meidän turvaistuimet homeessa :(
meidän auto seisoi talven tossa parkkipaikalla ja lasten turvaistuimet oli unohtuneet autoon.. nyt kun ostin itselleni oman auton ja olin menossa hakemaan istuimet siihen niin ne kankaat oli täysin homeessa.. nyt harmittaa :( Mitkähän istuimet sais edullisesti.. meillä on lapset 6,5v ja 3,5v.. noi homehtuneet olivat britaxin two way elite mallia... nyt tarttis ehkä jotain kapeempaa kun vauva on jalustallisella turvakaukalolla keskipenkillä..
Kommentit (14)
pelkästään se ei ole pielessä, että kankaat on homeessa. Myöskään kylmässä ja kosteassa ei saa istuimia säilyttää, jotta turvallisuus säilyy.
että ihmiset niitä istuimia sitten säilyttää? Ei kaikilla ole autotallia, joka ikinen kertako ne kiinteät istuimet pitäis tempoa mukaan kotiin???
kun vaan irrottaa kankaat ja pesee... ei mun mielestä home kyl pesukoneessa lähe irti... ne nyt on ollut tuolla autossa tyyliin marraskuusta- tähän päivään.. tuskin ne pakkaskeleillä on mennyt tuohon homeeseen, mutta kosteus on varmaan päässyt sitten kun ilmat alkoivat lauhtumaan... hmm.. epäilyttää turvallisuus silti... t. ap
Osta turvavyöistuimet. Sovita lasten kanssa, niin löydät mukavat. Meillä kiddy ja tykkään toisessa Britaxin kapeampi versio ja sekin hyvä varsinkin tuolle isommalle.
"Mites meinaat että ihmiset niitä istuimia sitten säilyttää? Ei kaikilla ole autotallia, joka ikinen kertako ne kiinteät istuimet pitäis tempoa mukaan kotiin???"
Me säilytetään kotona (sisällä). Tuollaiset isompien lasten kasvot menosuuntaan istuimet on nopea kiinnittää. Meillä ei ole omaa autoa, mutta saamme autoa lainaan usein.
Jos alle vuoden vanhoja, niin liottaisin kankaita etikassa ja pesisin kankaat koneeseessa ja sitten käyttäisin istumia varaistuimina esim. mummon autossa ( mutta säilytys kuivassa silloin kun niitä ei käytetä)
Onhan ne tavallisestikin pakkasessa ja juuri näihin rajuihin lämpötilarasituksiin ( -30 ---> +50 edestakaisin vuosien ajan) perustuu se 5 vuoden käyttöikäsuositus.
"Mites meinaat että ihmiset niitä istuimia sitten säilyttää? Ei kaikilla ole autotallia, joka ikinen kertako ne kiinteät istuimet pitäis tempoa mukaan kotiin???" Me säilytetään kotona (sisällä). Tuollaiset isompien lasten kasvot menosuuntaan istuimet on nopea kiinnittää. Meillä ei ole omaa autoa, mutta saamme autoa lainaan usein.
teillä ei ole edes autoa, tuskin kuskaatte niitä lapsiakaan päivittäin, vai kuskaatteko?
Meidän lasten istuimet eivät todellakaan ole nopeita kiinnittää. Pitää kaataa selkänojaa ja säätää ja ujuttaa. Ei tulisi kyllä mieleenkään kantaa niitä joka kerta sisälle, eikä meillä olisi niille kyllä kovin tilaakaan.
"teillä ei ole edes autoa, tuskin kuskaatte niitä lapsiakaan päivittäin, vai kuskaatteko? Meidän lasten istuimet eivät todellakaan ole nopeita kiinnittää. Pitää kaataa selkänojaa ja säätää ja ujuttaa. Ei tulisi kyllä mieleenkään kantaa niitä joka kerta sisälle, eikä meillä olisi niille kyllä kovin tilaakaan."
Kun on auto lainassa esim. viikon, istuimet ovat koko ajan autossa. Mutta itse kerroit, että istuimet olivat autossa koko talven käyttämättöminä. Jos kuskaat lapsia päivittäin, auto kuivuu ja lämpenee, istuimet eivät homehdu. Jos et käytä autoa muutamaan viikkoon, ota istuimet sisälle.
"teillä ei ole edes autoa, tuskin kuskaatte niitä lapsiakaan päivittäin, vai kuskaatteko? Meidän lasten istuimet eivät todellakaan ole nopeita kiinnittää. Pitää kaataa selkänojaa ja säätää ja ujuttaa. Ei tulisi kyllä mieleenkään kantaa niitä joka kerta sisälle, eikä meillä olisi niille kyllä kovin tilaakaan." Kun on auto lainassa esim. viikon, istuimet ovat koko ajan autossa. Mutta itse kerroit, että istuimet olivat autossa koko talven käyttämättöminä. Jos kuskaat lapsia päivittäin, auto kuivuu ja lämpenee, istuimet eivät homehdu. Jos et käytä autoa muutamaan viikkoon, ota istuimet sisälle.
siis ap.
Mä en kyllä oikein tajua miten ne on voinut homehtua. Luulisi, että auton penkitkin olisi homeessa siinä tapauksessa.
Istuimien on pitänyt olla märkiä, että ne on voineet homehtua.
tuohon loka-marraskuuhun asti käytössä, mutta ei ollut siihen talvirenkaita niin se jäi käyttämättä. Nyt sitten ostin mulle oman auton (kun sain juuri itse ajokortin) ja siihen oisin noi istuimet nyt hakenut joka päiväiseen käyttöön.. nyt mulla on sit vaan joku tosi vanha korokepalli esikoiselle ja keskimmäiselle joku vanha gracon istuin.. mutta en todella halua niitä heille pidemmän päälle käyttöön. Nuo 2 homeista istuinta on muistaakseni jotain 2005/2006 vuosimallia... t. ap
omaa ajattelemattomuutta ja tyhmyyttä ne sit sinne unohtui koko talveksi... pk-seudulla kun tuo auto ei ole välttämätön niin ei sit ees tossa talvella tarvittu missään vaiheessa noita istuimia... :( meidän 3,5 v tyttö painaa reilusti alle tuon 16kg mikä on vissiin vyöistuimen alaraja... t. ap
"meidän 3,5 v tyttö painaa reilusti alle tuon 16kg mikä on vissiin vyöistuimen alaraja... t. ap"
Vyöistuimia löytyy myös alkaen 9 kg. Kysy vaikkapa Lastentarvikkeesta.
pelkästään se ei ole pielessä, että kankaat on homeessa. Myöskään kylmässä ja kosteassa ei saa istuimia säilyttää, jotta turvallisuus säilyy.