Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne tosiaan ok viedä kuumeinen lapsi hoitoon?

Vierailija
05.04.2010 |

Toisessa ketjussa moni oli sitä mieltä, että ko. ketjun ap:n pitäisi viedä kuumeinen lapsi hoitoon.

Tosiaanko teistä olisi ok, jos joku veisi sairaan lapsensa hoitoon tartuttamaan omanne, ja joutuisitte siitä johtuen jäämään itse sairasta lasta kotiin hoitamaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kuumeista lasta edes saa viedä hoitoon...

Vierailija
2/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla eteen tilanne, ettei ole muuta vaihtoehtoa. Silloin voi hyvin antaa sen kuumelääkkeen ja laittaa hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kuumeista lasta edes saa viedä hoitoon...

ketjussa ehdotettiin, että lapselle annetaan aamulla parasetamolia ja väitetään hoitajalle, ettei kuumetta ole vain vähän nuhaa.

Vierailija
4/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa tilanteessa olisin ehkä itse niin tehnyt. Ja KOSKAAN en ole oikeasti niin tehnyt, mutta jos kyseessä olisi ollut eka työpäivä.

Vierailija
5/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä keksinyt jonkin toisen ratkaisun, kuin vienyt sairaan lapsen hoitoon. Niin oman kuin toistenkin lasten kannalta ajateltuna. Lapsenhan pitäisi jaksaa ja kyetä tekemään kaikki mitä terveet kanssasisaretkin tekevät. Ei, en edes uuden työpaikan takia olisi kyennyt tekemään sitä.

Vierailija
6/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jatkossa olla valittamatta siitä, jos joku tuo sairaan lapsen sairastuttamaan omanne. Sillä ettehän mitenkään voi tietää mikä on syy. Voihan vanhemmilla olla vaikka ensimmäinen työpäivä.

Vierailija
7/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esim. jälkitaudit) viemällä sairas lapsi päiväkotiin ja tartuttaa samalla muita lapsia?

Uskomatonta vastuuntunnottomuutta!

Sitä paitsi se kuume nousee todennäköisesti pian, kun kuumelääkkeen vaikutus lakkaa, joten päikystä soitetaan parin tunnin päästä hakemaan sairas piltti kotiin.

Vierailija
8/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meille kyllä lääkäri sanoi just pari viikkoa sitten, ettei pieni kuume ole hoitoonmenemisen este. Oikein pari kertaa korosti sitä.

Itse olisin soittanut sieltä Kajaanista jonkun hoitamaan lasta. Jos siellä kerran oli joku, joka pystyisi tulemaan. Mutta on todella kiusallinen tilanne, jos joutuisi heti ekan työpäivän olemaan pois uudesta paikasta.

Vierailija
9/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku saa tartunnan niin se ei ole meiltä pois ja on meitäkin tartutettu

Vierailija
10/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettepas sitten edesvastuuttomia vanhempia...hyi!

Vierailija
11/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeistä ajattelua ja vielä anna pahan kiertää-ajattelua päälle. Hienoa.

Vierailija
12/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois lapsen sairauden vuoksi. Joo, mulle se muu elämä on sitä varsinaista elämää ja rahoitan sitä vaan työnteolla. Ja jos ei työnantaja tykkää, niin mulle ei työttömänä olokaan ole ongelma! Lapset menee AINA, ihan AINA työn edelle minulla!

Olenkin tosin mieluiten töissä isoilla työnantajilla, jottein minun poissaoloni sitten kaada koko firmaa. Mutta jos nyt jotain kautta ajautuisin pikkufirmaan töihin, niin se olisi sitten voi voi, hankkikoot sijaisen. Minulla on ihan laillinen oikeus hoitaa lapseni kuntoon, oli työpäivä sitten vaikka se eka tai mikä tahansa tärkeä kokous, lapseni terveys on aina tärkeämpi!

Ps. Tiedän kyllä, että taudit tarttuvat tehokkaimmin juuri ennen alkamistaan, eli kuumeinen lapsi päiväkodissa ei tartuta yhtään sen enempää kuin viattoman ja terveen oloinen lapsi, jolla tauti vasta pikkuhiljaa on itämässä. Silti on väärin ihan sitä lasta itseään kohtaan viedä sairaana kotiin. Lapsen pitää saada luottaa siihen, että äiti kyllä hoitaa jos hän sairastuu ja että hän ei pilaa äidin elämää vaikka sairastuisikin! Minä muuten olen ottanut palkatonta 10v:n potilaan hoitoonkin, en todellakaan jätä sen ikäistä sairastamaan yksin kotiin. Pakottava perhesyy riittää syyksi.

Ja kas kummaa - olen kuitenkin oikein pidetty työntekijä ja saan kehuja. Työni teen kunnolla ja poissa olen kuitenkin silloin kun on tarvetta!

Vierailija
13/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on sairastellut paljon flunssia, korvatulehduksia, keuhkoputken tulehduksia yms. Olen tuntenut huonoa omaatuntoa jäätyäni kotiin ja tapellut useasti miehen kanssa asiasta. Olen kokenut, että menetän omasta elämästäni liikaa (esim. ollut varma, että kohta menee työ) lapsen jatkuvan sairastelun takia. Olen myös ollut tilanteessa, missä lapsella epäiltiin vakavaa sairautta (syöpää). Koetuloksia odottaessani päätin, että en enää koskaan ikinä kyseenalaista sitä mikä on elämässäni tärkeintä. En enää koskaan tunne syyllisyyttä siitä, että jään töistä kotiin jos lapseni sairastaa. Vaikka kyse olisi vain kuumeesta muistan aina ja joka tilanteessa, että lapsen terveys on numero yksi. Ja olen tyytyväinen, että kyse on vain siitä kuumeesta, vaikka sitten työpaikka menisi. Jos työnanataja on sitä mieltä, että minun pitäisi sijoittaa työ oman lapseni terveyden edelle en haluakaan olla ko. paikassa töissä.

Vierailija
14/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi ei jaksa päivähoidossa.

Vierailija
15/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi ei jaksa päivähoidossa.

mutta jos vanhempi valehtelee, ettei lapsella ole kuumetta.

Vierailija
16/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka veisitte sairaan lapsen hoitoon:

Eikö teitä yhtään vihlo sydämestä ajatus, että oma lapsenne joutuu kärsimään hoidossa teidän itsekkyytenne takia? Seisomaan ulkosalla ja olemaan skarppina valveilla kun oikea paikka olisi peiton alla lepäilemässä? Hyi kauhea, paha mieli ihan tulee tällaisten lasten puolesta :(

Vierailija
17/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa kuumeinen lapsi viedään hoitoon sulamattomat supot pyllyssään :( eli vanhemmat ovat vallan hyvin tietoisia lapsensa kuumeesta, mutta silti se lapsi vaan hoitoon tyrkätään! Missä on vastuuntuntonne uusavuttomat vanhemmat?

Prkl!

Vierailija
18/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on julmaa lapsen pahoinpitelyä viedä sairas lapsi hoitoon. Kuinka kukaan voi tehdä lapselleen noin julman teon?

Vierailija
19/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestänne sietäisi tehdä lastensuojeluilmoituksen!

Vierailija
20/23 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin pph.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi