miksi alkoholia raskaana?
Mä en ymmärrä miksi jotkut haluavat ottaa edes sen yhden tai pari alkoholijuomaa raskaana? Olen itse neljännellä kuulla, ja alusta asti on ollut sellainen olo, etten pisaraakaan halua elimistööni, puhumattakaan pienen sikiön elimistöstä. Haluaisin vaan kuulla että miksi joku ottaa sen yhden saunakaljan tms.
Kommentit (27)
En käytä alkoholia lainkaan, mutta raskauden aikan join 1½ litraa pepsi maxia päivässä ja söin huolimattomuuttani kahtena kertana ravintolassa 300g maksaannoksen, terve vauva syntyi
En käytä alkoholia lainkaan, mutta raskauden aikan join 1½ litraa pepsi maxia päivässä ja söin huolimattomuuttani kahtena kertana ravintolassa 300g maksaannoksen, terve vauva syntyi
Mä vedin kauheet koomakännit kun odotin esikoista, oli siis niin alussa että en edes tiennyt olevani raskaana. Kärsin krapulasta ja söin asperiinia pääkipuun.
Mä paniikissa sitten neuvolassa kerroin koko stoorin. Terkka rauhoitteli ja sanoi että sikiöillä on niin alussa vielä joku ihme en enää muista mikä mutta joku juttu joka suojaa niitä. Pikkasen helpotti, mutta kyllä mä silti aina välillä mietin että mitäs jos?
Miksi saunaa raskaana? Miksi liikuntaa raskaana? Kaikki edelliset ovat jossain päin maailmaa tai joidenkin asiantuntijoiden mukaan haitallisia. Minä itse join kummankin raskauteni aikana joskus alkoholia ja söin homejuustoja ja graavikaloja. Kaikkinensa elin aivan kuten silloin, kun en ole raskaana. Söin ja join aivan samoin, tein samoja asioita jne. Se oli ja on MINUN valintani. Minulle on aivan sama jos joku haluaa sulkeutua steriiliin kammioon 9 kuukauden ajaksi, samoin minulle ihan yksi lysti jos joku idiootti polttaa ketjussa tai vetää kännit. Olen vastuussa omasta toiminnastani itselleni, en muulle maailmalle ja minusta raskaus on normaalia elämää, ei mikään yli-inhimillinen "tila", jolloin juustosta tulee myrkyllistä ja tilkasta viiniä portti helvettiin :D
Miksi saunaa raskaana? Miksi liikuntaa raskaana? Kaikki edelliset ovat jossain päin maailmaa tai joidenkin asiantuntijoiden mukaan haitallisia. Minä itse join kummankin raskauteni aikana joskus alkoholia ja söin homejuustoja ja graavikaloja. Kaikkinensa elin aivan kuten silloin, kun en ole raskaana. Söin ja join aivan samoin, tein samoja asioita jne. Se oli ja on MINUN valintani. Minulle on aivan sama jos joku haluaa sulkeutua steriiliin kammioon 9 kuukauden ajaksi, samoin minulle ihan yksi lysti jos joku idiootti polttaa ketjussa tai vetää kännit. Olen vastuussa omasta toiminnastani itselleni, en muulle maailmalle ja minusta raskaus on normaalia elämää, ei mikään yli-inhimillinen "tila", jolloin juustosta tulee myrkyllistä ja tilkasta viiniä portti helvettiin :D
niin se vaan menee!
Mä tiedän, että lasillinen kuoharia tai pullo olutta ei sairastuta sikiötä. Taisin kerran juoda saunakaljan ja kerran sen kuoharilasillisen raskausaikanani.
Vauvalla oli koliikki, mutten kyllä miettinyt pätkääkään, olinko aiheuttanut olutpullollisellani tai kuoharilasillisellani koliikin. Toki mietin, kuinka työstressi vaikutti sikiöön. Mutta tommonen yks alkoannos: ei tod.
Miksi? Seuran vuoksi. Ja siksi, etten ole mikään nipo. Muistaakseni tuohon aikaan sääntö meni, että yhden annoksen voi huoletta joskus juoda. Niin kuin voikin.
Vouhottaminen ja kaksinaismoralismi ruokkii alkoholistista juomista meillä Suomessa. Yleensä alkoholista vaahtoavat ne, jotka eivät tajua mitään alkoholiongelmista.
Pakko saada edes sillointällöin pikku nousuhiprakka ja posket punasiksi.