Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsataudin tartuttamisesta?

Vierailija
03.04.2010 |

Minulla oli oksennustauti ja viime yönä mieheni oksensi eli olen tartuttanut hänet. Olen siis itse terve (vain hiukan voimaton, kun on syönyt muutaman päivän niin huonosti).

Mieheni tuskin uudelleen tartuttaa minua, mutta voinko levittää tautia eli viitsinkö lähteä lapsiperheeseen kylään huomenna?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ripuloinut voit huomenna lähteä, sittenhän on 2pv kun olet jo ollut ns kunnossa.

Vierailija
2/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. noro-virus voi elää 2 viikkoa pinnoilla ja voit tartuttaa myös todella pitkään. Etsi googlella lisätietoa. Oksennustauti lapsiperheessä on todella ikävä rumba ja on lapsilla usein paljon pahempi kuin aikuisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me just saatiin perheeltä, joissa oli sairastettu viikko ennen kuin kävivät meillä. Koko viikko mennyt hirveässä oksennustaudissa.

Vierailija
4/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Norovirusinfektio tarttuu herkästi henkilöstä toiseen. Tärkeimmät tartuntareitit ovat uloste-käsi-suu

-kosketustartunta ja aerosolitartunta oksennuksesta hengitysilmaan tai limakalvoille. Tartuntoja on kuvattu

tapahtuneen saastuneiden kosketuspintojen, kuten pöytätasojen ja ovenkahvojen tai saastuneiden

elintarvikkeiden sekä talousveden välityksellä.

Norovirustartunnan syntymiseen riittää alle 100 viruspartikkelia. Grammassa ulostetta voi olla 10^3–

10^6 norovirusta. Tartunnan saanut voi erittää virusta ulosteeseen jo muutamaa tuntia ennen oireiden alkua.

Eniten virusta erittyy 24–72 tunnin kuluttua oireiden alusta. Eritys voi jatkua jopa viikon oireiden

loppumisen jälkeen."

Vierailija
5/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Norovirusinfektio tarttuu herkästi henkilöstä toiseen. Tärkeimmät tartuntareitit ovat uloste-käsi-suu

-kosketustartunta ja aerosolitartunta oksennuksesta hengitysilmaan tai limakalvoille. Tartuntoja on kuvattu

tapahtuneen saastuneiden kosketuspintojen, kuten pöytätasojen ja ovenkahvojen tai saastuneiden

elintarvikkeiden sekä talousveden välityksellä.

Norovirustartunnan syntymiseen riittää alle 100 viruspartikkelia. Grammassa ulostetta voi olla 10^3–

10^6 norovirusta. Tartunnan saanut voi erittää virusta ulosteeseen jo muutamaa tuntia ennen oireiden alkua.

Eniten virusta erittyy 24–72 tunnin kuluttua oireiden alusta. Eritys voi jatkua jopa viikon oireiden

loppumisen jälkeen."

Vierailija
6/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataudit leviävät koska ihmisillä on omaa paskaansa käsissä.

Tärkeimmät tartuntareitit ovat uloste-käsi-suu

-kosketustartunta ja aerosolitartunta oksennuksesta hengitysilmaan tai limakalvoille.

Vierailija
7/7 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään noroepidemioita ei olisi jos ihmiset viitsisivät pestä kätensä vessassa käymisen jälkeen

Vastataudit leviävät koska ihmisillä on omaa paskaansa käsissä.

Tärkeimmät tartuntareitit ovat uloste-käsi-suu

-kosketustartunta ja aerosolitartunta oksennuksesta hengitysilmaan tai limakalvoille.

on otettava huomioon myös se, että norokin tarttuu myös pisaratartuntana, ei pelkästään kakkaisista käsistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän