Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelargoniat, runkoruusut talvettamisen jälkeen?

Vierailija
06.04.2010 |

Onko kokemusta, ovatkohan enää hengissä kun ei ole yhtään tuoreen näköistä oksaa tai lehteä. Aivan kuivat käppyrät. Heitänkö menemään vai kuinka herättelisin talven jälkeen. Olivat viileässä kellarissa pilkkopimeässä ja annoin vettä pikkuisen pariin otteeseen. Olisiko vesimäärä ollut liian pieni ja kukat kuivuneet. Neuvoja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä juuristo näyttää - onko mädäntynyt/kuivanut? Jos juuristo on kunnossa, saattaa pukata vielä uutta kasvustoa, joten älä vielä heivaa kasveja roskikseen.

Minulla ei ole koskaan onnistunut tuo polkkopimeässä talvettaminen, siksi olen pitänyt ikkunan edessä kasvit ja leikannut niitä kevättalvella tarpeen vaatiessa.

Vierailija
2/5 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargonia oli vain siinä vanhassa biisissä. Tosi moni sanoo väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn penkomassa pelargoNIn juuren esille, että näen. En malta odottaa. Harmittaa vaan jo etukäteen, läysin ihan sattumalta tämän aivan ihanan pelargonin, juuri sellaisen kun olin yhdestä lehdestä repäissyt, että tuollaisen haluaisin ja kas, löysin sen ihan sattumalta. En siis ole mikään pelakuuharrastaja.

Vierailija
4/5 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö ne pelargonit leikata pitäiskö vaohtaa multa tai antaa jotai lannoitetta?

Vierailija
5/5 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa vai ihan kuivanut. Mullan vaihtoon ja lannoitukseen en osaa sanoa mitään. Mutta ne juuret tarkistaisin, siitä näkee hyvin kasvin kunnon. Samalla tietysti kasvin voisi iskeä uuteen multaan, jos juuristo näytää hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän