Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi alkoholia raskaana?

Vierailija
31.03.2010 |

Mä en ymmärrä miksi jotkut haluavat ottaa edes sen yhden tai pari alkoholijuomaa raskaana? Olen itse neljännellä kuulla, ja alusta asti on ollut sellainen olo, etten pisaraakaan halua elimistööni, puhumattakaan pienen sikiön elimistöstä. Haluaisin vaan kuulla että miksi joku ottaa sen yhden saunakaljan tms.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi alkoholia ei-raskaana? Varmaan samasta syystä + piittaamattomuus sikiöstä.

Vierailija
2/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lasiin sylje mutta raskaana en ole juonut, en edes sitä yhtä saunakaljaa, mitä siitä saa? ei se niin hyvää ole että ei pystyisi ilman olemaan 9 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

join miehen väitöstilaisuudessa puoli lasia kuohuviiniä.

Vierailija
4/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako riski?

Vierailija
5/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen yhtä todennäköisenä kuin sitä että meteori putoaa päähän.

"On todettu, että sikiön vaurioitumisriski nousee selvästi, jos alkoholia nautitaan yli 1,5 alkoholiannosta (esim. tuoppi keskiolutta) PÄIVÄSSÄ. Humalahakuinen alkoholinkäyttö on erityisen vaarallista sikiön kehittymisen kannalta. Ei voida osoittaa, että yksi satunnainen alkoholiannos raskauden aikana vaikuttaisi syntyneen lapsen kehitykseen."

Kannattaako riski?

Vierailija
6/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen yhtä todennäköisenä kuin sitä että meteori putoaa päähän. "On todettu, että sikiön vaurioitumisriski nousee selvästi, jos alkoholia nautitaan yli 1,5 alkoholiannosta (esim. tuoppi keskiolutta) PÄIVÄSSÄ. Humalahakuinen alkoholinkäyttö on erityisen vaarallista sikiön kehittymisen kannalta. Ei voida osoittaa, että yksi satunnainen alkoholiannos raskauden aikana vaikuttaisi syntyneen lapsen kehitykseen."

Kannattaako riski?

Puolikkaasta lasista, tekikö sun mieli niin paljon että et voinut vastustaa?

Vai etkö kehdannut pommacia juoda?

Vierailija
7/27 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettenkö pystyisi olematta. ennemmin ahdistaa, eikä maistukkaan hyvältä, kun en tiedä miten vaikuttaa.

Vierailija
8/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuohuviini oli hyvää. Halusin kilistää miehen isolle saavutukselle hyvällä juomalla, en jollain mitä inhoan.

Puolikkaasta lasista, tekikö sun mieli niin paljon että et voinut vastustaa?

Vai etkö kehdannut pommacia juoda?

Vierailija
9/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottanut tippaakaan alkoholia kun olin raskaana, ja kun imetin. Mies oli aina tyrkyttämässä saunasiideriä, mutta en juonut, ja koko saunasiideri on muuten jäänyt historiaan raskauden myötä. Pahaakin kuin mikä...

Vierailija
10/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa se on totaalikiellossa.

Vierailija
11/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko oikeasti mielessänne, että yksi lasi olutta saunan jälkeen nautittuna (tai milloin vain) vaikuttaa sikiöön? Jos vaikuttaa niin todennäköisesti vaikuttaa positiivisella tavalla. Mitä kaikkia myrkkyjä sikiö saa kun äiti juo litratolkulla limuja ja kahvia ja syö karkkeja ja mausteita ja yrttejä...? Suomessa ollaan niin ehdottomia raskausajan juomattomuuden kanssa, siitä syystä että täällä on niin paljon naisia jotka ovat alkoholisoituneita, jotka ottaisivat sen yhden "laillisen" ja sitten lipsuisi ja tulisi huomaamatta enemmänkin juotua. Siitä syystä ollaan asiassa niin ehdottomia vain Suomessa. Mutta jotkut jeesustelijat jaksavat jauhata jostain yhdestä lasillisesta kuohuviiniä. No jos ei ole tervettä järkeä niin sille ei kai sitten voi mitään. Ärsyttää kun jotkut ovat NIIN ehdottomia omissa mielipiteissään, sitten kyllä rikotaan monia muita "sääntöjä", mutta se ei sitten olekaan yhtään paha...

Vierailija
12/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko oikeasti mielessänne, että yksi lasi olutta saunan jälkeen nautittuna (tai milloin vain) vaikuttaa sikiöön? Jos vaikuttaa niin todennäköisesti vaikuttaa positiivisella tavalla. Mitä kaikkia myrkkyjä sikiö saa kun äiti juo litratolkulla limuja ja kahvia ja syö karkkeja ja mausteita ja yrttejä...? Suomessa ollaan niin ehdottomia raskausajan juomattomuuden kanssa, siitä syystä että täällä on niin paljon naisia jotka ovat alkoholisoituneita, jotka ottaisivat sen yhden "laillisen" ja sitten lipsuisi ja tulisi huomaamatta enemmänkin juotua. Siitä syystä ollaan asiassa niin ehdottomia vain Suomessa. Mutta jotkut jeesustelijat jaksavat jauhata jostain yhdestä lasillisesta kuohuviiniä. No jos ei ole tervettä järkeä niin sille ei kai sitten voi mitään. Ärsyttää kun jotkut ovat NIIN ehdottomia omissa mielipiteissään, sitten kyllä rikotaan monia muita "sääntöjä", mutta se ei sitten olekaan yhtään paha...

