Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi näkökulma ikuiseen haalarivääntöön: Mitä sitten, jos lapsi kastuu?

Vierailija
07.04.2010 |

Meillä ainakin lapset läträä lätäkössä siihen malliin, että sukkikset ovat aina märät, vaikka olisi Reimatecit ja kuriksetkin päällä. So? Sitten läträtään niin kauan kuin viihdytään. Ei kevätsäässä niin nopeasti kylmä tule - varsinkin jos liikkuu. Itsellänikin yleensä on jalat ja kädet märät, kun en itse käytä kumppareita enkä mitään kosteussuojahanskoja.

En itse usko hetkeäkään mihinkään "kastumisesta tulee flunssa" - juttuihin. Tunteeko joku jonkun, joka on muka tullut kipeäksi, jos onkin kastunut. Itse asiassa meidän perhe ei ole koskaan kipeä - kaikillä on erittäin hyvä vastustuskyky, ehkä juuri siksi, että me ei pientä kastumista tai kylmää pelätä. Meillä saa lapset ottaa pipon ja hanskat pois, jos siltä tuntuu.3- ja 5-vuotiaat lapset on eikä kumpikaan ole kertaakaan elämässään syöneet yhtään antibioottikuuria eivätkä olleet yhtäkään päivää päiväkodista pois sairauden vuoksi. Tytöllä on ollut aikoinaan lievä vesirokko ja pienemmällä oli vauvarokko. Siinä kaikki.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti mukavampaa jos lapset eivät yhtään kastu lätäköissä löträtessään, mutta eivät ne kyllä sitä tunnu oikein huomaavankaan jos sukkaan vähän plutsahtaa vettä kumpparinvarresta parhailla kurakeleillä. Yhtään lätäkköähän ainakaan meidän lapset eivät suurin surminkaan ohita, sehän on parasta ulkoilussa...

Päivähoitopaikan tädit puolestaan tuntuvat pitävän sitä ihan kuolemantuomiona ja alkavat heti vaatia uusien varusteiden ostamista.

Vierailija
2/4 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuista vedenpitävän haalarin etsintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni tunsin kun juteltiin päiväkotijuttuja kaverin kanssa, kertoi että heillä joka päivä lapsella laitetaan varasisävaatteet päälle kun ulkoillessa kastuu läpimäräksi.

Omalla lapsella ei ole päiväkodissa toisia vaatteita, kun aluksi siellä oli 2 vaatekertaa ja niitä ei ikinä käytetty niin toin ne takaisin kotiin.

Omalla lapsellani on kosteussuojatut haalarit ja päiväkodissa niiden päällä kurikset. Toisella lapsella ei kosteussuojaa ole ja kuriksia kuluu muutamat kaudessa, koska ne on pakko laittaa aina päälle.

Periksi en anna, mutta ei mua haittaa yhtään jos jonkun muun lapsi on märissä vaatteissa. Yhtä terveitä molemmat ovat olleet.

Vierailija
4/4 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vedessä kyllä on viruksia ja bakteereja, jotka voivat aiheuttaa tauteja, joten kotona kannattaa pestä kädet kunnolla. Ja kastumisesta ei vilustu, mutta jos kylmettyy, elimistön oma puolustusjärjestelmä heikkenee ja siten altistuu viruksien ja bakteerien aiheuttamille "taudeille".

Mulla oli vanhempi muksu pienenä semmoinen, että jos pikkusenkin liian vähän päällä, oli kohta kipeänä. Piti tumpata kampetta vaikka miten. Oli allergiaa, infektioastmaa taustalla, korvatulehduskierrettä, nämä varmaan vaikutti että sairasteli muutenkin paljon.

Hän ei ymmärtänyt hiekkalaatikon ideaa, tykkäsi 1-2 vuotiaana istuskella rattaissa, tehtiin pitkiä kävelylenkkejä.

Tämä nuorempi on ns. perusterve, ei allergioita tms, ja on muutenkin menevämpää lajiketta. Ei halua mitään kävelylenkkejä kärryissä, vaan syödä hiekkaa hiekkalaatikossa, tehdä kakkuja, touhuta. Jo ihan pienenä näin. On hyvä vastustuskyky.

Joo, ja kyllä vaatteet pitää sen kosteuden ihan hyvin ulkopuolella, mutta aina jostain hansikkaan samasta tulee kosteutta ja kumpparin varresta niinikään märkää jalkoihin.

Niiden kuivaaminen on hankalaa meidän kotioloissa. Kovin monia kumppareita ei viitsisi ostaa, säilytystilat on tosi huonot.