Kokemuksia pukeutumisneuvonnasta tms "tyyliopastuksesta"?
Olen palaamassa työelämään ja ihan kyllästynyt vanhaan garderoobiini. Haluaisin kovasti päivittää vaatekaapin sisältöä (lähinnä työvaatteilla). Kiinnostaisi myös tehdä jotain pitkille hiuksilleni, haluaisin oppia tekemään joitakin (nopeita) kampauksia joilla saisi vähän uutta ilmettä.
Kenelläkään kokemuksia esim Stockmannin / Sokoksen tms pukeutumisneuvonnasta, tai kampaajista/stailaajista pääkaupunkiseudulla?
Kommentit (13)
hyvät vaatteet sai. Oli sellainen 45-vuotias, tukeva ja tätimäinen. Halusi jotenkin piristyä ja "nuorentua". Tosi kivoja ja sopivasti nuorekkaita asuja oli neuvoja löytänyt.:)
ja jos se jäisi kysymättä niin voi silti sanoa sen budjetin, mitä oikeasti voi käyttää. Ne nimittäin ihan oikeasti haluavat palvella siten, että a) löydät mitä haluat ostaa ja b) olet ostokseesi tyytyväinen ja tulet toistekin.
olen käyttänyt sekä Stockmannin ja Sokoksen pukeutumisneuvontaa että itsenäisen tyylikonsultin palveluita. Tavaratalojen opastus oli suht OK, huonona puolena erityisesti se, että tällöin valikoima rajoittuu tavaratalon tarjontaan ja esim. minulle oli tarjolla todella huonosti sopivan kokoisia vaatteita. Ehdottomasti parasta palvelua olen saanut yksityiseltä tyylikonsultilta, jonka kanssa olen kiertänyt Helsingin pienempiä vaateliikkeitä. Tämä palvelu oli maksullista, noin 40 €/tunti, mutta ehdottomasti hintansa väärtti.
olen käyttänyt sekä Stockmannin ja Sokoksen pukeutumisneuvontaa että itsenäisen tyylikonsultin palveluita. Tavaratalojen opastus oli suht OK, huonona puolena erityisesti se, että tällöin valikoima rajoittuu tavaratalon tarjontaan ja esim. minulle oli tarjolla todella huonosti sopivan kokoisia vaatteita. Ehdottomasti parasta palvelua olen saanut yksityiseltä tyylikonsultilta, jonka kanssa olen kiertänyt Helsingin pienempiä vaateliikkeitä. Tämä palvelu oli maksullista, noin 40 €/tunti, mutta ehdottomasti hintansa väärtti.
Saako kysyä, että montako tuntia suunnilleen meni? Oliko tarkoitus ostaa enemmänkin vaatteita, vai haitko vain jotain tiettyä vaatetta?
konsulttivaihtoehtoa. Veikkaan, että maksaa itsensä takaisin, kun asuja voidaan kerätä sieltä täältä. Tavallaan ilmaista lounasta ei ole ja tavaratalojen "ilmaiset" palvelut pitää maksaa kuitenkin omalla tavallaan takaisin.
Sori mulla ei ole kokemusta ja ihan samaa olen ihmetellyt. Toivottavasti joku olisi kokeillut. Onneksi on vielä vajaa vuosi jäljellä kunnes palaan töihin.
kehui Stockan Outi Redsveniä. itse en ole ollut, mutta menen kyllä, koska töihinpaluu edessä syksyllä ja sama vaatevaraston päivitys edessä.
säännöllisesti Stockmannin pukeutumispavelua. Suosittelen lämpimästi. Kyllä sain hyvää palvelua ja rahoilleni vastinetta. Ja kaiken lisäksi säästin aikaa:))
Jos ja kun palaan taas työelämään niin eka soitto lähtee pukeutumisneuvojalleni. Kokeilin aikoinaan myös Sokoksen palvelua, mutta se oli aika ala-arvoista...
Stockan neuvonnasta. En kehdannut olla ostamatta vaatteita ja palautin suurimman osan takaisin.
Sokokselle neuvontaan. Olen nyt käynyt pari tyylikurrsia joten tiedän vartalotyyppini ja omat värini. Jotain osviittaa siis omasta takaakin.
ja olin ihan tyytyväinen. Toki siellä on hyvä tietää vähän itsekin, että mitä haluaa: juhklavaatetta, työvaatetta, värillistä, mustaa, rentoa, virallista, perinteistä vai avantgardea vai mitä?
Sen paras osio oli ehkä se, että myyjä/pukeutumisneuvoja haki ne soviteltavat vaatteet valmiiksi ja lisää kokoja tai vaihtoehtoja sitä mukaa kuin tarvittiin, eikä itse tarvinnut juosta sovitushuoneesta vaatetangoille ja pukea välissä ja niin edelleen.
Mut jos joku ei kehtaa sitten olla ostamatta vaatteita niin se on kyllä ihan oma vika. Ei kukaan voi olettaa, että ostat, jos et ole tyytyväinen. Ja mulle esim esiteltiin ainakin kymmentä eri mustaa jakkupukua (olin sellaista hakemassa) joista lopulta ostin vain yhden.
Minuakin aina rasittaa vaateostoksilla vaatteiden sovittaminen - jos ei ole apulaista mukana niin eri kokojen haeskelu on työlästä hommaa. Paljon helpompaa ja nopeampaa, jos saa itse odottaa sovituskopissa ja joku muu hakee sovitettavaa!
-ap