Miksi pyykkien ripustaminen on niin vastenmielinen homma?
voisiko joku analysoida asiaa, ja purkaa tunteeni järkeviksi ajatuksiksi? kenties se auttaisi pääsemään eroon inhostani?
Kommentit (16)
Saan tunteita käyttää , miettiä rauhassa elämän kulkua.
juurikin tänään kirosin sitä miehelleni, kuinka pyykkien kuivumaan laittaminen, ja narulta viikkaaminen voi olla paskamaista hommaa... Ja sitä kun joutuu vielä tekemään joka päivä, vähintään kerran päivässä molempia...
Kauniita vaatteita ja tuoksuvatkin hyvältä, kiva niitä on ripustella
mutta se viikkaaminen, sukkien parien etsiminen ja vaatteiden sullominen ahtaisiin kaappeihin, aaarrgh!
Meillä mies ripustaa pyykit. Minä lajittelen ja pyykkään sekä silitän ja laskostan tekstiilit kaappeihin, mutta ripustaminen on miehen työ. Enää en edes joudu opastamaan häntä oikeaoppisessa ripustamisessa.
johtuu siitä, että aina kun ripustat pyykkejä kuivaushuoneessa, tulee pyykkäyskyylämummo motkottamaan miten pyykit pitäisi kuivata ulkona eikä sisällä.
Ja ihan varmana en kuivata. Vieressä on sekä yläaste että ammattikoulu, pöllyävä tie ja paljon puita täynnä siitepölyjä. Jos allergisena en tukehtuisi "raikkaisiin" ulkona kuivaneisiin pyykkeihini, niin sitten saisin olla ilman farkkuja kun ne olisi nyysitty, tai vähintään lakanat olisivat harmaat tiepölystä...
koko ajan varvistamaan tai kurottamaan matalalle koneeseen. Eli ylös alas. Ihan kiva jumppana, mutta jos on ahdasta niin ituttaahan se.
niitä märkiä ja kylmiä pitkiä kalsareita, jotka ovat kietoutuneet sataan solmuun ja niiden mukana tulee koneesta kaikki muutkin vaatteet. Sukat putoavat aitten aina märkinä lattialle siinä hässäkässä. Inhoan miehen märkiä farkkuja. Ne ovat kuin peltiä.
on melkein ainoita kotitöitä joista pidän! :D Varsinkin vauvanvaatteita on niin ihana laittaa! Jopa niiden silittäminen on ok-hommaa, vaikken muuten niin silittämisestä pidä.
Ikävin kotityö on tiskaaminen! Meillä ei keittiöön mahdu tiskikonetta, eikä sen takia kyllä muuteta tästä muuten ideaalista asunnosta. Pistän siis miehen tiskaamaan! :D
kun otin pyykkejä narulta (tähän aikaan vuodesta vielä kylpyhuoneessa) muistelin miten ihanaa hommaa se oli kun lapset olivat pieniä. Mies hoiti lapset ja minä telkeydyin kylppäriin pyykkihommiin. Sain olla yksin ja mietiskellä. Olin silloin varsin hidas ripustaja ja viikkaaja ;)
Nyt lapset ovat isompia ja tilanne toinen, mutta edelleen teen pyykkihommia ihan mielelläni. Onko sulla jotain motorista hankaluutta, ap? Huono kuivausteline? Sehän voi olla vaikka joku ihan pieni käytännön asia jota ei edes tule ajatelleeksi, joka tekee työn vastenmieliseksi.
kun otin pyykkejä narulta (tähän aikaan vuodesta vielä kylpyhuoneessa) muistelin miten ihanaa hommaa se oli kun lapset olivat pieniä. Mies hoiti lapset ja minä telkeydyin kylppäriin pyykkihommiin. Sain olla yksin ja mietiskellä. Olin silloin varsin hidas ripustaja ja viikkaaja ;) Nyt lapset ovat isompia ja tilanne toinen, mutta edelleen teen pyykkihommia ihan mielelläni. Onko sulla jotain motorista hankaluutta, ap? Huono kuivausteline? Sehän voi olla vaikka joku ihan pieni käytännön asia jota ei edes tule ajatelleeksi, joka tekee työn vastenmieliseksi.
Vai oletteko jotain mennoniitteja tai amishia?
Ap,
ite vaihdoin 'eko'pesuaineisiin, siis vähemmän kemikaaleja, esim Ecover tai varsinkin Ecoballs
meille joille pyykkääminen ei ole mieluisa kotityö. Mä saan viikon pyykit pyykkikorista viikattuina kaappiin max.kolmessa tunnissa, koska sekä koneet että kuivuri on niin isoja. Ja silti mun kaverit ihmettelee, että miten mä _viitsin_käyttää pyykkitupaa! Mä taas ihmettelen, miten he viitsivät pyörittää pyykkikonetta joka päivä, ja osalla on vielä pyykkitelineetkin joilla kuivattelevat pyykin, eikä siis kuivuria. Mulla menis hermo jos jatkuasti ois pyykkiä jossain kuivumassa, kun muutenkaan tilaa ei ole riittävästi.
Vai oletteko jotain mennoniitteja tai amishia?
ja se vie hirveästi sähköä. En tiedä miksi mutta meidän kuivausrummussa kuivuvat parhaiten vain puuvillaiset lakanat ja pyyhkeet. Muita tekstiilejä saa kuivattaa iät ja ajat.
Saan tunteita käyttää , miettiä rauhassa elämän kulkua.