Riisiä vauvalle (ja munaa, pastaa...)
Tuli mieleen, että voisin antaa tuolle meidän 7kk riisiäkin. Mutta; mitä riisiä? Annanko tuota vauvariisipuuroa, vaiko ihan "oikeaa" riisiä? Vaiko perus puuroriisiä? Voiko pakastaa valmiita annoksia, vai teenkö aina tarvittaessa? Siis ruokana tarkoitus tuota antaa, puurona menee jo :)
Entä pasta? Millaista pastaa? Minkä ikäiselle voi antaa? Ja kananmuna? Missä muodossa olette antaneet, soseen joukossako?
Peruna meillä ei käy, ja tilalla olen antanut bataattia. Nyt siis tuon tilalle etsin vaihtelua...
Kommentit (6)
niin ja riisiä voi pakastaa. keitän aina ison kattilallisen ja siitä sitten pakkaseen. Puuro-annokset pakasterasiohin ja kasvissoseen sekaan sekoitettavan riisin jääpalarasioihin.
melkeimpä kaikkea vauvan ruokaa voi pakastaa, ainoastaan peruna kärsii pakastuksesta, mutta jos sen sekoittaa porkkanan kanssa niin kestää hyvin pakastuksen.
Syödään riisiä, on kokeiltu noin 6kk iästä lähtien kasvissoseiden seassa. Pakastin jääpalakuutioihin. Ihan tavallista riisiä keitin, myös vähän survoin, mutta riisit jäi noin puolikkaan kokoisiksi. Menee. :) Mielestäni riisi tekee ruuasta helposti kuivaa, eli laitan aika löysää sosetta riisin kanssa, tai sitten lisään valmiiseen ruokaan hieman vettä/maitoa.
Pastaa en ole aloittanut vielä 7,5kk mennessä. Munaa myös ajattelin just aloitella. Sama ajatus oli kun jo vastanneella, eli keittää ja muussata ruuan sekaan.
kiinnostaisi tietää, että mitä riisiä on vauvoille tarjottu, meneekö esim jasmiini tai basmati, vai vaan tumma riisi. Meidän vauvalle yritin tehdä tummasta riisistä sosetta bamixilla ja siitä tuli ihan kaameaa liisteriä. Johtui varmaan siitä, että jyvän ulkopinta vaati pitempää surauttelua ja sitten se sisus meni jo liisteriksi. Ilmeisesti joku muu riisi on parempaa aluksi, jos pitää hienontaa?
meillä on riisiä syöty jo ihan 5kk iästä lähtien. Puuroriisi on mun mielestä helpompi vauvalle. keitin itse riisipuuron veteen ja soseutin vielä valmiin puuron. nyt kyllä syö jo ihan soseuttamattakin. ja voi sitä tehdä ihan tavallisesta riisistäkin vauvalle riisiä, ihan miten kaapista löytyy. keittää vain ilman suolaa.
Pastana olen antanut ihan tavallista makaronia, eihän siinäkään ole kuin viljoja.
kananmunaa ei olla vielä kokeiltu, mutta varmaan sitten keitettynä muussaan sitä jonnekin ruuan sekaan tai jotain.