Huomenna eka neuvola, en kerro lapsen isää, en täytä AUDIT-kyselyä
enkä ota vanhaa äitiyskorttia mukaan. menen neuvolaan vain saadakseni äitiysavustuksen ja ilmaisen ultran
Kommentit (44)
niin asiat sujuisivat helpommin.
Päihteet, erityisesti alkoholi, tupakka ja huumeet eivät vain sovi naisille. Se on se pieni ero sukupuolten välillä.
Neuvolassa tekevät vain työtään, lapsen ja äidin terveyden hyväksi. Juoppolallit olisi parasta pistää pakkohoitoon.
Niin samahan sitä on lähteä sitten huomenna neuvolan jälkeen vetämään päiväkänni. Töihin soitan että olen sairas.
Seuraava neuvola on vasta viikkojen päästä, eli tässä ehtii kännäämään ihan kivasti.
neuvolaan, jos niin inhoat ko. paikkaa? Käsittääkseni myös yksityinen gyne voi antaa sellaisen, että voit toimittaa Kelalle. Ei kai julkiseen terveydenhuoltoon osallistuminen ole mikään _pakko_ vaan ennemminkin oikeus. Voit halutessasi hoitaa koko äitiysajan seurannan yksityisellä.
Miksi edes vaivaudutte vastaamaan? Ei noin ääliötä naisihmistä voisi ollakkaan.
Vaikken itsekkään pidä kaikesta mitä neuvolassa tehdään ja kaikista ihmisistä siellä ja jätän käyntejä väliin jos kaikki mennyt hyvin.. en silti ymmärrä mikä sun sisuksissasi noin kuohuttaa, että tulet tänne vaahtoamaan kieltäytymisistäsi ???? Vaikuttaa kuin sulla olis hieman jotain jäänyt hampaan koloon :) tai teininä hellyys vähiin...
joku pikkuteini nyt vain haluaa täällä purkaa pahaa oloaan joka on tainnut tulla kun poikakaveri jätti...
Odotahan kun vanhempasi tulevat töistä, niin pääset heille kertomaan pahaa oloasi! :D
No ei meilläkään lapsen isästä kukaan oo mitään kysyny ja edellisiä neuvolakortteja ei oo tarvinnu ottaa mukaan. Ne voi tilata ne tiedot suoraan vanhasta neuvolasta.
en yhtään 0p
kerran tai 2 1p
useammin kuin 2 kertaa 3pistettä.No helvetti jos ihminen on aloittanut alkoholin käytön 17-vuotiaana ja varsinkin nuorempana on tullut juotua rajumminkin, saa kyselystä helposti 3pistettä ja muistaakseen 4 pistettä oli joku pyhimysraja.
Ja kun muut kysymykset olivat yhtä asenteellisia, saa kyselystä helposti maksimipisteet ihan normaalillakin biletyskäyttäytymisellä vaikkei olisi mikään ongelmakäyttäjä.
Ja kysely kartoittaa elämää ennen raskautta ja se voi hyvinkin tarkoittaa 18 vuoden alkoholinkäyttöhistoriaa, johon taatusti mahtuu kaikenlaista
kavereita tulee kylään bilettämään. Sais vaan tuon kätisevän taaperon tuosta ensin nukkumaan. Ja sillä äitiysavustuksella ostan itselle jotakin kivaa, vauva ei tartte mitään uutta, mutta mun pitää päästä kampaajalle.
Oikeasti vituttaa kun joku tavallista arkea ymmärtämätön lesta-vanhapiika alkaa neuvomaan kuinka ihmisen tulisi raskausaikana elää.
Eikä mua kiinnosta ollenkaan tämä raskaus, elän niinkuin ennenkin
kavereita tulee kylään bilettämään. Sais vaan tuon kätisevän taaperon tuosta ensin nukkumaan. Ja sillä äitiysavustuksella ostan itselle jotakin kivaa, vauva ei tartte mitään uutta, mutta mun pitää päästä kampaajalle.
Oikeasti vituttaa kun joku tavallista arkea ymmärtämätön lesta-vanhapiika alkaa neuvomaan kuinka ihmisen tulisi raskausaikana elää.
