Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä kaveri pojallani. Tuppaa itse yökylään.

Vierailija
31.03.2010 |

En minä halua pitää mitään majataloa meillä pääsiäisenä. Juu: osaan kyllä sanoa ei, mutta hiukan ihmettelen silti, millainen kotikasvatus voi olla lapsella (joka sentään on jo 12-vuotias ja luulisi ymmärtävän, että kylään ei tuppauduta, vaan tullaan pyydettäessä).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallaisia ovat monet aikuisetkin, ikävä kyllä!

Vierailija
2/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...turvallisemmaksi teillä/kaverinsa luona, kun kotona? Juhlapyhä tulossa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin hänen osaltaan olen ymmärtänyt, että se johtuu jonkin verran ankeista kotioloista, haluaa vain jonnekin pois. :-/ Eli siis säälin lasta, en toki välttämättä päästä meille aina kun kutsuu itsensä, mutta selitän mahd. ystävällisesti miksei se käy, jos ei käy.

Vierailija
4/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilmoittaa, että haluaisi uimaan, voisko tulla meille yökylään.

Paljon muutakin on pyytänyt, että tekisimme. Esim. mäenlaskua ja ulkoilua ja rannalla oloa. Äitinsä ei kuulemma jaksa ja viitsi käyttää.

Ollaan otettu yöksi ja ollaan käyty porukalla uimassa ja laskemassa mäkeä ja touhuttu niin kuin normaalisti. Kulkee aika paljon meidän matkassa.

Sanoo monesti minulle, että meillä on niin mukava olla. Ihmettelen kovasti joskus, sillä poika on ainokainen ja meillä on 4 lasta, että miten viihtyy siinä hulinassa kun luulisi, että on tottunut olemaan yksin ja saamaan kaiken. Meillä joutuu odottamaan ja jakamaan.

Ikää pojalla myös 12v. Menee siinä sivussa kun noita muitakin kavereita on aina liuta kylässä ja yökyläläisiä on aika usein.

Ai niin. Tämän pojan luo ei voi mennä kylään kun äiti ei kuulemma jaksa lapsia:)

Vierailija
5/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietääkseni ryyppää tai laiminlyö lastaan, meidän lapsikin on siellä välillä kylässä - mutta kutsuttuna, ei tuppautumalla.

ap

Vierailija
6/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsi itse olisi tosi kiltti ja hyväntahtoinen.

Eli kotona ei välttämättä ole mikään huonosti, ehkä lapsen mielestä vain tylsää jos äitikin on sellainen ettei jaksa lapsia :)

Tuossa joku kertoi että lapsen kaveri kulkee paljon mukana, minusta se kuulosti tosi kivalta.

Vierailija
7/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on kyllä itsekin tuppautunut yökylään, tai jopa me vanhemmat olemme lapsen kaverin vanhemmilta kysyneet voisiko tulla. Ja aina on sopinut.

Myös meiltä saa kysyä, sopiiko tulla yökylään, yleensä sopii jos vaan kotona olemme.

Vierailija
8/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruinata, pyytää ei saa.

Oma poikani 6v. oli pyytänyt naapurissa ruokaa, kun oli nälkä.

Kysyin, että miksi pyysit, kun olen sanonut, että ei saa pyytää.

No pyysi, kun oli nälkä. Siinä siis selitys.

Sano sille lapselle, että sinä pyydät sitten ,kun otat lapsen teille yökylään.

Vierailija
9/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilmoittaa, että haluaisi uimaan, voisko tulla meille yökylään.

Paljon muutakin on pyytänyt, että tekisimme. Esim. mäenlaskua ja ulkoilua ja rannalla oloa. Äitinsä ei kuulemma jaksa ja viitsi käyttää.

Ollaan otettu yöksi ja ollaan käyty porukalla uimassa ja laskemassa mäkeä ja touhuttu niin kuin normaalisti. Kulkee aika paljon meidän matkassa.

Sanoo monesti minulle, että meillä on niin mukava olla. Ihmettelen kovasti joskus, sillä poika on ainokainen ja meillä on 4 lasta, että miten viihtyy siinä hulinassa kun luulisi, että on tottunut olemaan yksin ja saamaan kaiken. Meillä joutuu odottamaan ja jakamaan.

Ikää pojalla myös 12v. Menee siinä sivussa kun noita muitakin kavereita on aina liuta kylässä ja yökyläläisiä on aika usein.

Ai niin. Tämän pojan luo ei voi mennä kylään kun äiti ei kuulemma jaksa lapsia:)

Minulla oli onni lapsuudessani kun sain kuvailemaasi hoivaa ja huolenpitoa naapurissa. Hävettää aikuisena ajatella,kuinka heillä luuhasin mutta heidän ansiostaan tiedän jotain siitä kuinka toisia ihmisiä tulee kohdella ja kuinka normaalissa perheessä toimitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän