Hammaslääkäreitä tai hammashoitajia paikalla? Suuvesistä
kysymys. Onko laadulla hintansa vai onko 2e maksava Freshmint Dentiplus (vihreä iso pullo) yhtä tehokasta kuin esim. Listerine tai muut jotka maksavat 8e pullo? Tietääkö kukaan?
Kommentit (11)
Itse kysyin hammaslääkäriltäni, mimmoista suuvettä kannattais käyttää. Hän sanoi, että ne ovat turhia, riittää, kun pesee hampaat hyvin.
itselläni ainakin reiät tulevat hammasväleihin, joten silloin hammaslankaus ja suuvedellä purskutus ovat ratkaisevan tärkeitä jotta hammasvälitkin puhdistuvat. Sinulla ilmeisesti hyvä hammastilanne mutta kaikilla näin ei valitettavasti ole.
Itse kysyin hammaslääkäriltäni, mimmoista suuvettä kannattais käyttää. Hän sanoi, että ne ovat turhia, riittää, kun pesee hampaat hyvin.
myäs sanoi hammaslääkäri etteivät he suosittele suuvesiä. Harjaaminen aamuin illoin ja hammaslangan käyttö iltaisin pitäisi riittää. Mutta sanoi myös että jos tuntee että siitä on apua esim. vihlontaan niin voihan niitä käyttää.
auttaako hammasvälien reikiintymiseen? Entä erot halvan ja kalliin suuveden välillä???
Hibitane dental (apteekeista) puhdistaa ja tappaa. Mutta neloselle ja muille tiiedoksi, että hammasvälien reikiin auttaa hammaslangan säännöllinen käyttö hammasvölien puhdistukseen.
Alkoholilliset, esim. Listerine, tappavat kyllä suusta "kaiken" mutta kuivattavat ajan mittaan limakalvoja, mikä on huono juttu. Siksi suositellaan pääsääntöisesti käytettäväksi alkoholittomia, kuten vaikka Elmex.
Itse tulkitsen ohjetta niin, että aina toisinaan käytän Listerineä "kunnon puhdistukseen" ja päivittäin Elmexiä.
Tiedä sitten miten paljon suuvesi vaikuttaa, semminkin kun mulla on tosi ahtaat hammasvälit jonne tuskin menee muuta kuin liuta kariesbakteereja :(
Dentiplus auttaa varmasti ehkäisemään ongelmia suussa ja on edullinen ja hyvä ratkaisu suunhygienian terveyttä ajatellen. Suosittelen sitä kaikille asiakkailleni ja moni on sanonut että se auttaa ehkäisemään myös Aftojen muodostumisen suussa.
Dentiplus on hyvä vaihtoehto sillä se on alkoholiton ja tehokas. Suosittelen Whitening & Anti-Tartar versiota. Saa mukavan valkoiset hampaat ja terveellisen suun.
Terveisin
Hammashoitaja
Hammashoitajan tulisi ainakin tietää että suuvesillä ei ole osoitettu olevan mitään muuta vaikutusta kuin hengityksen raikastaminen
Onhan niiden osoitettu lisäävän suusyöpiä pikäaikaisessa käytössä yhtä paljon kuin alkoholismin.
Toi #9 näyttäisi olevan joku mainostaja :D nimittäin suuvedellä, oli kuinka kallis tahansa, ei voi saada "mukavan valkoiset" hampaat ja "terveellisen suun", vaan siihen tarvitaan ihan muuta .. :D
Itse purskutan joskus Elmexillä ja kenties jollain muulla, alkoholittomalla. Jos tarpeen.