Uskotko sokeririippuvuuteen?
Itse uskon. Olen riippuvainen sokerista/hiilareista. Syön vähän karkkia-on pakko syödä koko pussi loppuun ja pian löydänkin itseni koluamasta kaapista keksiä,pakasteesta jätskiä jne. kierre on valmis.
Kommentit (5)
olen todella sokeririippuvainen ) :
Olen itse ainakin jollain tasolla sokeririippuvainen samoin kuin äitini. Ja epäilen samaa lapsillanikin.
Itse pystyn kontrolloimaan makean syönnin määrää -en syö koko karkkipussia/suklaalevyä kerralla, mutta kun sokerin himo iskee niin syön vaikka pelkkää sokeria.
Fazerin sinistä on taas mennyt uskomattomia määriä ja leivoksia rakastan. Täytyisi tosissaan taas vähentää sokerinkulutusta, eihän se hyväksi ole.
Onneksi sentään ei ylimääräisiä kiloja ole tullut, mutta ei se tee sokerin ylikäyttöä yhtään terveellisemmäksi. Niinä kausina kun syön vain paljon tummaa suklaata, en koe minkäänlaisia omantunnontuskia ja on hyvä olo koko ajan, toisin kuin muitten sokerijuttujen kanssa (siis jos syön päivittäin)
kirja Sokeripommi antaa aiheesta hyvää tietoa. Kirjassa puhutaan mieluummin sokeriyliherkkyydestä, joka johtuu osaksi myös aivojen toiminnasta. Mutta periaatteessa toimii ihan samoin kuin alkoholi- ja nikotiiniriippuvuudetkin (meillä näitäkin tosi paljon suvussa). Aivot eivät edes ehdi sanomaan "ei" ennen kuin se eka suklaapala on otettu ja kun se on otettu, niin se on menoa sitten.