Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 10 v lapseni osaa pyöräillä vain apupyörillä

Vierailija
02.04.2010 |

ja senkin vähän käskettäessä. Ei ole vammainen eikä erityislapsi. Uimaan oppi jokusen viikko sitten

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika osaa ajaa kuin apupyörillä eikä edes ole kiinnostunut koko touhusta.

Vierailija
2/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapseni sentää tykkää potkulautailla.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman apupyöriä, olen aina ajtellut että mulla on jokin koordinaatio-ongelma, en osaa luistella, pelata mailapelejä jne.

Vierailija
4/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan normaaliltakaan kuulosta.

Vierailija
5/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tuohon ikään mennessä huomattu. Menee syksyllä viidennelle.

ap.

Vierailija
6/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan normaaliltakaan kuulosta.

ja monia uimataidottomia =))

2

Vierailija
7/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako lapsi luistella, hiihtää, hyppiä narua, pelata pallopelejä, tehdä kuperkeikan tai yleensä mitään mitä liikuntatunneilla tehdään?

Vierailija
8/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistelunkin oppi menneenä talvena kun on kaikessa niin hidas, jahka tuon pyöräilynkin parin vuoden kuluessa oppii.

ap.

Vierailija
9/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä ihan normaaliakaan ole

Vierailija
10/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistähän se lapsi nyt pyöräilemään ja muutenkin oppimaan iänmukaisia motorisia taitoja vaikka ei niin kiinnostaisikaan. Ihan vain hänen tulevaisuuttaan ajatelleen. Kyllä pohjalaisetkin osaavat pyöräillä vaikka uimataito voi olla vähän sinne päin.

Vierailija
11/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hiihtää eikä luistella.

Mutta hänellä onkin ongelmia asentoaistin kanssa.

Hän ei mm. katsomatta aina tiedä mitä sormea kosketan.

Vierailija
12/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia vastauksia odotat niihin?

Minkä kokoisella pyörällä lapsesi ajaa? Saako myös isoihin pyöriin apupyöriä vai onko se jokin erikoispyörä?

Vierailija
13/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että osaa ajaa "vähän käskettäessä"? Eikö pyörää joko osata ajaa tai ei osata ajaa, riippumatta siitä käsketäänkö yhtään, vähän tai paljon?

Mun 10 v lapseni osaa pyöräillä vain apupyörillä ja senkin vähän käskettäessä. Ei ole vammainen eikä erityislapsi. Uimaan oppi jokusen viikko sitten

Vierailija
14/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä opi pyöräilemään ilman, jos ne apupyörät on kiinni!

Uimaankin oppii, kun käy silloin tällöin uimahallissa ja antaa lapsen polskia siellä mielin määrin eikä pidä koko ajan kiinni.

Vierailija
15/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko syksyllä 11-vuotta oppi kunnola vasta viime kesänä ajaa pyörällä..nyt ajaa jo kouluunkin=)Ekaluokkalainen osaa ajaa jonkun matkaa ilman apurenkaita..mutta luistella,hiihtää yms liikunnassa pärjäävät hyvin=)

Vierailija
16/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla muutenkaan sieltä kätevimmästä päästä tuollainen lapsi? Eikä vanhemmatkaan kovin liikunnallisia?

Vierailija
17/22 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen voi polkimet laittaa takaisin ja lapsen on helppo lähteä polkemaan. Kaikki tämä siis ilman apurattaita! Niistä on vain haittaa.

Vierailija
18/22 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8,5 -vuotias, joka ei osaa ajaa pyörällä. Tuntuu olevan ongelmia tasapainossa, plus sen ja polkemisen ja ohjaamisen yms. yhdistämisessä. Suurin ongelma on herne nekussa -ongelma;-D! Eli ei kestä epäonnistumista eikä jaksa harjoitella, kun ei osaa. Meillä ainakin vanhemmat ovat tajuttoman urheilullisia olleet *sädekehä*. Ei se aina niin yksinkertaista ole. Hän ei myöskään osaa uida, tosin osaa melkein - ja esimerkiksi syksyn etelänreissulla nautti merestä täysin rinnoin ja vapautuneesti isolla uimarenkaalla rannalla kelluen..

Erityislapsi ja erityislapsi. KAikkihan sitä ovat tavallaan. Mun kakara on erityinen syömättömyytensä takia, mutta toisaalta koulussa ja muuten fiksu kuin mikä, ja pärjää. Siitä huolimatta, ettei osaa pyöräillä;-D.

Kaikenlaista poikkeavuutta voi myös kestää ja hyväksyä ja sietää, eikö vain?

Vierailija
19/22 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa. Kuulostaa kömpelöltä tai motorisesti heikolta lapselta.

Oma poikani oppi jo 3,5v iässä ajamaan ilman appareita. Rakastaa pyöräilyä, ja ylipäätään kaikkea liikuntaa. Mut niin ne muksut on erilaisia!

Minäkin suosittelen potkutteluharjoituksia kaikille jotka yrittävät opettaa lastaan ajamaan ilman apupyöriä. Meillä pojalla meni 2 vko:a potkutellessa, kunnes lähti ajamaan.

Hyvää kevättä!

Vierailija
20/22 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ei vaan ole motoriikkaa. Voi kieliä jostain muistakin tasapaino-ongelmista.

Toinen vaihtoehto on se, ettei lapsi kestä epäonnistumisia, eikä siksi edes halua yrittää uudelleen. Sille asialle olisi syytä yrittää tehdäkin jotain.

Ei tuo ihan tavallista ole, mutta mitäpä siitä. On niitä uimataidottomia aikuisiakin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä