Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha.. taas olis yökylään tulossa tytön luokkakaveri..

Vierailija
06.04.2010 |

joka pyytää itse itsensä kyläilemään, mutta heille ei voi koskaan mennä. Koskaan ei pääse kenenkään synttäreille vaikka kutsutaan, siis ensin lupaa, että tulee, mutta sitten äitinsä ei kai kuskaa tms., siis IKINÄ en ole kuullut, että olisi kenenkään synttäreillä.. Lisäksi tätä tyttöä pitäisi toisten aina kuskata pitkiinkin matkoihin leikkimään ja pois, vaikka perheessä on auto. Lisäksi syö tosi paljon, viimeksi kertaistumalta vetäisi 7 palaa pannukakkua eikä vissiin tehnyt tiukkaakaan.. =0)

Mutta ei nyt, nyt justiin ei käy meillekään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kävis kyllä meillekään. Kyllä noissa kaverivierailuissa pitäisi jotakin vastavuoroisuutta olla. Mun kotini ei ole mikään ilmainen täysihoitola kenellekään, ei edes lasten kavereille. Varsinkaan sellaisille joita ei olisi edes kutsuttu ja joille mun lapset eivät ikinä pääsisi.

Vierailija
2/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka toinen vanhemmista alkkis, niin ettei voi kutsua kotiinsa muita lapsia vaikka haluaiskin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän perheen, jotka työntävät lapsensa heti aamulla kahdeksalta ulos ja kertaakaan 5v:n aikana heille ei ole lapsia sisälle otettu. Äiti on vielä kotiäiti...

Vierailija
4/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän, että heillä on maatila (eläimiä) ja useita sisaruksia tällä tytöllä. Ja sen tiedän, että saavat katsoa telkusta mm. Sydänjään ja Salkkarit, tytöt siis 2. luokalla. Siinäpä ne tiedot sitten..

ap

Vierailija
5/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi halusi olla aina meillä, mutta heille ei päässyt ikinä. Annoin pojan olla meillä, tuntui että yhteen väliin hän lähes asui meillä. Eikä siinä mitään, kiva ja hiljaisen oloinen poika. Pari vuotta myöhemmin tän pojan vanhemmat erosivat, tutustuin hänen äitiinsäkin. Äiti kertoi, että miehensä oli ollut oikea kontrollifriikki, harjoitti henkistä väkivaltaa. Ei sietänyt minkäänlaista epäjärjestystä, ääniä, ei edes omalta lapselta. Raivosi ties mistä, vaimoaankin haukkui ja vahti. Tämä ei saanut käyttää perheen yhteistä autoa, ei käydä missään, ei ostaa vaatteita itselle eikä pojalle ym. Mies itse kyllä tuhlasi rahaa ja harrasti kaikenlaista.

Vierailija
6/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli isä ja äitipuoli. Se työnnettiin aina ulos häiritsemästä ja mankumasta. (Sen isä sanoi mulle niin itse, kun kysyin, miten jaksoi pojan kanssa, kun ei yhtään viitsi olla mukava meidän lapselle)

Mieheni sitten lähes asui muissa perheissä ja itsenäistyi aivan liikaa liian aikaisin. Selkeästi kärsii tästä nyt. Ei pysty luottamaan esim. minuun, vaikka olen todella luotettava ja hän tietää kyllä sen. (Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta.)

Vierailija
7/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut 4 kertaa meillä yötä, kutsuu itsensä yökylään ilman vastavuoroisuutta. Ei myöskään minkäänlaisia käytöstapoja; menee jääkaapille ilman lupaa, kyselee onko herkkuja, käskee minua vaihtamaan tv-kanavaa jne jne. Eipä taida sopia enää meillekään yökyläilyt. Tiedän ettei tavallaan tytön vika kun ei ole opetettu käytöstapoja, mutta silti...

Vierailija
8/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eivät ole varakkaita ja lahjoja ei ole vara ostaa synttäreille. Onko lasta edes kutsuttu?

Maatilan omistajat ovat usein sellaisia joilla päivä rytmittyy eläinten lypsyjen tms mukaan eivätkä ehdi kuskailemaan yms..

