maitoa rinnoista jo raskausaikana, muita?
Olen rv 25 raskaana ja nyt tulee rinnoista maitoa niitä hieman puristaessa.. onko muilla tullut myös? millä raskausviikolla? miten loppuraskaus, tuliko maitoa? milloin maito nousi kunnolla? miten imetys käynnistyi vauvan synnyttyä?
kiitos vastauksista
ap
Kommentit (12)
Mulla tuli ekassa raskaudessa puristamatta jo rv 16 maitoa, siitä loppuun saakka, ja imetysten välilläkin on tullut vähintään puristamalla. Maito on noussut n. 3. pvänä synnytyksen jälkeen joka kerta ja sitä on aina ollut enemmän kuin riittävästi. Imetys esikoisen kohdalla ei silti ollut helppoa, vauva oli keltainen ja väsynyt eikä alkuun osannut imeä.
Ja ihan valumalla! Ei mitään puristelua tarttenut :) Aamulla kun heräsi, oli yökkäri oikein ihanasti märkä. Patja myös. Oli oikein ihanaa.
Kuopuksesta ei sitten noin tullut.
maitoa tuli raskausaikana, ja synnytyssalissa supistuksissa jo ihan roiskumalla.
imetys sujui loistavasti, maito nousi kunnolla 3 pvää synnytyksestä, ja sitten sitä tuli liiankin kanssa ekat 3kk, kaikki paikat oli maitoroiskeita täynnä. sitten vähän tasaantu, liivinsuojia ei tarvinnu enää käyttää kun vauva täytti 6kk. sitä ennen oli aina kahet päällekkäin ja pakko vaihtaa parin tunnin välein...
Sen muistan että synnytyspöydällä supistusten tahtiin maitoa tuli kuin tulivuoresta. Sanoivatkin että olen kuin jo vanha asukki, kun paidat oli maidossa.
Muistakin on alkanut samoihin aikoihin, että on joutunut suojia jo pitämään raskausaikana ja kaikille on maitoa ihan hyvin riittänyt.
Esikoisen jälkeen muuten maitoa tuli kuusi vuotta - seuraavaan raskauteen
Ei kannata puristella rintoja, kun ei siihen ole mitään syytä.
Raskauden aikaisella maidontulolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten imetys synnytyksen jälkeen sujuu. Imetys kun ei saisi olla tuurista kiinni, vaan sen käynnistyminen on kiinni siitä, miten paljon vauva saa olla rinnalla heti alkuun ja miten paljon imetystä tuetaan jos ongelmia tulee.
Sen muistan että synnytyspöydällä supistusten tahtiin maitoa tuli kuin tulivuoresta. Sanoivatkin että olen kuin jo vanha asukki, kun paidat oli maidossa.
Muistakin on alkanut samoihin aikoihin, että on joutunut suojia jo pitämään raskausaikana ja kaikille on maitoa ihan hyvin riittänyt.Esikoisen jälkeen muuten maitoa tuli kuusi vuotta - seuraavaan raskauteen
rintoja ole puristellut.. mutta kun mies vähän hieroi hellän hetken aikana niin sitten alkoi tulla nännin päähän pisaroita :D joten en mitään pumppausta ole harrastanut..
lisää kokemuksia
ap
Eli mulla kans alko sellasta jotain mitä lie maidon tapasta toisesta rinnasta tuleen reilu viikko sitten ja toisesta muutama päivä sitten, nyt menossa rv26. Mutta siis ihan jotain pieniä pisaroita vaan, että ei silleen mitenkään "suihkua" :p
Nyt vaan jotenkin hirveästi ahistaa juurikin kaikki nuo hyväilyt ym. Kun onhan tuo maitojuttu joo ihan normaalia, mutta kun ei yhtään tiiä miten tuo mies siihen suhtautuu tai siis ei sitä ilmeisesti se häiritse kun se on asiasta jtn sivumennen maininnut (ennen kun rinnoistani on tuota maitojuttua tullu)...nyt vaan jännään että miten se oikeesti reagoi kun tulee työmatkaltaan...ja hui...ehkä en anna sen koskea muhun enää ollenkaan :p
ei onneksi valumalla. Ja nytkin on tullut kolmena kuukautena, menkkojen alkaessa, en tosiaan tiedä miksi =O
ja tänä aamuna ihmettelin että miten sitä kreippiä roiskuu juuri tuohon nännin kohdalle.. ailahti vaan mielessä sellainen hetken harhaluulo että jotain tulisikin rinnasta päin..
Nyt sitten hätkähdin kun on rinta märkä.. ja suoraan sanottuna olen kyllä jäkyttynyt, että kyllä se rinnasta tulee..
Eipä ole hoksannut tätäkään asiaa ikinä ennen edes ajatella..
että ennen lasta tulisi jo "maitoa".. Huh.. aika pelottavaa..
Hei te kokeneet..
Oletteko sitten jo tässä vaiheessa siis alkanut käyttää liivinsuojuksia..
Hassua ko niitä katselin uusimmasta vauva lehdestä niitä haiskan kuviollisia juttuja.. niin enpä arvannut että tulee kai kohdallenikin jo näin pian.. huh on tämä hurjaa aikaa..
ja masussa melskaa tyytyväisenoloinen.. hahahaa..