Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihanaa, että voin oman tyttöni kanssa tehdä kaikkea kivaa =)

Vierailija
02.04.2010 |

Tyttöni täytti juuri 7 v.

Tykkäämme shoppailla ja kuunnella hyvää musaa (tyttö tykkää samasta musasta ku mä) ja joskus tanssimme antaumuksella jonkin hyvän biisin tahtiin.

Äskenkin hoidimme kauneutta (mä laitoin mutanaamion ja tytölle laitoin perusvoidenaamion) ja lakkasin omat ja tytön kaikki kynnet.

Tyttö tykkää tehdä itselleen ja mulle hienoja erikoiskampauksia.

Välillä pukeudumme kotona yltiönaisellisesti ja meikkaamme.

Välillä ruokaa tehdessäni leikimme olevamme tv-juontajia.

Summa summarum: jokainen nainen haluaisi saada tytön. Piste.

Niin, mullahan on tyttöjä kaksikin kappaletta.

Esikoiseni on poika.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin siihen viestiin missä sanottiin että epäilemme omaa naiseuttamme. En kommentoinut ap:n viestiä suoraan ja ap:n viestihän on provo, jos et sitä tajunnut.

Itse en meikkaa tai harrasta "tyttöjenjuttuja". En ole ikinä sellaista harrastanut. (No tottahan minä meikata osaan ja laittautuakin jos sille tuntuu, mutta useimmiten ei tunnu siltä. En kuitenkaan ole paskaisissa vaatteissa tai muuten likainen/homssuinen.) Meillä tyttö oppii noita meikkaamisia ja laitteluita tädiltään. Itse panostan siihen että hän olisi onnellinen, oli sitten naisellisin nainen tai yksi jätkistä. Kunhan vain tyttö on tyytyväinen itseensä. Millään muulla ei ole minulle väliä.

(sanan tyhjäpäinen vedit muuten aivan itse tuohon keskusteluun..)

Itse nautin siitä että pääsen koko perheen kanssa kalaan tai metsälle. Meillä ei ole harrastuksia joita tehdään vain isän kanssa tai vain äidin kanssa, vaan meillä koko perhe tekee samoja asioita. Ainoa asia mikä on vain jonkun juttu on tuo kiharaminen ja kähertäminen ja se on se tädin juttu.. Ostoksilla käydään kyllä yhdessä, mutta tuntikausien ostoskeskuksessa samoilu saa minut vain harkitsemaan kansanmurhaa.. ;)

Vierailija
2/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä vika? Kyllä nyt taas väännetään tyhmästä aiheesta.

Minullekin oma tyttö on ihan ehdoton, eikä se tarkoita sitä, että 3 poikaani jäisi jotenkin vähemmälle huomiolle tai rakkaudelle. Mutta onpahan joku, jonka kanssa voi tehdä ja jutella tyttöjen juttuja. Enkä nyt tosiaan korvaa hänellä mitään naisystäviä, koska lapsikin nauttii kovasti niistä asioista ja usein toivookin, että pidettäis taas "tyttöjen päivä" (eli shoppaillaan, ihastellaan vaatteita, koruja ja hiusjuttuja, lakataan ne kynnet ym...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa ap:n viestissä ei ollut yhtäkään kohtaa, mitä en voisi tehdä 6-vuotiaan poikani kanssa. Ai niin, mutta meillähän ei pakotetakaan lapsia tiettyyn tyttö-poikamuottiin.

Vierailija
4/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tyttöä.

Vierailija
5/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullapa onkin 3 tytärtä:)

vanhin 16,sit 9 ja sit 2kk.yksi poikakin on.

mut tyttöjen kans osaa nainen olla luontevammin.

Vierailija
6/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs sun muut lapset tekee? Eikö tytöt leiki keskenään?

Vierailija
7/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes luin sen loppuun. Huoh teitä.

Vierailija
8/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni on poika.

Voi vittu mikä urpo olet!

ugh

Vierailija
9/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että vauvanhoidon lisäksi ehdit panostaa muihinkin lapsiin noin täysillä. Mulla on yksi 3 vee tyttö ja hänenkin kanssaan käydään jo shoppailemassa, jumpassa ja uimassa jne. Tytöt on mustakin mukavampia jotenkin.

Vierailija
10/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äitini olisi odottanut minulta tuollaista käytöstä, hrrr..

Minullakin tytär ja ei käydä sen enempää shoppailemassa kun pojankaan kanssa, emme tee toisillemme 'hienoja kampauksia', emme lakkaile toistemme varpaankynsiä emmekä muotoile mitään naamioita toisillemme saatika pukeuduta kotona mihinkään yltiönaisellisiin hepeniin (kuulostaakin jo aika järkyltä hrr).

Teemem paljon käsillämme, myös poikani tekee paljon käsillään, tutkimme ja olemme kiinnostuneita luonnosta, myös poikamme on. Käymme paljon eri työpajoissa, tiedekeskuksissa, ohjatuilla retkillä, teattereissa, leffoissa uimassa ja yllätys yllätys, ei tulisi mieleenkään jättää pikaa näistä kaikista paitsi.

Mutta kukin kukin tyylillään, teillä tyttö oppii varmaan hienosti kähertämään ripsensä ja kaikki salat miten tyrkyttää itseään. Meillä tyttö kehittää ja sivistää itseään kokonaisvaltaisesti ja oppii samalla toimimaan luontevasti miesten kanssa vietettyään veljensä kanssa monta unohtumatonta hetkeä.

Vierailija
11/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tarvitse prinsessaa ja nukkekotia leikkiä, eikä soppailla. meillä saa miekkailla, autoilla ja painia, ihan mitä vaan!

Vierailija
12/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäämme shoppailla ja kuunnella hyvää musaa (tyttö tykkää samasta musasta ku mä) ja joskus tanssimme antaumuksella jonkin hyvän biisin tahtiin.

Äskenkin hoidimme kauneutta (mä laitoin mutanaamion ja tytölle laitoin perusvoidenaamion) ja lakkasin omat ja tytön kaikki kynnet.

Anteeksi nyt, mutta tämä kirjoituksesi kuulostaa siltä, kuin että tyttäresi muodossa olet saanut itsellesi bestiksen. Puuttuuko sinulta paras tyttökaveri? Sun tehtävä on olla tyttärellesi äiti, ei kaveri.

Vierailija
13/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni on poika.

Summa summarumm: _jokainen_ nainen _ei_ halua saada tyttöä. Piste.

Mutta jos tyttö vielä tähän perheeseen tulee, niin mieluummin opetan hänet kalastamaan, käyttämään vasaraa, ruuvimeisseliä ja porakonetta, miten paikataan rengas ja kuinka korjataan viat milloin mistäkin.

En voi sietää prinsessatyttöjä...

Vierailija
14/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin tuomitsevat ap:n.

Jätkiä vain omista tytöistään kasvattavat.

Vierailija
15/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ja 9 vuotiaat tytöt ja kyllä meilläkin puuhaillaan samoja juttuja kuin ap. Silti tytöt osaa myös riehua ja tapella veljiensä kanssa. Ei kai nuo hössötykset sulje pois niitä poikamaisiakaan touhuja. Meillä etenkin tuo "tv-kokki" on kaikkien lasten suosikki. Selostavat esim. salaattia tehdessään kuin olisivat suorassa tv-lähetyksessä. Ihme niuhoja taas liikkeellä.

Vierailija
16/32 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niistä shoppailuista, kähertelyistä, meikkauksista jne.

Meillä etenkin tuo "tv-kokki" on kaikkien lasten suosikki. Selostavat esim. salaattia tehdessään kuin olisivat suorassa tv-lähetyksessä. Ihme niuhoja taas liikkeellä.

Vierailija
17/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat ei taida olla sinuja naiseutensa kanssa kun niin tuomitsevat ap:n.

Jätkiä vain omista tytöistään kasvattavat.

Kumpi on enemmän sinut naisellisuutensa kanssa:

a) joka meikkaa joka päivä, ei näyttäydy kenenkään seurassa ilman että on tiptop laitettu, koko elämä on pelkkää ostoksilla käymistä, meikkaamista ja vaatteita. Ko. ihmisen oma mieskään ei ole nähnyt tätä naista ilman meikkiä. Ei ole ikinä elämässään käyttänyt yhtäkään työkalua, tai liannut käsiään.

b)nainen joka uskaltaa näyttää oman itsensä. Käy kaupassa ja kaupungilla ilman meikkiä jos niin haluaa. Osaa kyllä laittautua, muttei tee sitä kuin erityistapauksissa. On rento eikä halua tulla arvostelluksi siitä mille näyttää. Osaa tehdä ns. miesten töitä. On kuitenkin nainen isolla N:llä.

Vaikka olen opettanut tytärtäni käyttämään työkaluja ja antanut hänen harrastaa ns. poikalajeja, en kasvata hänestä jätkää. Kasvatan hänestä sellaisen vahvan naisen joka tulee toimeen myös omillaan.

Ei naisen tarvitse olla avuton vaikka onkin nainen.

Yksi syy kuulemma miksi mieheni minuun oli ihastunut oli se että olen oma itseni. En leikkinyt avutonta ripsienräpsyttelijää tai avutonta prinsessaa. Olin itseasiassa tavatessamme aika au naturel (ripsiväriä ja kulmat korostettu) ja lökövaatteissa. Silti mieheni sanoi että olin naisellisin koko porukasta ja siksi hän iski silmänsä minuun. =D

Vierailija
18/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että heidän elämänsä on pelkkää kynsien lakkaamista ja ripsien taivuttelua ja shoppailua? En minä ainakaan sellaista käsitystä saanut. Nuohan oli vain esimerkkejä siitä, miten tytön kanssa voi viettää aikaa.

Mulla on itselläni neljä tyttöä, vanhin 19, nuorin 8. Mä olen viettänyt mun teinityttöjen kanssa samanlaisia päiviä kuin ap oman tyttönsä kanssa, ja yhtäkään tyttöäni ei voi tyhjäpäiseksi ja avuttomaksi nimittää. Edelleen käydään tyttöjen kanssa shoppailemassa ja jopa rokkikeikoilla (joo, sama musiikkimaku äidillä ja tytöillä). Silti tytöt ei ole mun kavereita, vaan meillä on äiti-lapsi-suhde. Yksi tytöistä tykkää kalastamisesta ja luontojutuista, ja niitä hän harrastaa isän ja veljien kanssa.

Vierailija
19/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pärjää aika pitkälle, jos kasvattaa lapsensa ensisijaisesti IHMISIKSI, ei tytöiksi/pojiksi naisiksi/miehiksi.

Lapsi on lahja AINA. Oli se sitten tyttö tai poika. Hullua höpöttää tuollaista että äidin elämän täyttymys on tyttären saaminen. Kyllä mun elämän täyttymys on ollut ÄIDIKSI tulo.

Vierailija
20/32 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ole nainen. En meikkaa, en laita tukkaa tuntikausia, en tykkää leikkiä vaatteilla enkä shoppailla.

Vaikka teen vähän eri asioita meidän tytön ja pojan kanssa, niin enemmän niissä on kyse luonne-eroista kuin sukupuolesta. Pikkuautoilla ajelemista en kyllä tajua, siinä ehkä mun suurin rajoite poikalapsen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä