Rauta+vatsaoireet
Minkälaisia vatsaoireita teillä on tullut kun syötte raskaana rautaa?itsellä on hirveen paha olo koko ajan ja oksettaa..voiko johtua tuosta raudasta?
Kommentit (7)
ripuli, ummetus, pahaa oloa, maha meni ihan sekaisin lähinnä..
Aina sai olla juoksemassa vesip**kalla. :/ En tiedä johtuiko vitamiinipillerien sisältämästä raudasta, mutta eräs vitamiinilisä aiheutti niin mielettömän pahoinvoinnin ja kuvotuksen, että se oli jätettävä kesken.
tuli siitä nestemäisestä luontaistuote-raudasta (en muista nimee) aivan sairaan kipeet krampit mahaan. sitte huomasin että se olis pitäny säilyttää jääkaapis avaamisen jälkeen.
nostaa hemppaa tehokkaammin ja vatsaystävällisemmin kuin rautavalmisteet. Täytyy vaan syödä puolukan tms. c-vitamiinia sisältävän lisukkeen kanssa.
Mä en voinut syödä rautavalmisteita ollenkaan, tulin tosi kipeäksi ja hemppa vaan laski. Verilätyillä sain nopeasti nostettua hempan arvosta 102 arvoon 120. Suosittelen. :)
Opiskellessa mulle tuli ajatus, että käsin varmaankin raudan puutteesta, väsytti usein ja olo oli jotenkin vetämätön. Aloin ottaa säännöllisesti (oliko se nyt) tabletin tai pari päivässä Ferrosania (ihan paketin ohjeen mukaan). Sitten kuukauden päästä ihmettelin, kun mulla oli ollu koko ajan vatsa aika sekaisin, ruoka ei maistunut, kun vatsa tuntui aina menevän sekaisin jne. Menin YTHS:lle, jossa otettiin verinäyte: tuloksena vähän alhainen hemoglobiini. Siihen lääkäri totesi, että "sun pitäis varmaan harkita lisärautaa". Silloin älysin itse, mistä oireeni johtuivat: rautalisästä. Jätin tabletit pois ja hemoglobiini palasi ihan normaaleihin lukemiin.
pahaa oloa ja ummetusta. Raskaus aiheutti yöheräilyä, ja aloinkin ottamaan rautatabletin yöllä. Pahoinvointi helpotti mutta ummetuksesta kärsin silti.