Älä tarjoa ruokaa jos lasket paljonko lapsi syö. Ei kovin aikuismaista sinultakaan. Anna molemmille yhdet/kahdet palaset ja.

Vierailija
9/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut 4 kertaa meillä yötä, kutsuu itsensä yökylään ilman vastavuoroisuutta. Ei myöskään minkäänlaisia käytöstapoja; menee jääkaapille ilman lupaa, kyselee onko herkkuja, käskee minua vaihtamaan tv-kanavaa jne jne. Eipä taida sopia enää meillekään yökyläilyt. Tiedän ettei tavallaan tytön vika kun ei ole opetettu käytöstapoja, mutta silti...

Numerolla 6 tässä ketjussa, ei ollut yhtään tuollainen, vaan hiljainen, pikemminkin syrjäänvetäytyvän jopa aran oloinen. Jutteli kyllä, kun häneltä ensin kysyi jotakin, mutta ei ikinä vaatinut mitään.

En minäkään tollaista sietäisi, vaan sanoisin että meillä pitää olla kunnolla! Enkä antaisi mitään, jos lapsi yrittäisi käskyttää.

Onneksi tuo poika, mistä kerroin, alkoi sitten viihtyä kotonaan ja muutenkin muuttui iloisemmaksi, kun hänen vanhempansa erosivat ja pääsi asumaan äitinsä kanssa kaksin :)

Vierailija
10/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteet.

Vierailija
11/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eivät ole varakkaita ja lahjoja ei ole vara ostaa synttäreille. Onko lasta edes kutsuttu? Maatilan omistajat ovat usein sellaisia joilla päivä rytmittyy eläinten lypsyjen tms mukaan eivätkä ehdi kuskailemaan yms.. Älä tarjoa ruokaa jos lasket paljonko lapsi syö. Ei kovin aikuismaista sinultakaan. Anna molemmille yhdet/kahdet palaset ja.

Kyllä tyttö kutsutaan miltei aina synttäreille, on ihan suosittu kavereiden joukossa ja käsittääkseni ihan mukava kaveri onkin. Kaikki luokkakaverit vaan ovat huomanneet, tyttö aina jää pois joko ilmoittaen tai yleensä ilmoittamatta vaan jättää tulematta. Varallisuus ei tiedossa, mutta päällepäin ei näyttäis olevan ongelma.

Ymmärrän kyllä nuo maatilan työt ja niiden vaatimat ajat, mutta kyllä kai _joskus_ joutaa kuskaamaan? Tai sitten pienellä korvauksella pyytää jotakuta kuskaamaan, ei niin, että aina on se toisen vanhempi ratissa, matkat on pitkiä täällä.

Ja otit tuon pannariläpän todesta, että _minä_ laskisin.. No en laskenut vaan tytöt itse pitivät kirjaa kappalemääristä. =0) Pannarihan on halpaa syötävää.

Vierailija
12/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteet.

mun kodissa, millaiset käytöstavat sallitaan. Ei kai se tarkoita, että lasta vihattaisiin, jos hänelle kerrottaisiin että tollainen peli ei vetele?

Vierailija
13/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiolojen perään on moni muukin kysellyt. Eli ulospäin voi perhe näyttää kunnolliselta ja silti olla alkoholismia/mielenterveydellisiä ongelmia ja tyttö ei niiden takia halua/saa kutsua heille vieraita.

Tiedätkö mikä on perheen uskonto? Jos vanhemmat ei uskonnon vuoksi päästä tyttöä synttäreille, eikä tyttö kehtaa sanoa tätä kavereille. Vietetäänkö tytön omia synttäreitä?

Tuossa kuskausasiassa jotkut vanhemmat vain on tosi huomaamattomia. Suoraa puhuminen voisi auttaa, tai vaikka bensakulujen laskeminen ja pyytäminen. Se ei ole tytön vika jos vanhemmat ei huomaa että välillä olisi heidänkin vuoro.

