äidinmaito
Saako lypsettyä äidinmaitoa lämmittää mikrossa?!? Muistelen että olisin joskus kuullu ettei saisi, mutta miksi? Edes neuvolantäti ei osannu vastata :) rupes vaa selittää, että maito ei lämpeä tasaisesti.. :D
Kommentit (6)
vesihauteessa oon muutaman kerran lämmittäny.. mut ehkä sitä uskaltaa mikrossakin lämmittää :D Ja pakastaahan äidinmaitoavoi..? Onko mitää hyviä keinoja, esim. mihin pakastetaan..?
Ja kyllä sen maidon voi pakastaa. säilyy muistaakseni 3-4 kuukautta pakkasessa. Maidon voi pakastaa pakasteastioissa tai pusseissa. Pussit on mun mielestä kätevämpiä, saa sulatettua paremmin. Käy lukeen lisää imetystukilistan sivuilta, sieltä löytyy kyllä tietoa :)
lämmittää mikrossa. korviketta taas voi. olmeisesti maidon proteiinit hajoaa tm. miksiköhän ei ole samanlaiset suositukset joka nlassa?!
Siis jääkaapista otetun maidon. Pakkasesta kun otan maidon, niin sulatan ja lämmitän vesihauteessa. Ei oo vauvalle mitään tullut :)
vasta-aineita tuhoutuu sillä tavalla lämmittäessä enemmän kuin vesihauteessa lämmittäessä. Jos haluaa kaiken mahdollisen hyödyn äidinmaidosta irti,kannattaa lämmittää vesihauteessa. Ja kokeilkaapa, ei siinä todellakaan kauan mene kun vastasyntyneen määristä on kyse!
jos sä oot lypsäny sen jääkaappiin odottamaan niin ethän sinä sitä kylmänä voi antaa! jotkut suosittelee sitä vesihaudetta mut kyl minä ainaskii lämmitin mikrossa ja elossa on pysyny kannattaa vaan muistaa että se lämpenee pirun äkkiä!