Miksi hampaat pitää pestä aamulla ekaksi eikä aamupalan jälkeen?
Itse pesisin hampaat mielummin vasta aamukahvin jälkeen...
Kommentit (10)
pesen aamukahvin jälkeen, koska kahvi maistuu niin pahalle tahnanjämät suussa. Lasten hampaat pestään kuitenkin ennen aamupalaa, koska happohyökkäys ei ole niin paha kun on sileä ja puhdas hammas, kun aletaan syömään.
odottaa ainakin puolituntia. Muuten harjauksella vaan tehostaa happohyökkäystä tai jotain..
kuluttaa hammaskiillettä.
Kyllä tämä on ihan hammaslääkärien nykyinen suositus. Toki palsta mama tietää paremmin kuin jotkut lääkärit.
suussasi on jyllänneet ties minkä näköiset hurjat hammaspeikot ja siksi aamulla olisi hampaat pestävä ensimmäisenä. aina hampaiden pesun jälkeen tulisi odottaa n 50min ennen kuin syö mitään jotta siitä olisi jotain hyötyä. sit vaan aamupalalle.
hampaiden harjaus on tärkeämpää aamuisin kuin iltaisin vaikka toisin voisi ajatella! hammaspeikot elää öisin:)
näin suosittavat ja ohjeistavat.
Puhtaisiin hampaisiin ei tartu töhryt niin hyvin.
Tämä ei siis ole mikään av-mammamutu, vaan ihan asiantuntijoiden ohjeistus!
hampaiden harjaus on tärkeämpää aamuisin kuin iltaisin vaikka toisin voisi ajatella! hammaspeikot elää öisin:)
Itse asiassa hampaat pitää puhdistaa nimenomaan illalla huolellisesti, jotta niitä hyökkääviä hammaspeikkoja olisi yöllä mahdollisimman vähän. Yöllä syljen erityksen vähentyessä suu on altteimmillaan bakteereille.
suositus on nykyää et hampaat pestään ennen aamupalaa ja toine et suuta purskutellaa vaa sen verra et saadaan enimmät hammastahnat pois.
Aina oon pessy aamiaisen JÄLKEEN... en ole edes ajatellut mitään muuta tapaa... Puhtaat hampaat töihin/kouluun lähtiessä totta kai. Eikä yhtään reikää vieläkään kolmekymppisenä. Mikä juttu se oikein on, että muka ENNEN aamiaista pitäisi harjata?
Suuhygienisti (onkohan oikea ammattinimike) sanoi raskausaikana, että ennen aamupalaa pitäisi pestä hampaat. Poikani koulussa olivat myös hammaslääkäriksi opiskelleet näin sanoneet. Poikani lisäksi vain yksi näin teki, kun luokalta asiaa kysyivät. Mieheni on näin tehnyt jo vuosia, siis pessyt hampaat ennen aamupalaa, hänellä ei ole reikiä ja aina väitti, että hampaat ovat koko päivän näin puhtaammat. Ensin ajattelin, että no niin varmaan! Mutta totta se on, itse olen näin tehnyt noin kaksi-kolme vuotta ja hampaat ovat puhtaammat. Eikä reikiä raskaus- eikä imetysaikana. Mieheni vitsailee, että uskoin asian vasta kun ammattilainen sen minulle sanoi.. No ei ehkä nyt niinkään.. : )
tietenkin vasta aamupalan jälkeen.