Herkkujen syömisessä on perhekohtaisia eroja. (Tämä muillekin kuin ap:lle ajateltavaksi) Lapsuudenkodissani aina syötiin lettuja niin että "napa natisi", eli niin monta kuin jaksoi. Toisissa perheissä taas syödään kohtuudella. Tästä pitäisi vain sanoa vieralle (tyyliin, että tuossa on leipää, jos on nälkä ja herkkuja sitten jälkiruuaksi) tai jakaa vaikka annokset etukäteen.

Samoin jääkaapilla käynti yms. on perhekulttuurista riippuvaista. Omassa kotonani äitini ei koskaan passannut minua tai kavereitani vaan sanoi tyyliin, että jääkaapissa on jugurttia ottakaa jos tekee mieli. Niinpä minäkin pitkään menin kavereiden luona samalla tavalla jääkaapille. Nyt vasta aikuisena olen oppinut, ettei se kaikkien mielestä ole soveliasta.

Vierailija
14/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on perheen uskonto? Jos vanhemmat ei uskonnon vuoksi päästä tyttöä synttäreille, eikä tyttö kehtaa sanoa tätä kavereille. Vietetäänkö tytön omia synttäreitä? .

Uskonto ei ole tiedossa, en osaa sanoa tämän vaikutuksesta mitään.

Ko. tytön omat synttärit kyllä vietettiin aikanaan, sinne oli kutsuttu paljon vieraita ja ihan sama "remmi" tyttöjä siellä oli kuulemma kuin muidenkin synttäreillä.

Ja eikä siinä mitään, tyttö voi tulla päiväseltään leikkimään meille edelleen kun sovitaan, mutta yökylään en ota. (siis on muitakin syitä, miksei tällä viikolla sovi!!)

Vierailija
15/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei opeta, ettei vieraisille mennä toisten jääkapille (ilman lupaa). Ja toki perheiden tavoissa on eroa ja tosiasia on, ettei jossain perheissä ole käytöstapoja.

Vierailija
16/18 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole lapsen syy, jos ei pääse synttäreille yms. Ota hänet yökylään ja koita päästä sitä kautta tutuiksi myös vanhempien kanssa. Jos tyttö vaikka huutaa apua tuolla tavalla?

Pojallani on kaveri, jota pitää aina kuljettaa, koska äidillään ei ole edes ajokorttia. Asuvat kivassa talossa, mutta rahaa ei tunnu juuri olevan. Isä lähti nätimmän perään kun sai talon valmiiksi ja jätti vain velat peräänsä. Jos mennään uimaan tai leffaan niin poika pääsee mukaan, jos matkojen lisäksi myös maksetaan sisäänpääsyt yms. Poika on ollut meillä pari kertaa yökylässä ja on kyllä erittäin kiitollisena kertonut, että ihanaa kun pääsee edes yökylään, melkein kuin lomaa. Äitinsä kanssa menee ihan hyvin, mutta ei vaan ole rahaa harrastaa eikä tehdä mitään extraa, kun taas kavereilla on. Ja ilmeisesti ei siksi pysty kutsumaan vastavierailulle yökylään, kun sellainen vaatii aina hieman erikoistarjoilua yms.

Vierailija
17/18 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kuvaustasi vastaavan perheen, maatila, eläimiä, useampia sisaruksia.

Äidillä ei ole ajokorttia, isällä erittäin paha alkoholiongelma. Ovat ollain lailla eristäytyneet; lapset eivät päässeet leirikouluun eikä kotona ikinä käy lasten kavereita edempää. Ehkä ne kotiolot halutaan salata ja lapsetkin salaavat isänsä ongelman.

Vierailija
18/18 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä... Otin yhteyttä tuohon tytön äitiin, sain numeronsa tyttöjen kautta kun mulla oli joku vanha nro enkä tavoittanut. Noh.. laitoin viestiä, että yökyläily ei nyt sovi, mutta voisko tulla päiväseltään leikkimään viikonloppuna. Niin tämä äiti vastasi, että ei se käy kun tyttö oli ollut viime viikonlopun serkuillaan.

No yritetty on kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän