onko kunnalla oikeus
laittaa lapset eri päiväkoteihin jos samassa päiväkodissa ei ole tarpeeksi paikkoja vapaana?
Meillä on kolme lasta ja vain yksi auto käytössä.
Päiväkodit ei sijaitse vierekkäin ja miehen on ehdittävä seitsämäksi töihin.
Minä menen töihin kävellen ja lähden ihan eri suuntaan kuin mihin lapset menevät hoitoon.
Eihän mies ehdi viemään niitä kaikkia kolmea eri päiväkoteihin ja sitten vielä seitsämäksi töihin.
Kommentit (17)
Se riittää.
Välttääkseen tuon kannattaa hakea paikkoja ajoissa.
Tai sitten rukata työaikoja tai hankkia toinen auto. Tai toinen vie osan ja toinen osan.
autoon. eikä mihinkään muuhunkaan. sen takia minun täytyykin töihin lähteä. Me asutaan maaseudulla joten minä en voi viedä lapsia hoitoon kävellen. liian pitkä matka.
Ärsyttää.. minulla alkaa tiistaina työt ja vasta tänään saatiin tietää että hoitopaikat ehkä mahdollisesti saadaan tiistaiksi, mutta eri paikoista. hakemus on todellakin jätetty tarpeeksi ajoissa. Kahdessa viikossahan hoitopaikkojen on pakko järjestyä jos vanhempi saa töitä.
kaksi viikkoa sitten (silloin hakemuksen jättämisestä oli tuo 2 viikkoa kulunut) ei saatu hoitopaikkoja. Sovin työnantajan kanssa että tulenkin töihin vasta myöhemmin. Nyt en enää voi lykätä töihin menoa kun sopimus on jo kirjoitettu.
ap.
Otat paikan vastaan ja alat HETI anoa siirtoa samaan hoitopaikkaan. Elokuun paikkoja ei ole vielä jaettu.
Haloo!
4 kuukautta on normi, eikä sekään takaa vielä mitään.
Kolme lasta ja noin hoidat asioita!
on ihan laissa määrätty, että jos vanhempi saa töitä hoitopaikkojen on järjestyttävä kahdessa viikossa. Ja jos ei järjesty niin valitukset lääninhallitukselle.
on ihan laissa määrätty, että jos vanhempi saa töitä hoitopaikkojen on järjestyttävä kahdessa viikossa. Ja jos ei järjesty niin valitukset lääninhallitukselle.
nyt tajua että miten muka olen asiat hoitanut väärin. kaupungin sivuilla sanotaan että kahdessa viikossa hoitopaikka järjestyy.
Enhän voinut tietää saavani heti töitä.
Lähetin hakemukset heti kun sain tietää.
kahdessa viikossa järjestyy kolmen lapsen paikat samaan päiväkotiin.
että kehdessa viikossa ei järjestynyt.
t.12
Eli tehnyt sen, mitä siltä vaaditaan - osoittanut lapsillesi hoitopaikat. Toivumuksia ei tarvitse ottaa huomioon.
Meille kävi vähän samalla tavalla, kun palasin vähän yllättäen töihin hoitovapaalta. Kaksi lasta oli yhdessä päiväkodissa, kolmas eri päiväkodissa. Tätä kesti kuitenkin vain parisen viikkoa, ja saimme kolmannenkin lapsemme samaan päiväkotiin kahden muun kanssa. Eli kannattaa kysellä paikkojen perään, kyllä henkilökunta ymmärtää hankaluuden ja tekee parhaansa auttamiseksi.
Kuka tahansa tajuaa, ettei kesken kauden voi yks kaks työntää kahdessa viikossa kolmea lasta johonkin päiväkotiin.
Luuleeko ap, että sieltä potkitaan jonkun muiden lapset pois, jotta hän saa lapsensa sinne?
Tai että päiväkodeissa pyörii puolityhjiä ryhmiä odottelemassa?
että samaan päiäkotiin, mutta luulin kuitenkin että olisi edes vierekkäisiin päässyt. Tai edes lähekkäisiin.
Mutta jos ensin pitää ajaa 20 km yhteen suuntaan ja siitä sitten n 10 km toiseen suuntaan niin miten hitossa joku voi kuvitella että kolme lasta saa vietyä puolessa tunnissa hoitoon ja sitten vielä ehtiä työpaikalle seitsämäksi. kolmas päiväkoti on onneksi lähellä miehen työpaikkaa.
mutta eikö ole joku raja, että kuinka kaukana päiväkoti voi kodista sijaita?
Laillisesti.
Ei se logistiikka niille kuulu, oma mokasihan tuo on.
Ja se raja on kunnan raja, ei siihen muuta sääntöä ole.
tyhmemmänkin ihmisen pitäisi tajuta että tuo ei vaan onnistu.
ap.