Miten sanoa miehelle ystävällisesti, että hänen suuhygieniansa on liian alhaisella tasolla?
Olemme olleet yhdessä jo kuusi vuotta. Noin vuoden ajan mies on ilmeisesti jotenkin laiminlyönyt hampaidenhoitoaan. Hänen hengityksensä haisee, mikä vaikuttaa jo seksihaluihinikin. Hänellä on myös risa viisaudenhammas, joka pitäisi poistaa, mutta kun hän ei saa aikaiseksi varattua hammaslääkäriä...
Olen lempeästi suosittelut suuvettä ja hammaslankaa. Ei auta, mies ei suostu käyttämään.
Miten saan sanottua asiani niin, että
a) en nolaa miestä ja
b) mies ottaa toiveeni vakavissaan?
Kommentit (8)
"Oletko huomannut viimeaikoina hengitykseesi tulleen hajun? Minusta haisee ihan sille, että sulla olisi joku tulehdus suussa ja se kannattaisi hoitaa pois." Korostat myös miten helposti itse ei huomaa omassa suussaan tapahtuvaa tuoksun muutosta.
"Oletko huomannut viimeaikoina hengitykseesi tulleen hajun? Minusta haisee ihan sille, että sulla olisi joku tulehdus suussa ja se kannattaisi hoitaa pois." Korostat myös miten helposti itse ei huomaa omassa suussaan tapahtuvaa tuoksun muutosta.
Ehkä mä koetan ottaa asian ihan vain puheeksi. Pelkään vain, että mies loukkaantuu.
ap
sille voi sanoa suorahan. Jos haisoo niin sen voi sanoa niinkuin se on, eikä se ukko siitä loukkaannu.
Hyvä keino testata omaa hengitystä on se, että nuolaisee omaa kämmenselkäänsä ja antaa sen kuivaa ja sitten haistaa sitä.
Kerro, että kuulit tämmöisestä testistä ja sanot, että nytpä sitä kokeillaan...
Sit mies saa itse ihan huomata, että hän haisee ihan koirankuonolaiselle.
Ärsyttää ihan tosissaan ja suutelemiset on kyllä jäänyt paljon vähemmälle ongelman vuoksi. Olen yrittänyt sanoa pahan hajuisesta hengityksestä nätisti, vetosin mm. tuohon tulehdukseen. Taisi silti vähän loukkaantua. Kävi kuitenkin hammaslääkärissä (hammas poistettiin), mutta ongelma jatkuu. Luulen, että johtuu niin tupakoinnista kuin huonohkosta suuhygieniasta (ei pese hampaitaan kuin aamuisin. En jaksais taas alkaa vihjailemaan. Ei ennen haissut näin pahalle, viime vuosina ilmennyt.
voi johtua tietääkseni myös jostain sairaudesta (diabetes..)
Minulta vedettiin viisaudenhammas josta jäänyt kuoppa alkoi märkiä, mies sanoi minulle "kohteliaasti" älä puhu. Ja selitti jälkeenpäin, että henkes haisee.
"suuhygieniasi on liian alhaisella tasolla"
ei siis "HENKES HAISOO ÄIJÄ!" niin ku meillä sanottas :D