Voiko jokaisesta työviikosta olla 3pv pois jos eri lapsella eri sairaus?
Eli käytännössä joka toinen viikko toisen lapsen äkillisen sairastumisen takia ja joka toisen työviikon toisen lapsen sairastelun takia?
Kommentit (11)
kieltää koska asia on laissa määritelty.
syksyn kun menevät päiväkotiin ja minä armopalapätkätyöhön.
ei ne päiväkodista kumminkaan sen vakavampia tauteja saa ja vastustuskyky kehittyy, niin että voivat sitten kun jatkavat virikepaikalla, käydä päiväkodissa joka päivä kun itse lepään kotona työttömänä.
Mä voisin käytännössä olla 12 TYÖpäivää putkeen poissa, jos mun neljä lasta sairastuisi peräkkäin. Esim. jos yksi sairastuisi torstaina, voisin olla torstain, perjantain, maanantain ja tiistainkin tätä yhtä hoitamassa, sitten jos toinen sairastuisi keskiviikkona, olisin keskiviikon, torstain, perjantain ja maanantain jne.
Torstaina sairatuneen lapsen hoitamiseen TES ei anna palkatta kuin to - pe päivän. Maantai olisi jo laskennallisti 5. sairatamispäivä jolloin et voi ollla enää pois.
Jos lapsi sairastuu lauantaina ja häet lääkäriltä sairaslomaa, niin palkallista on sitten vain 1-2 päivää (jos niitäkään). Meillä maksetaan palkka lapsen sairauden vuoksi 4 ekalta päivältä, mutta kyseessä ei ole työpäivät. Lauantaina sairastunut lapsi on saatava kuntoon niin että keskiviikkona menee hoitoon tai äidin kotonaolo on palkaton.
kun lapsi sairastaa. Omassa sairaudessa lasketaan.
Laki saattaa olla takana, mutta tuskin työnantaja sinua kamalan kauan katselee. Työnantajalla on kyllä keinonsa.
kun en voi itse itseäni irtisanoa, koska tulee karenssi.
Mä en taas saa yhtään palkallista päivää lapsen sairastuessa
ei ole mahdollista, siis jos olet työntekijä etkä yrittäjä.
Mä voisin käytännössä olla 12 TYÖpäivää putkeen poissa, jos mun neljä lasta sairastuisi peräkkäin. Esim. jos yksi sairastuisi torstaina, voisin olla torstain, perjantain, maanantain ja tiistainkin tätä yhtä hoitamassa, sitten jos toinen sairastuisi keskiviikkona, olisin keskiviikon, torstain, perjantain ja maanantain jne.
Torstaina sairatuneen lapsen hoitamiseen TES ei anna palkatta kuin to - pe päivän. Maantai olisi jo laskennallisti 5. sairatamispäivä jolloin et voi ollla enää pois.