Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset.

Vierailija
29.03.2010 |

Toivottavasti en koskaa törmää mihinkään henkiin/demoneihin, mutta olen nähnyt monta kertaa unta, että suustani eivät vaan tule sanat (kun näen henkiä...tai kun joku henki ilmestyy minulle tutun vainajan hahmossa) :"Jeesuksen Kristuksen nimessä mene pois!". Pitääkö se sanoa juuri noin vain riittääkö "Jeesuksen nimessä mene pois!". Mutta entä, jos haluaa tiedustella onko henki hyvä vai paha, niin onko oikein kysyä: "Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi?" Vai miten ne sanat meni?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies suhtautuisikin nuivasti. Siinä on oikeastaan kyse siitä, kumpi on tärkeämpi, miehesi vai Jeesus. Minä en antaisi mieheni estää minua. Aikaa on varmasti. Se on prioriteettikysymys. Etsi joku kristillinen seurakunta. Jos sinulla ei hellareista ole hyviä kokemuksia, ehkä kannattaa käydä tutustumassa jossain muussa. (esim ev.lut, vapaakirkko, metodistit, ortodoksit)

seurakunnan tilaisuuksissa käyminen liittyy siihen kumpi on tärkeämpi mies vai Jeesus? Kai se Jeesus kuulee sen muutenkin?

Vierailija
2/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Jumala ei lähetä tarpeeksi enkeleitä/tai muuten sallisi henkien näkemisen herkän ihmisen kohdalle...

Tai mistäpä sitä tietää, jos kaikki ihmiset ovat loppujen lopuksi yhtä herkkiä ko. asian kohdatessa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen nimeen on hyvä turvautua. Mainitsemasi ovat kumpikin käypiä.

Vierailija
4/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan vaan että menee pois.

Vierailija
5/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsken sinua poistumaan". Oletko sinä itse Jeesuksen oma?

Vierailija
6/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noiden asioiden kanssa kannattaa olla todella varovainen!

Jos henki korottaa itseään tai puhuu jotain, mikä on Raamatun kanssa ristiriidassa, kannattaa varoa. Se että enkeli ilmestyy, ei tee siitä Jumalan lähettämää. Paavali sanoi suunnilleen: "julistipa joku teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä me olemme teille julistaneet, vaikkapa me itse tai enkeli taivaasta, hän olkoon kirottu".

Vierailija
7/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö se, vaikka olisi Jeesuksen puolella? Vai voiko alkaa sanomaan jotain...Eli pakeneeko vain pahat henget Jeesuksen nimeä? Ajattelin vaan jos joskus joku hyvä henki sattuis tuomaan jotain viestiä Jumalalta...Osaatteko sanoa onko tunnelma jotenkin erilainen hyvän hengen kohdalla?

En ole varma näinkö kerran enkelin taivaalla. Moni väitti täällä palstalla niin kun kuvasin tapahtuman. No kertaan tässä uudelleen. Olin 9-vuotias, mummo oli kuollut sen vuoden keväällä...Tulin juhannuksena yksistä maalaisjuhlista pois ja näin juhannusyö-taivaalla kuvajaisen...sain siitä päähäni monta tulkintaa

1) siinä oli olevinaan mummo ja minä (käsikädessä..kuvasi siis sitä, että mummo suojelee minua vieläkin. Ja muille: turha nauraa...minun isäni oli väkivaltainen alkoholisti ja aika paljoan sain mummolta henkistä ja fyysistä suojelua.),

2) kuvajaisessa oli mummo ja enkeli

3) minä ja enkeli. Oli mikä oli kuvajainen, niin siitä tuli sellaine hyvä olo "minua suojellaan"... En tiedä onko siihen sitten uskominen, että kuvajainen oli AITO vai oliko se minun pääni tuottama. Toisaalta miksi se sinne ylös vasemmalle tuotti sellaisen kuvajaisen?

Ajattelin vaan, että jos joltain muulta kuin itse Jumalalta tulee viestiä ja väittää että on Jumalalta niin pitäisikö silloin kysyä "Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi"

Mutta entä jos Jeesus itse ilmestyy... Eihän Häneltä voi alkaa kysymään tuollaista... Tunteeko sen vaan, jos niin sattuisi käymään?

ap

Vierailija
8/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsken sinua poistumaan". Oletko sinä itse Jeesuksen oma?

Jeesukselle sanonut, että tahdon olla. Rukoilen myös. (aina/enkä useinkaan en pysty olemaan niin hyvä ihminen kuin pitäisi :() ap

Vierailija
9/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö se, vaikka olisi Jeesuksen puolella? Vai voiko alkaa sanomaan jotain...Eli pakeneeko vain pahat henget Jeesuksen nimeä? Ajattelin vaan jos joskus joku hyvä henki sattuis tuomaan jotain viestiä Jumalalta...Osaatteko sanoa onko tunnelma jotenkin erilainen hyvän hengen kohdalla?