Eikä mua kiinnosta ollenkaan tämä raskaus, elän niinkuin ennenkin
Heh heh.. kylläpäs olet hauska!! Kyllä minulla lestana (en kylläkään vanhapiika) ainakin on elämä paremmin hallinnassa, toisin kuin sinulla pikkuteinillä ;)
Menehän rauhassa kauppaan.. kait nyt muistat kuitenkin sen pikkuisesi otttaa mukaan?
ja ehdin käydä lähibaarissakin samalla reissulla. Laitan dvd:n lapselle viihdykkeeksi. Ja nyt kauppaan, ennenkuin se menee kiinni...
täytyykö siihen audit-testiin nyt koko entinen elämä ottaa mukaan? MÄ ainakin sen mukaan, miten olen elellyt viimeiset noin 4 vuotta. Eipä tullut paljon pisteitä. Olishan siitä pisteitä saanut, jos olis teini-ikäänsä alkanut muistelemaan.
Ja mihin sitä vanhaa äitiyskorttia muka tarttee? Niillä on ne tiedot siellä koneella kuitenkin.
eikä tietoja tilailtu mistään, vaan terkka kyseli oleelliset asiat ekalla käyntikerralla.
Mistään AUDITeista en ole edes kuullut (lapsia -03, -04 ja -08).
Mutta varmaan saisin nollat siitä vaikka en ole minkään valtakunnan lesta tai muukaan ählämi. Kaikkia vaan ei kiinnosta vetää kännejä.
Nuorempana tuli noita muistinmenetyskännejä useampiakin, ja ihan vahingossa kaikki. Josku yllätti viinan vahvuus, joskus olin syönyt tosi vähän sinä päivänä, joskus oli ollut pitkä viinaton kausi ja sen jälkeen nousi aiempaa helpommin päähän, joskus vaan innoissani lipitin enemmän kuin oli tarkoitus. Kännejä en ole koskaan hakenut, koska en kännäämisestä tykkää, ja join alkoa opiskeluaikoinakin reilusti alle riskirajan noin yleisesti, mutta vahinkoja sattui aina silloin tällöin.
Sanoisin, että esim. 4 kertaa 15 v aikana muistinmenetyskännit on vielä aika kaukana siitä että on tapana juoda itsensä tainnoksiin tai alttiudesta alkoholismiin. Jos taas toistuu monta kertaa vuodessa, niin sitten voi seurailla tilannetta tarkemmin.
voisit miettiä, että olisko sulla kenties ongelmia alkoholin kanssa, jos olet useammin kuin kahdesti juonut itsesi niin känniin, että muisti on mennyt!
Yksi kerta menee kokemattomuuden piikkiin ja ehkä toinenkin, mutta jos ihmisellä on tapana juoda itsensä tainnoksiin, niin kyllä sillä on ongelma.
enkä ota vanhaa äitiyskorttia mukaan. menen neuvolaan vain saadakseni äitiysavustuksen ja ilmaisen ultran
Eihän sitä kysytä missään vaiheessa. Ja mikä ihmeen audit-kysely??? Kaksi lasta jo, en oo tommosesta kuullutkaan.
Jos näin on, niin kanki itsellesi hoitoa!
Neuvolassa käydään lapsen parhaaksi, ihan sama vaikka se sinua vituttaisikin.
Esim. montako annosta juot kerralla: vaihtoehdot 0-1 ja 3-4. minä juon yleensä 1-2, eli mitä vastaan. Samoin montako kertaa viikossa, minä juon yleensä 2-4, mitä vastaan?
http://www.taitolaji.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=24
En minä ainakaan vastannut koko elämänhistoriani mukaan. Tässähän kysytään että kuinka usein YLEENSÄ, eli ei kuinka usein olet elämäsi aikana...
Itsekin jo ensin hiillyin ja meinasin vastata napakasti ap:lle, mutta johan selvis.
Oliko hauskaa?
Nyt provoilit kuitenkin vakavalla asialla kun vähättelet päihteiden käyttöä ja neuvolatyön tarpeellisuutta. Valitettavasti kirjoituksesi kaltaisia ihmisiä oikeasti on.
Lapsen isää nyt neuvolassa ei tarvitsekaan kertoa. Mutta Audit testistä ei kannata kieltäytyä, herättääe päilyjä. Tosin senkin voi täyttää niin, että saa tuloksen vaikuttamaan silti mitä itse haluaa....
vittu että sädekehä häikäisee, pitää hakea aurinkolasit ettei sokaistu. Ps, tietääkö kukaan tyyppiä joka voisi heittää mulle pari marisätkää??