Pienituloinen merkkivaatteissa? Mitä mieltä?
Minua itseäni jostain syystä ihmetyttää pienituloiset, jotka käyttää merkkivaatteita ja sisustaa kalliisti jne. Moni saattaa säästää vaikkapa puoli vuotta johonkin Gantin peittoon vaikka Ikeasta saisi monta samalla rahalla. Samoin vaikka, että ostetaan muka "laadukkaampia" Tommy Hilfigerin neuletakkeja vaikka samalla rahalla saisi halppisketjuista kolme. Mielestäni se on vähän outoa, ihan kuin pitäis esittää parempaa kuin onkaan.
Kommentit (14)
En koe itseäni pienituloiseksi, mutta kohtuupalkaa duunariksi saan. Minä ostan nykyään ns. merkkivaatteita, koska halparytkyt ei montaaa pesua kestä kun ovat kauhean näköisiä.
Ei niitä vaatteita tarvii koko ajan ostaa, mutta kun ostaa niin ostaa laadukasta.
Ap voisi mennä itseensä, koska tuo aloitus oli aika idioottimainen ja kertoo siitä miten kateellisiä suomalaiset ovat toisilleen!.
Sillä että ostaa yhden laadukkaan säästää siinä mielessä että se kestää pitempään kuin useampi halppisversio.
Sä olet kyllä tosi outo ja vaikutat läpeensä kateelliselta! Piiloudu sä niihin tarjoustalo retkuihin ja anna toisten säästää rahaa ja käyttää ne laadukkaisiin tuotteisiin!
=D =D
edullisemmin kun mitään uutta halpiskamaa. Varakkaat harvemmin välittää mitä niillä on päällä, yleensä asuvat vielä jossakin keskustan ulkopuolella, ja liikkuu aina rapasissa vaatteissa, vähän niin ja näin pukeutuneina, lapset on kun kierrätys hyllystä suoraan, ihan mitä sattuu pällä, niillä on muuta mielessä kun vaatteet, niiden ei tartte näyttää vaatteilla yhtään mitään, kun niiden "varallisuus" on niille itsestään selvää. Ikinä en ole ajatellut et vaatteet kertos jotain varallisuudesta. Normaali kansalainen ei edes erota feikkejä aidoista, ihan sama mitä on päällä.
Mun palkka on piirun verran yli 2000 e kuussa. JA pukeudun merkkivaatteisiin. Ostan monesti huutonetistä (inhoan kaupoissa kiertelyä). Mielestäni on sekä ympäristön, kukkaron ja säilytystilan kannalta järkevää ostaa vaikkapa kerran vuodessa neule kuin kolmen kuukauden välein.
Järkeväähän se sitäpaitsi on säästää sitä rahaa ennen kuin ostaa sen minkä haluaa, eikö?
Mieluummin ostan yhden laatutuotteen kuin 5 huonoa.
Mitä minä teen huonolaatuisilla vaatteilla, joiden kanssa en sitten edes kehtaa mennä mihinkään? Vanhat laatuvaatteet käyvät kotivaatteiksi sitten kun eivät enää ole parhaimmillaan.
Harmittaako sua noin kauheasti se, että et erota kuka on köyhä ja kuka rikas kun kaikki kulkevat merkkivaatteissa vai mitä mättää ap?
Mieluummin vähän mutta hyvää on ollut mun motttoni jo kauan.
en vain ymmärrä, miksi pitää esittää arempaa kuin on. Ihan kuin joku Gantin peitto tekisi elämästä parempaa.
halpisvaatteita viitsi ostella, kun eivät kestä paria pesu pidempään. Eräänkin vaateketjun paidat on parin pesun jälkeen täynnä pieniä reikiä. Kunnolliset vaateet kestää käytössä ja pesussa.
Olen esteetikko ja tarkka siitä mitä kotiini ja kaappini hankin. Hinta tai merkki ei ole tärkeä, halpa on tietysti kiva (tosin en osta halpaakaan jos se on huonoa laatua) mutta jos en löydä halvalla mieluista niin sitten säästän ja ostan kalliimmalla.
Itse kyllä pyrin ostamaan laadukasta vaatetta just siksi koska se kestää ja voi kierrättääkkin.
Itselläni on todella paljon espritin vaatteita mutta nekin ole lähes aina ostanut alesta tyyliin -50% joskus isommallakin alella ellokselta.
Lapsille ostan kyllä h & m :stä ja lindexiltä. Esim: lindexillä on sellanen merkki kuin fix jonka olen huomannut laaduikkaaksi. Stadiumia käytän myös. sieltäkin löytää monesti alerekeistä sopivaa ja hyvää vaattetta.
Lasten kenkinä ostan vain gore-texejä. Ne on ainoot jotka kestää. Nekin bongaan aina alesta.
Itse olen sellanen että ostan varastoon jos tiedän että puolen vuoden päästä joku tarvii.
Meillä on 5 lasta ja jos joka kerta ostaisin halpiskamaa niin meillähän tulis kauheet määrät roskiin menevää vaatetta ja kenkää.
Mieluummin vähemmän ja laadukasta.
en vain ymmärrä, miksi pitää esittää arempaa kuin on. Ihan kuin joku Gantin peitto tekisi elämästä parempaa.
Miksi siihen ei saa säästää ja sitten ostaa juuri sitä minkä haluaa?
Sä olet pahasti kateellinen ja outo.
kuin Ikean sähköisen fleeceretkun kanssa.
ihan uuden veroisina, eikä se Gant ny mikään sen ihmeellisempi merkki ole, Lexington, Hilfiger, Ralph Lauren luokkaa. Katos vaikka ebayltä, ja osta ittelles sieltä jotain kivaa tällästä kamaa, ja huomaat kuinka paljon ne oikeesti ilahduttaa mieltä. Mulberryn käsilaukkukin ihmeesti parantaa päivän ku päivän.
ihan uuden veroisina, eikä se Gant ny mikään sen ihmeellisempi merkki ole, Lexington, Hilfiger, Ralph Lauren luokkaa. Katos vaikka ebayltä, ja osta ittelles sieltä jotain kivaa tällästä kamaa, ja huomaat kuinka paljon ne oikeesti ilahduttaa mieltä. Mulberryn käsilaukkukin ihmeesti parantaa päivän ku päivän.
Itse tunnen oloni ainakin joka aamu hyväksi laittaessani YSL:n valovoidetta tai iltaisin pestessäni tukkani Paul Mitchellillä:D Oikeasti, mielestäni arjen pieneen luksukseen panostaminen piristää elämää kummasti. Säästän sitten muussa.
Sillä että ostaa yhden laadukkaan säästää siinä mielessä että se kestää pitempään kuin useampi halppisversio.
Sä olet kyllä tosi outo ja vaikutat läpeensä kateelliselta! Piiloudu sä niihin tarjoustalo retkuihin ja anna toisten säästää rahaa ja käyttää ne laadukkaisiin tuotteisiin!
=D =D