Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Jos eroaisit kirkosta, liittyisitkö johonkin muuhun uskontokuntaan vai olisitko uskonnoton?

Vierailija
07.04.2010 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuuluin kirkkoon. Enää en kuulu ja olen edelleen uskonnoton. Mitään uskonnottomien taustaryhmää minulla ei ole. Lähes kaikki kaverini ja sukulaiseni kuuluvat kirkkoon.

Vierailija
2/12 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion erota kirkosta, jahka saan aikaiseksi. Uskon mä silti Jumalaan ja Jeesukseen. Kirkko on vaan unohtanut Jeesuksen opetukset enkä halua kannattaa niin suvaitsematonta ja alistavaa puljua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai väitätkö, että olet ainoa noin neljästä miljoonasta suomalaisesta kirkkoon kuuluvasta, joka ei ole suvaitsematon ja alistava. Kirkko muodostuu ihmisistä, ei se ole mikään epähenkilö!

Mä aion erota kirkosta, jahka saan aikaiseksi. Uskon mä silti Jumalaan ja Jeesukseen. Kirkko on vaan unohtanut Jeesuksen opetukset enkä halua kannattaa niin suvaitsematonta ja alistavaa puljua.

Vierailija
4/12 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liity mihinkään.

Kirkot ja uskonnot niputan kaikki samaan kasaan:huuhaata, ei kuulu minulle.

Vierailija
5/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai väitätkö, että olet ainoa noin neljästä miljoonasta suomalaisesta kirkkoon kuuluvasta, joka ei ole suvaitsematon ja alistava. Kirkko muodostuu ihmisistä, ei se ole mikään epähenkilö!

Ei kirjoittaja kyllä missään vaiheessa mielestäni väittänyt olevansa ainoa vaan totesi ettei halua kannattaa moista puljua... Ymmärrän hyvin, kyllä minäkin uskon jollakin tasolla ja johonkin, mutta kirkko on instituutiona niin epämiellyttävä laitos, etten todellakaan tue sitä mitenkään, rahallisesti tai olemalla osa sitä

Vierailija
6/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon mihin uskon, mulle riittää uskontoni harjoittaminen ihan yksinkin.

Vierailija
7/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole sen jälkeen kuulunut mihinkään jengiin. Olen uskonnoton.

Vierailija
8/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäis kuulua johonkin?? onko ajatus ap:n mielestä jotenkin kummallinen, et kaikki ei koe tärkeänä kuulua johonkin ryhmään?? vai miksi kysyit?

Vierailija
9/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme jo nyt jonkin verran heidän tilaisuuksissa

Vierailija
10/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskontoon.

Kun erosin niin siinä vaiheessa taisin kuitenkin vielä "uskoa" johonkin, nyt sekin on jo hävinnyt ja olen todellakin uskonnoton.

Vierailija
11/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen erityisen mielissäni jos/kun fundamentalistit eroavat kirkosta. Kirkon saama rahoitus ja oikaus ottaa jäsenmaksu suoraan palkasta ei mielestäni ole perusteltua, ellei yhteiskunnan pelisääntöjä ja ihmisoikeussopimuksia pidetä kunniassa.

Tällä hetkellä ortodoksit ovat ev-lut. fundamentalistien kanssa opillisesti samoilla linjoilla. En tiedä miksi siellä erotaan.

Itse otin kantaa naispappeuskysymykseen eroamalla aikoinaan.

Vierailija
12/12 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku bahai, missä kannatetaan ihmisyyttä ja toisten kunnioittamista.

en ole eronnut kirkosta, mutta kaipa sekin aika koittaa.