Imettäminen on perseestä
Imettäminen oli ihan kamalaa. En pitänyt siitä hommasta yhtään. Esikoista imetin 1kk ja sitten tuli stoppi et nyt riittää, kuopusta imetin 2 vk ja totesin ettei tästä tule mitään ja mars tuttelikauppaan.
Esikoisen kanssa kun maitoa ei tullut, nännit oli verellä ja kipeät, vauva huutaa kuin syötävä yötä päivää...eih se oli hirveää. Kyllä "pullohelvetti" oli yhtä juhlaa sen jälkeen.
Kaaos kotona rauhottui, lapsi sai riittävästi ruokaa ja tuhisi tyytyväisenä, nukkui, sain itsekin nukuttua.
Imetys oli ihan kärsimystä.
Onneksi en joudu enää koskaan imettämään.
Kommentit (10)
Esikoisen kanssa se oli juuri tuota hässäkkää, kuopuksen kanssa taas onnistui ihan hyvin.
Liikaa palvontaa se saa, sanon minä.
se täällä yrittää saada edes jonkinlaista yleistä närkästystä aikaan? Jotenkin kuulostaa sen jutuilta...
Ei ihme jos ei onnistu jos perseestä yrittää imettäää...
hyvä naine rinnoista verta? Niitä rintoja tarttee hoitaa, ei rääkätä!
Minä täysimetin molempia lapsiani pitkään, ja imetin muutenkin niin pitkään että esimerkiksi tuttipulloja meillä ei ole käytetty koskaan.
Toisinaan jos annoin vettä vauva-aikana, annoin lusikalla tai hörpytin mukista.
Imetys oli mielestäni aikamoisen kätevää, kodin ulkopuolella varsinkin. Ei muuta kuin tissi esiin ja siinä on eväs valmiina, sopivan lämpöisenä tarjottavaksikin.
Vähän kärsivällisyyttä niin johan alkaa nauttimaan niin äiti kuin lapsi!
pitkäjänteisiä nämä tuoreet äidit... :O
Jos olisit vaivautunut perehtymään asiaan ja oikeaan imuotteeseen niin imetyksesi olisi todennäköisesti ollut ihan mukavaa.
kahta ekaa lasta imetin 3kk, kolmatta 2vkoa ja nyt neljäs on 10kk ja imetys jatkuu edelleen vaikka tarkoitus oli imettää vain max. pari kk. Mutta toisin kävi kun ei tämä sitkeä sissi huolinut tuttipulloa mitenkään. Ja ensimmäiset 7kk (kyllä, 7kk!!) oli ihan tuskaisaa touhua, verta tuli ja muutama paha rintatulehdus ja nännikin tulehtui tosi pahasti ja sellaista mukavaa. Mutta sitten yhtäkkiä se alkoikin sujua..toivon että sujuu vielä jonkun aikaakin nyt mulla ei ole enää tarvetta lopettaa imetystä paitsi että yöt on levottomia tissittelyn vuoksi. Mutta ap jos mulla ei olisi tätä neljättä lasta niin en myöskään voisi sanoa että olisin koskaan imettämisestä nauttinut. Turha sellaisten tulla huutelemaan joilla imetys on mennyt putkeen että olisit vaan yrittänyt ja yrittänyt. Kun aina se ei vaan onnistu.
esikoista täysimetin 6kk ja osittais imetin 15kk ikään asti. tuttelia kokeiltiin kerran ja tuli pikkuiselle pahat masu vaivat siitä. hänel on muutenkin suolisto-oireinen maito allergia ja tosi herkkä masu muistakin ruoka-aineista.
kulkee kätevästi mukana.:)