Haluaisin muuttaa lapsuudenkotiini
Äidilläni on n.50 neliöinen kaksio,minulla 74 neliöinen kolmio.Äidin asunto sijaitsee kantakaupungin aluella,minun täällä itä-Helsingissä.
Äiti muuttaa mahdollisesti pois tästä asunnosta palvelutaloon..en haluaisi vielä luopua siitä,asuinhan siinä ekat 21 vuotta..ihana maisema,ratikat ja bussit kulkee vierestä,keskustaan lyhyt matka+omaa rakasta kotiseutua..
Mies tuskin hyväksyisi tai suostuisi muuttamaan,mutta toisalta,olen jo nyt käytännössä yh,käyn kaupas,hoidan lapset,teen ruoat,siivoan,pyykkään..mies makaa työttömänä.Itse olen äitiyslomalla..lisäksi vihaan tätä lähiötä,missä kilometrin päässä kulkeva metro on ainoa vaihtoehto...
Kommentit (9)
palvelutaloasuminen on kallista. useimmat ihmiset joutuvat myymään entisen asuntonsa voidakseen asua palvelutalossa. Onko ap:llä siis rahaa ostaa äitinsä asunto?
Jos kolmio on omistusasuntosi, vuokraa se miehellesi ja muuta lapsien kanssa kaksioon :)
Tai laita kaksio ensin vuokralle, ja selvittele parisuhde ensin ennenkuin muutat pois...
Jos molemmat ovat vuokra-asuntoja, miten ajattelit että juuri sinä pääset siihen asuntoon missä äitisi nyt on?
Jos se on mahdollista, jos vuokranantaja suostuu, siinä vaiheessa kun äitisi menee palvelutaloon, muuta ihmeessä sinne keskustaan.
Jos elämä ei vastaakaan odotuksia, voit aina palata takaisin itä-helsinkiin.
Asun itse talossa ja alueella, jossa en viihdy. Lapsen kavereiden ja koulun takia en voi lähteä, en selitä nyt tarkemmin, mutta näin kuitenkin... Jos olisi mahdollisuus, lähtisin minäkin täältä lähiöstä pois.
en sinne toki sen jälkeen pääsisikään.Ei ole keskustassa vaan keskustan lähellä
ainoa stressitekijä on se että olisin sitten luultavasti yksin..toki sukukin olisi lähempänä
ja lasten tarha muuttuisi ja kaverit vaihtuis
ap
Ainakin meillä päin kunnan vuokrataloihin on sukulaisten mahdollista päästä johon ohi. Tai voisiko äitisi jälleenvuokrata asunnon teille, mahdollistaako hänen vuokrasopimuksensa sellaisen?
ja muutat sen asuntoon. Yksinkertaista.