En ole varma näinkö kerran enkelin taivaalla. Moni väitti täällä palstalla niin kun kuvasin tapahtuman. No kertaan tässä uudelleen. Olin 9-vuotias, mummo oli kuollut sen vuoden keväällä...Tulin juhannuksena yksistä maalaisjuhlista pois ja näin juhannusyö-taivaalla kuvajaisen...sain siitä päähäni monta tulkintaa

1) siinä oli olevinaan mummo ja minä (käsikädessä..kuvasi siis sitä, että mummo suojelee minua vieläkin. Ja muille: turha nauraa...minun isäni oli väkivaltainen alkoholisti ja aika paljoan sain mummolta henkistä ja fyysistä suojelua.),

2) kuvajaisessa oli mummo ja enkeli

3) minä ja enkeli. Oli mikä oli kuvajainen, niin siitä tuli sellaine hyvä olo "minua suojellaan"... En tiedä onko siihen sitten uskominen, että kuvajainen oli AITO vai oliko se minun pääni tuottama. Toisaalta miksi se sinne ylös vasemmalle tuotti sellaisen kuvajaisen?

Ajattelin vaan, että jos joltain muulta kuin itse Jumalalta tulee viestiä ja väittää että on Jumalalta niin pitäisikö silloin kysyä "Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi"

Mutta entä jos Jeesus itse ilmestyy... Eihän Häneltä voi alkaa kysymään tuollaista... Tunteeko sen vaan, jos niin sattuisi käymään?

ap

Vierailija
10/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ei kannata antaa liikaa painoarvoa niille ilmestyksille. Ihminen voi kyllä nähdä enkelin, mutta minä en osaa sanoa, oliko tässä kyseessä oikeasti enkeli. Voi olla. Hyviä henkiä ei ole muita kuin Jumalan Pyhä Henki. Ihminen voi saada esim profetioita Jumalalta Pyhän Hengen kautta, mutta ne profetiatkin pitää koetella aina Raamatun sanalla. Ne eivät ole milloinkaan Raamatun sanan vastaisia. Onko sinulla säännöllinen seurakuntayhteys ja luetko säännöllisesti Raamattua? Suosittelen niitä, sillä siten saat kasvaa uskossa ja siinä, mikä on uskossa keskeisintä eli Jeesuksen tuntemisessa.

Vierailija
11/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ei kannata antaa liikaa painoarvoa niille ilmestyksille. Ihminen voi kyllä nähdä enkelin, mutta minä en osaa sanoa, oliko tässä kyseessä oikeasti enkeli. Voi olla. Hyviä henkiä ei ole muita kuin Jumalan Pyhä Henki. Ihminen voi saada esim profetioita Jumalalta Pyhän Hengen kautta, mutta ne profetiatkin pitää koetella aina Raamatun sanalla. Ne eivät ole milloinkaan Raamatun sanan vastaisia. Onko sinulla säännöllinen seurakuntayhteys ja luetko säännöllisesti Raamattua? Suosittelen niitä, sillä siten saat kasvaa uskossa ja siinä, mikä on uskossa keskeisintä eli Jeesuksen tuntemisessa.

Yritän lukea Raamattua. En oikein tiedä missä seurakunnassa kävisin. Enkä oikein ehdikkään. Mies ei tykkää uskovaisten touhuista, joten sekin estää seurakunnassa käymisen. Ei mies suoranaisesti kiellä, mutta pelkään, että alkaa vittuilemaan. (Myös kiire kysymys)

En halua tosiaankaan mitään henkiä nähdä, enkä enkelikokemuksia. Mutta kyselen jos joskus sattuisi (tuli nyt lähinnä siitä kummitus-ketjusta mieleen). Ennen olin hellareissa ja rukousiltana joku sai profetian, että Jeesus ilmestyisi minulle (pian). Jotenkin säikähdin tätä kamalasti ja lähdin "maailmaa",uskoin kuitenkin... Nyt olen taas rukoillut Jeesusta...

Olen niin skeptinen.. olen alkanut miettimään, entä jos olenkin tehnyt itse niitä Pyhän Hengen juttuja (kielillä puhumista jne...). Toisaalta tuntuu, että se kielilläpuhe niin soljui silloin uskovaisena. Nyt en edes yritä. En tiedä kai nyt joku uskovainkin osaa ajatella kriittisesti noista. Toisaalta jotkut väittäävät saaneensa niin voimakkaita kokemuksia, että niitä ei ole voinut tehdä itse.

Eli siis yritän uskoa ja juttelen Jumalalle, mutta kyllä kai jokainen ihminen tajuaa, miten vaikeaa tuollaisiin juttuihin on uskoa...(siis tavallaan tieteessäkin loppujen lopuksi "ilmiöt" selitetään ihmisen päällä, joukkosuggestiolla jne)

ap

Vierailija
12/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää päivää mitä kahjoja täällä on...

Kerran vielä: henkiä, demoneita, enkeleitä tms ei ole olemassa. Vaikka kuinka näkisitte unia niistä.

Vierailija
13/14 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olotila eli faasi, vastaava kuten ilma, jossa nämä olennot liikkuvat. se on ympärillämme, mutta sitä ei tunne.

Vierailija
14/14 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies suhtautuisikin nuivasti. Siinä on oikeastaan kyse siitä, kumpi on tärkeämpi, miehesi vai Jeesus. Minä en antaisi mieheni estää minua. Aikaa on varmasti. Se on prioriteettikysymys. Etsi joku kristillinen seurakunta. Jos sinulla ei hellareista ole hyviä kokemuksia, ehkä kannattaa käydä tutustumassa jossain muussa. (esim ev.lut, vapaakirkko, metodistit, ortodoksit)