Vierailija
13/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun ottaa huomioon miten ne ehdottomien kieltojen jutut vaihtelee maiden välillä...

Mun mielestä on ihan hyvä olla ehdoton silloin kun on raskaana!

Vierailija
14/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juon esim. yhden oluen se menee mulla päähän kuin metrinen halko, niin olen aatellut että se sama huppeli menee sikiöönkin joten tästä syystä en uskaltanut itse ottaa tippaakaan. Tuskinpa se mitään vaurioita ois sikiölle tehnyt mutta se tunne on vaan niin ärsyttävä.

Ja pakko kommentoida vielä etten juonut myöskään kahvia enkä limuja :)

Uskotteko oikeasti mielessänne, että yksi lasi olutta saunan jälkeen nautittuna (tai milloin vain) vaikuttaa sikiöön?

Vierailija
15/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotko tosiaan?

Vierailija
16/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös poltan tupakkaa vähän, ja pilveä. Mies ihan vähän lyö minua vatsaan aina silloin tällöin. Syön ihan vähän pastöroimattomia maitotuotteita, kun eihän niistä mitään tule ja jos tulee, niin kai siitä tulee vain pieni listeria.

Että en mää mikään ehdoton ole, parempi vaan kun mulla on parempi mieli, eiks je!

Vierailija
17/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun ottaa huomioon miten ne ehdottomien kieltojen jutut vaihtelee maiden välillä...

Mun mielestä on ihan hyvä olla ehdoton silloin kun on raskaana!

Mä en ole edes ollut kiinnostunut miten on muissa maissa. Mä asun suomessa ja olen pystynyt olemaan helposti juomatta raskauksien ajan.

Mä olen joskus miettinyt että mitä miettii ne äidit joiden vauvat syntyy sairaina ja he ovat ottaneet alkoholia raskaana olleessaan, vaikkakin vähän? Mä ainakin miettisin varmaan sitä että oliko syy siinä että otin viiniä tai siiderin tai kaljan.

Vierailija
18/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin puoli lasillista, enempi ei maistunut. Joskus illanistujaisissa varasin itselleni yhden siiderin juotavaksi, tunsin olevani vähän enemmän mukana, vaikka join siitäkin vain puolet.

En ollut hysteerinen odottaja, käyttämäni alkoholin määrä - puolilasia viiniä tai siideri- kerran kuussa ei minkään järjeni (+ neuvolan) mukaan olisi voinut olla sikiölle vaarallista. Olisin "uskaltanut" ottaa useamminkin viinilasillisen jos olisi vain maistunut.

Mutta jos jostain olisi pitänyt todellakin olla huolissaan niin se oli enemmänkin laittilimsojeni kulutus ensimmäisen raskauden aikana. Tutkimustuloksia on varmasti vähemmän laittilimsojen haitoista kuin alkoholista raskauden aikana.

Viinilasillisesta kerran kuussa (tai viikossa) on pitkä matka FAS-lapsiin. Jollakin ihmisillä Suomessa on todellisia ongelmia yhdistelmässä alkoholi ja raskaus, joten silloin tälloin nautitusta viinilasillisesta hysterioiminen on aivan turhaa.

Vierailija
19/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olen joskus miettinyt että mitä miettii ne äidit joiden vauvat syntyy sairaina ja he ovat ottaneet alkoholia raskaana olleessaan, vaikkakin vähän?

[/quote]

Kuule, niitä äitejä ei kiinnosta. Jos lapsi syntyy sairaana/kuolleena liiallisen alkoholin kulutuksen seurauksena, niin silloin on pitänyt ottaa ja paljon. Silloin puhutaan jo alkoholismista ja totaalisesta elämänhallinnan menetyksestä. Ihan yhdestä kaljasta ja siideristä ei sellaista tuhoa saa aikaiseksi.

Terveisiä vaan vastaanottokodista.

Vierailija
20/27 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus miettinyt että mitä miettii ne äidit joiden vauvat syntyy sairaina ja he ovat ottaneet alkoholia raskaana olleessaan, vaikkakin vähän?

Kuule, niitä äitejä ei kiinnosta. Jos lapsi syntyy sairaana/kuolleena liiallisen alkoholin kulutuksen seurauksena, niin silloin on pitänyt ottaa ja paljon. Silloin puhutaan jo alkoholismista ja totaalisesta elämänhallinnan menetyksestä. Ihan yhdestä kaljasta ja siideristä ei sellaista tuhoa saa aikaiseksi. Terveisiä vaan vastaanottokodista.

Kyse olikin niistä jotka on ottaneet vain vähän. Kaveri otti raskausaikana vaan vähän, nyt sen poika on 5-vuotias ja sai ADHD-diagnoosin, on aina ollut tosi vilkas. Kaveri kerran avautui ja sanoin miettineensä että voisko syy lapsensa käyttäytymiseen olla se että otti raskausaikana joskus alkoholia.

Mä luulen että aika moni ajattelisi siinä tilanteessa samaa. Onko kiva elää loppuelämä epätietoisuuden kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän