Olen nyt 34v, olenko ihan hölmö jos alamme nyt tehtailla iltatähteä?
Ensimmäisen ja toisen lapsen sain 21v ja 25v eli ovat nyt 13v ja 9v, isot tytöt. Elämä on helppoa ja kivaakin, mutta ehkä liiankin helppoa ja minä ja mies olemme molemmat alkaneet miettiä, että josko vielä yksi... Kahta tai useampaa ei missään nimessä enää, eli olisiko väärin tuota viimeistä kohtaan tehdä näin isolla ikäerolla vain hänet vielä?
Jotenkin tahtoisin vielä kerran kokea sen kaiken ja saada jonkun pikkuisen pyörimään tuohon ilokseni kun nuo isot tytöt pyörivät lähinnä kavereiden kanssa jo ties missä.
Kommentit (14)
myöhemmin miettisin että kannattiko sittenkään? Biologinen kello tikittää ja kovaa ja iskee tällainen kova tarve saada vielä yksi, nyt kun se vielä hetken on mahdollista?
Aiemmin olimme vuosikaudet varmoja, että lapsiluku on täysi. Jo toista lasta "tehdessä" totesimme, että tämä toinen on sitten viimeinen. Nyt sitten tuntuu ihan toiselta.
ap
Sitä että teitte kolmannen vai sitä, että ette tehneet?
Jos kellon tikitys vaikka jatkuukin pitempään, niin onnistuminen voikin jo olla hankalampaa.
Onhan se tietenkin hyvä varmistua siitä, ettei kuume ole vain hormonien heittelyä.
tai ainakin yrittäkää =) eipä tarvitse vanhana miettiä 'mitä jos...'
Voi olla noille isoille tytöillekin oikeasti todella kiva juttu. Olet vielä niin nuori, että olisi sääli lopettaa kohta jo perhe-elämä, jos siis perhekeskeistä tyyppiä on!
isommat sisarukset olivat tuolloin 11 ja 12 v. eli iso ikäero on mutta pikkuinen on lumonnut sisaruksensa täysin. Ja minä itse sain nyt vanhempana kokea äitiyden, on erilaista kun isompien kanssa aikanaan. Suosittelen lämpimästi!
Sä olet hölmö, mutta sen takia että kyselet tollasta!
Mitä se muille kuuluu jos haluat lapsen, senku teet, tartte kaikkeen saada toisten ihmisten tuki ja ymmärrys, mä en kestä...
Mä olennyt 28 ja saan vauvan, toinen suunnitteilla sit kun olen 35, on tämä tulokas jo sopivan vanha, jaksaa sitten taas vauvarumban alusta , ja mun mielestä tää on ihan toimiva suunnitelma.
Enkä keltää oo lupaa kysyny.
vielä tehdä pari keskiyön tähteä vai meneekö ne jo aamun puolelle...
Et ole lainkaan vanha äidiksi, ainakaan mun mielestä. Minä sain esikoiseni vasta 34-vuotiaana :-)
Ja mulla on ikäeroa omaan pikkusiskooni juurikin tuo 9 vuotta. Ollaan nyt aikuisena todella läheiset siskokset, joten olen todella onnellinen hänestä. Silloin lapsena hoidimme jo aika tavalla isoveljeni kanssa pikkusiskoani, joten sikälikin minulla on hänen vauva-ajastaan mukavia muistoja.
vielä ainakin 10 vuotta aikaa tehdä lapsia. Miksi siis tekisit vain yhden?
Meillä on kolme lasta, joiden kunkin välillä 2-2,5 vuotta ikäeroa. Eli "samassa veneessä soutavat" muka kaikki, mutta kuinkas vaan, ovat aina kaksi nuorempaa olleet kuin paita ja peppu ja jostain syystä esikoinen jää useimmiten heidän juttujensa ulkopuolelle (vaikka hän niin haluaisikin leikkiin mukaan).
Eli jos lasta vielä haluatte, niin saakaa hänet ihan muista syistä kuin sisarusten ikäerolla perustellen.
mä jaksoin esikoiseni ja ainoani 38-vuotiaana, eikä tehnyt tiukkaakaan. Mulla ei ollut mitään tietoa lastenhoidosta, aikatauluista ym. Hyvin jaksoin, niin mikset sitten sinäkin, jollakin on jo omassa perheessä pieni "tukiverkko"?
Lähes samoilla ikäeroilla iltatähti toiveena...
Kadut kuitenkin vanhana, jos lapsiluku jää vajaaksi. Ja tyttösikin oppivat hoitamaan vauvaa, niin ei tule sitten omien hoito niin yllätyksenä.