Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko miehen perhetausta sinulle yllätys?

Vierailija
01.04.2010 |

Kertoiko miehesi sinulle heti alussa millaista heillä oli kotona ja millaisia vanhemmat ovat? Vai tuliko sinulle yllätyksenä että hänen perhetausta onkin ihan erilainen kuin mitä olit kuvitellut?

Esimerkiksi kuvittelit miehen korkeakoulutuksen perusteella että perheessä arvostettiin koulutusta ja sivistystä ja tosiasiassa vanhemmat eivät ole edes lukion käynteitä? Tai luulit että mies on tavallisesta keskiluokkaisesta tai duunariperheestä ja vanhemmat ovatkin kermaporrasta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen tosin miettinyt että miten niin keskinkertaisen tyhmistä ihmisistä on tullut noin viisas mies.

Vierailija
2/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin usein en anoppiani ja appeani tavannut ennen kihloihin ja naimisiin menoa. (4kk kihloissa ennen naimisiin menoa) Mies on joskus sanonutkin, että pelkäsi etten suostuisi menemään hänen kanssaan naimisiin, jos tuntisin hänen perheensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi arvannut, että siitä pikkukaupungista löytyy ihan oikea ex-diplomaattiperhe. Mieheni vanhemmat olivat jo eläkkeellä, kun tapasimme.

Vierailija
4/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä. Kaikki kaverini ja exät samoin - asuvat omakotitaloissa, ovat käyneet normi koulutusputken ja normitöissä.

No, luulin tämän miehen (tavattiin kun opiskeltiin) taustan olevan samanlainen, enkä pahemmin kysellyt. Selvisi, että vanhempansa ovat todellista luuseriporukkaa; ei mitään koulutusta, ei töitä ja kaikenmaailman ihmevirityksiä rahan hankkimiseksi. Järkyttäviä hihhuliuskovaisia, jotka olivat jättäneet kaiken "herran huomaan".

Oli aikamoinen kulttuurishokki!

Vierailija
5/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ottaa miehen jolla samantapainen tausta kuin itsellä ei yllätyksiä tule.

Heti tavatessamme ensi kertaa selvisi, että oomma molemmat mv perheiden lapsia. Meillä on molempien kotona arvostettu työntekoa ja lasten koulutusta. Sama perinne jatkuu meidänkin perheessä

Vierailija
6/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kertonut perheestää jo ennenkuin näin heidät. Sitten tutustuin heihin pikkuhiljaa.

Vierailija
7/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kyllä tuli. En ihan alkuaikoina tiennyt miehen alkoholisoituneesta äitipuolesta ja miehen sisarpuolesta kuulin ensimmäisen kerran vasta 2 vuoden seurustelun jälkeen.

Vierailija
8/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se miehen perheen junttius alkaa vasta nyt näkyä miehessäni. Sääli.

Vierailija
9/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee olemaan miehelle yllätys. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Ulospäin perheeni on sivistynyt ja varakas, mutta kaapeissa on luurankoja. Onkohan muilla salaisuuksia.

Vierailija
10/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Miehelle taisi minun taustani sen sijaan olla yllätys :)

Vierailija
11/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä yliopistotutkinto ja vanhemmat niin sivistymättömiä kuin vaan voi olla. Äitinsä ei ole ainuttakaan kirjaa eläessään lukenut.

Mies osaa kyllä keskustella ja on ns. kirjaviisas mutta joitain käytöspuutteita kyllä on. Ei "osaa" tiettyjä käytössääntöjä, jotka mulle olleet itsestäänselvyyksiä jo pikkulapsesta.

Vierailija
12/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, että anoppi ois halunnut minun olevan yllättynyt. Appivanhemmat ovat mukavia ja tavallisia ihmisiä, ja sellaisiksi heidät kuvittelinkin. Joskus toisaalta tuntuu, että anoppi koettaa antaa itsestään varakkaamman ja kultivoituneemman kuvan, mikä häneen sopisi. Ei hän mitään tosi outoa tai yliampuvaa tee. Mutta antaa kuitenkin olettaa, että on esim. kulttuuriharrastuksineen edes piirun verran tavallista duunaria kultivoituneempi.

Vierailija
13/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasemmistoduunareita aika pitkälle taaksepäin, eikä "lukeneita" kummallakaan puolella sukua - minä olin suvun ensimmäinen ylioppilas. Lisäksi, jos saan suoraan sanoa, mun sukulaiset on vähän juntteja, ja monen mielenkiinnon kohteet on rajoittuneet linjalle tv-seiskalehti...

Ja selvyyden vuoksi, en mitenkään häpeä sukuani, enhän minä mitään taustalleni voi! Mukavia ihmisiä siellä on silti.

Mies sanoo joskus lempeästi mulle, ettei aina jaksa käsittää, miten mun kaltainen "valloittava helmi" on tullut moisesta suvusta :D

Vierailija
14/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osaa kyllä keskustella ja on ns. kirjaviisas mutta joitain käytöspuutteita kyllä on. Ei "osaa" tiettyjä käytössääntöjä, jotka mulle olleet itsestäänselvyyksiä jo pikkulapsesta.

Onko mies ottanut vastaan oppeja sinulta? Mulle valkeni miehen aukko sivistyksessä kun ravintolassa tämä alkoi syömään alkuruokaa väärillä aterimilla, luulin että se on kaikille selvää...

Vierailija
15/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoivat ehkä alussa itsestään turhan mairittelevan kuvan (kaikilla omakotitalot, mies ja sisaruksensa yliopistossa jne.). Todellisuudessa huono yleissivistys, eivät lue, matkustele (paitsi Kanarialle), harrasta mitään kulttuuria muutenkaan, tv pauhaa jatkuvasti taustalla...materiaa arvostetaan, ja sitä miltä näytetään ulospäin :(

Vierailija
16/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut yllätys, mutta mielipide-eroja löytyy. Itse olen yrittäjäsuvusta ja mies työläissuvusta..

Vierailija
17/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kun on vähän tukevampi ja kuvittelin hänen perheensä ihan erilaiseksi.

Isänsä, äitinsä ja siskonsa perheineen onkin minua lyhyempiä kaikki ja todella pyöreitä (ylipainoisia) kaikki paitsi äitinsä.

Oli periaatteessa "shokki" ja mietinkin ensimmäisiä kertoja mihin olen päätynyt. :D Nyt on asenne ihan toinen. Koulutuksesta sen verran kun mieheni on vaan käynyt peruskoulun niin periaatteessa ihmettelin kun äidillään onkin parempi työpaikka kun omilla vanhemmillani..yms.

Vierailija
18/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin ihan kauhuissani, kun kummitätini tuli ekaa kertaa käymään ja mies vain huikkasi tietokoneen takaa "moi", eikä tullut esittäytymään.

Punaviininsä juo surutta tavallisesta juomalasista yms.

Kurjaa kun saa hävetä omaa miestään.

Onko mies ottanut vastaan oppeja sinulta? Mulle valkeni miehen aukko sivistyksessä kun ravintolassa tämä alkoi syömään alkuruokaa väärillä aterimilla, luulin että se on kaikille selvää...

Vierailija
19/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suvun junttiasiat tulee kuitenkin läpi koulutetusta miehestäni ajan mittaan yhä enemmän.

Vierailija
20/23 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista erityisesti edes miettineeni asiaa. Mies tulee hyvin samanlaisesta taustasta kuin minä, ehkä siinä syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme