille, kun luulin että kello oli jotain yhdeksän. Huomasin vasta kaupungilla, että onpa aika hiljasta.
eikä voi soittaakaan mihinkään. mies tuli viereeni ja käänsi hanaa toiseen suuntaan ja kysyi josko haluan nukkumaan.
olen yrittänyt vaihtaa auton avaimella liikennevaloja. seisonut oman oveni takana odottamassa, että se avautuu. parhaimmillaan yritin viisi minuuttia siirtyä eteen ja taakse, että se anturi tai mikä lie huomaisi minut. lopulta soitin "huoltoon" - miehelleni siis ja kysyin mikäs mahtaa olla vikana. mies kehotti kuningattaren avaamaan oven ihan itse omilla avaimilla kun hovimies sattuu olemaan töissä (ja juu, pienessä riidassa oltiin aamulla erottu). olen yrittänyt väkisin tunkea autoni avaimia naapurin auton oveen ja kerran jopa saanut oven auki. onneksi sattui sillä kerralla liikuntavammaisen auto, joten en edes yrittänyt tunkea avaimia virtalukkoon ja lähteä liikkeelle, kun vaihdekeppi oli ihan väärässä paikassa.
ja sitten näitä perinteisiä; ulkoilutin roskapussia, unohdin ostokset kauppaan, käytin koiran talutinta lenkillä, harmi, että koira unohtui jne jne.
kaupassa eriparikengillä
työntänyt hesarin jääkaappiin
laittanut koirankakkapussin postilaatikkoon (kun piti siis laittaa kakkapussi roskiin ja hakea lehti postilaatikosta)
Vauvan tutti oli hukassa ja oltiin kylässä. Olin varma että se on mukana. Vauva oli jo vaunuissa ja huuteli sieltä tuttia. Etsin kuumeisesti sitä joka paikasta. Menin katsomaan autosta - ei löytynyt. Tulin sisälle etsin lisää - ei löydy mistään. Ajattelin että pakko olla autossa kun se sitä matkalla söi. LÄhdin autolle, olin hukannut autonavaimet. Siis what? Justhan mää kävin siellä autossa. No sitten etsittiin autonavaimia - ei löydy mistään. Onneksi avaimet löytyi ja autolle taas - ei ole tuttia vieläkään. Tulen sisälle. Tutti on keittiön pöydällä...
typeriä ja vaarallisia ovat.
siksi en kertonutkaan valmiiksi, että menin noilla kerroilla bussilla töihin loppujen lopuksi. halusin saada jonkun av;laisen onnelliseksi päästyään moralisoimaan. edeltäväsi kirjoittaja. ;)
* unohdin kuopusvauvan kaupan kärryihin istumaan, pakkasin autoon kassit ja muut lapset ja olin jo startannut auton kun vanhin sanoi että "kalle unohtu kärryyn"
* pakkasin lapset takapenkille kun ne piti viedä mummille siksi aikaa kun kävin itse kampaajassa, ajoin siis ensin mummin pihaan, jatkoin siitä matkaa (puhelimessa koko ajan puhuen) kampaajan työpaikan luo ja kun rupesin peruuttamaan autoa parkkiin, huomasin että takapenkillä istuu koko jengi. Olin siis vain pysähtynyt mummin pihaan ja jatkanut siitä suoraan matkaa kampaajalle!