Suolaton voi, onko sitä olemassakaan?? Ei löydy Citymarketista, ei Siwasta ei mistään:((
Ja mä HALUAN tehdä tuon suklaakakun+kuorrutteen huomenna!!!!!
Kommentit (10)
myös cittarilta.
Jos et hyllyssä nää, niin kysy henkilökunnalta!
ja kyllä sen voi tavalliseenkin tehdä.. itse olen ainakin tehnyt suklaakakkua tavalliseen voihin (tai voi-öljyseokseen) ja hyvää on tullut!
että eipä löydy eikä edes ole valikoimassa kun kysyi myyjältä://
Ap
Että suolatusta voista tulee parempaa...
Tuo mitä itse aion tehdä on Nigellan suklaakakku ja kuorrute sekä itse kakkutaikina sisältää nimenomaan suolatonta voita..
Ap
ja leivon tosi paljon suklaajuttuja ja AINA on tullut hyvää :) Että jos ei löydy suolatonta, niin tee tavalliseen, ei se suola OIKEASTI sitä makua pilaa.
Tuo mitä itse aion tehdä on Nigellan suklaakakku ja kuorrute sekä itse kakkutaikina sisältää nimenomaan suolatonta voita..
Ap
ulkomainen resepti sisältää suolatonta voita, mutta sen voi ihan hyvin korvata tavallisella voilla. Myös vähäsuolaista voita taitaa olla, miksei joku leivontamargariinikin kävisi. Kylmässä vedessä jos voi möykkyä puristelee, siitä liukenee veteen suolaa, joten silläkin tavalla saa voita vähäsuolaisemmaksi.
Vaikka varsinkin ulkomaisissa ohjeissa lukee monesti suolatonta voita. Hyviä leipomuksia on tullut, lähinnä varmaan tuo on joku tapa muualla maailmassa laittaa noin leivontaohjeisiin.
Sittenpä tuleekin ongelma kumpaa voita nyt ostaisin, löytyi nimittäin lähi S-marketista suolatontakin versiota ja käyn siellä lapsen lääkärireissun yhteydessä.
Ap*kiittää kommenteista* ja suklaista sekä munarikasta pääsiäistä kaikille:-)
suolainen voi taisi olla happamampi jos oikein muistan. Siksi joissakin ruokaohjeissakin on suolaton voi ja suola lisätään erikseen.
Itse en kyllä ole eroa maistanut, enpä ole kyllä erityisesti vertaillutkaan koskaan.. Kirkastettuun voihin ainoastaan ostan suolatonta, leipomisiin on aina mennyt suolainen.
sellainen vihreä voipaketti