Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä untuvatakin pesuun?

Vierailija
05.04.2010 |

Mulla Joutsenen puolipitkä untuvatakki, jota ei ole vielä pesty kertaakaan.

Miten pestään, jotta ei kärsisi pesusta/kuivauksesta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytät jotain hienopesuainetta. Peset koneessa pesuohjeen mukaisessa lämpötilassa ja kuivaat kuivausrummussa. Noilla ohjeilla olen pessyt jo 10 vuotta omani, ja vielä tänä talvena joku luuli sitä uudeksi takiksi. :-)

Vierailija
2/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oleellinen, Kuivaa sillä aivan rutikuvaksi. Voit laittaa koneeseen ja rumpuun mukaan pari tennispalloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huuhteluainetta. Muutama tennispallo seuraksi rumpuun ja kuivatus henkarissa, ei siis kuivuriin tms.

Vierailija
4/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuivumaan henkariin. Henkariin kuivumaan ja välillä pöyhi takkia. Näin on ainakin mun miehen takissa ohjeena...

Vierailija
5/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä takissa nyt pesuohje on?

Normaalisti pesuun. Ei haittaa, vaikkei ole kuivausrumpua, kuivaminen vaan kestää melko kauan. Välillä ja lopuksi pöyhintä.

Näin pesen myös meidän untuvatäkit ja -tyynyt.

Vierailija
6/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kumpi parempi, rumpuun vai henkariin?

Vierailija
7/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvat tuppaavat jäämään märkinä klimpiksi joka ei kuivu ilman pöyhintää ja alkaa siten haista.

Vierailija
8/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennispalloista voi lähteä liimaa tai väriä, joka voi tarttua takkiin.

http://www.yhteishyva.fi/pukeutuminen/vaatehuolto/untuvavaatteen_oikea_…

Itse otan takin pari kertaa pois rummusta kuivauksen aikana ja irrottelen ja "vanuttelen" untuvia käsin. Minusta se on auttanut untuvien jakautumista tasaisemmin kuivauksen jälkeen.

Ihan kuivaksi kannattaa tosiaan kuivata, kuten täällä sanottiin.

Vierailija
9/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

untuvatakin (pesuohjeen mukaan vesipesu ei sallittu) 40 asteessa, ei näyttänyt menneen miksikään. Nyt laitoin kuivaajaan hellävaraiselle ohjelmalle. En laittanut tennispalloja mukaan (niistä joskus irronnut väriä).

Vierailija
10/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessyt untuvatakkeja koneessa 40 asteen ohjelmalla (tarkista kuitenkin pesuohje) ja käytän Joutsen untuvanpesuainetta. Stockalla ainakin myydään, sieltä olen ostanut. Rummussa kuivaan hellävaraisella ohjelmalla, mutta en mitenkään rutikuivaksi. Automatiikka meidän rummussa ryhtyy sammuttelemaan vaikkei ole ihan kuiva, kun pelkkää untuvatakkia kuivatan. Loppuun olen antanut kuivua ihan hengarissa, hyvä on tullut. Ei mitään klimppejä. Ja ihanan pöyheä, kuin uusi, kuten joku tuossa sanoi.

Kerran pesin muulla untuvanpesuaineella, olikohan Nikwax, ja se mielestäni haisi ihan kamalalta. Takista ei millään meinannut saada hajua pois. Eikä ollut mikään "kukkaistuoksu" vaan paha haju.

Vierailija
11/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hyviä ohjeita ja kiitti myös yhteishyvän sivustosta.

Täytyypäs sit ekaks ostaa erilainen pesuaine kuin mitä kaapissa on.

ap

Vierailija
12/12 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että takki kannattaa kastella ennen koneeseen laittoa. Meillä on sivusta täytettävä kone, ja joskus olen katsellut miten takki vain kelluu ja kelluu veden pinnalla...Linkouksessa vasta kastui kunnolla, joten pesutulos ei varmaan paras mahdollinen. Sen jälkeen olen ryhtynyt kastelemaan takin ennen pesua :) Ja kuivatuksessa ei ole tarvinnut käyttää pesu- tai muita palloja, hyvä on tullut muutenkin.

pessyt untuvatakkeja koneessa 40 asteen ohjelmalla (tarkista kuitenkin pesuohje) ja käytän Joutsen untuvanpesuainetta. Stockalla ainakin myydään, sieltä olen ostanut. Rummussa kuivaan hellävaraisella ohjelmalla, mutta en mitenkään rutikuivaksi. Automatiikka meidän rummussa ryhtyy sammuttelemaan vaikkei ole ihan kuiva, kun pelkkää untuvatakkia kuivatan. Loppuun olen antanut kuivua ihan hengarissa, hyvä on tullut. Ei mitään klimppejä. Ja ihanan pöyheä, kuin uusi, kuten joku tuossa sanoi. Kerran pesin muulla untuvanpesuaineella, olikohan Nikwax, ja se mielestäni haisi ihan kamalalta. Takista ei millään meinannut saada hajua pois. Eikä ollut mikään "kukkaistuoksu" vaan paha haju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä