kakkavaipanvaihto ja tiskikäsineet
Odotan esikoistani ja olen hieman ulkona vaipanvaihdosta. Käytetäänkö kakkavaipanvaihdon aikana joitain kumikäsineitä ettei kädet mene paskaisiksi? Vai kuinka se paska irroitetaan pois? Tätä mietimme mieheni kanssa aamulla. Mieheni veikkailee että paska suditaan pois paperilla.
Kommentit (50)
Miehellä on myös ekseema ja liiallinen käsien pesu huonontaa ihoa.
Käyttävätkö päivähoitajat lastentarhassa kumikäsineitä?
lavuaariin tai pottaan!
On paljon siistimää kuin vaippaan paskattaminen.
kun sanotaan että pyllyn pesussa ei saa nyrpistellä nenää yms. koska pieni huomaa että hänen alapäässään on (luulee) jotain vikaa ja vaikuttaa myöhempään oman sukupuolen suhtautumiseen.
enkä silti usko ap:ta
Käyttävätkö päivähoitajat lastentarhassa kumikäsineitä?
Ei tietenkään mitään kumihanskoja.
Kärcher painepesurilla?
Toinen vaihtoehto on laittaa vauva pesukoneeseen pyörimään, 30-asteen lyhyt ohjelma ilman linkousta.
Sillä kyllä lähtee puhtaaksi muutenkin, ei tarvi kättä työntää paskaan.
pyyhkiessä kertakäyttökäsineitä, koska kyseessä ei ole oma lapsi ja pyllyjä pestään monelta lapselta peräkkäin. Kotona olen aina pessyt omien lasten pyllyt ilman käsineitä.
pyyhkiessä kertakäyttökäsineitä, koska kyseessä ei ole oma lapsi ja pyllyjä pestään monelta lapselta peräkkäin. Kotona olen aina pessyt omien lasten pyllyt ilman käsineitä.
vaihdat käsineen pesujen välillä.
mistään vauvanhoitoa käsitteleviä kirjoja?
Onneksi tämä kakkavaipanvaihto selvisi ennenkuin vauva saapuu.
ap.
Vinyylikäsineitä saa Suomessa apteekeista ja monista ruokakaupoistakin. 100 kpl/6e. Niitä näyttävät käyttävän päiväkodissa.
Kahden ekan lapsen pyllyt pesin paljaalla kädellä ongemitta, mutta myöhemmin iho ärtyi selkeästi kakkaan koskemisesta (minulla on paljon allergioita) ja aina olen kolmannen kakat pessyt vinyylikäsineillä. Ihan helppo ottaa käsilaukkuun tai hoitolaukkuun varavaipan kanssa pari vinyylikäsinettä irrallaan.
kun kirjoitinkin, että käytän käsineitä en käsinettä.
vaihdat käsineen pesujen välillä.
Vinyylikäsineitä saa Suomessa apteekeista ja monista ruokakaupoistakin. 100 kpl/6e. Niitä näyttävät käyttävän päiväkodissa. Kahden ekan lapsen pyllyt pesin paljaalla kädellä ongemitta, mutta myöhemmin iho ärtyi selkeästi kakkaan koskemisesta (minulla on paljon allergioita) ja aina olen kolmannen kakat pessyt vinyylikäsineillä. Ihan helppo ottaa käsilaukkuun tai hoitolaukkuun varavaipan kanssa pari vinyylikäsinettä irrallaan.
noita käsineitä, koska se ei voi juurikaan tiskata tai leikata vihanneksia ekseeman takia.
Mä ajattelin katsoa, että miten tuo putsaus sujuu käsin ja painepesurin kanssa ilman käsineitä alkuun.
pulauttaa päällesi? Tai maitokakat tulevat vaipasta yli, ja sekunnissa vauva ja sinä olette kakassa?
Sairaalan suojatakki ja kumikäsineet voisivat olla vauvan hoidossa ok 24h/vrk, ja hengityssuojain myös!
Silloinkin kun vauva vaipanvaihdon yhteydessä pissaa, niin että kaikki kastuu yli 1m säteellä!
Entäs kun vauva kasvaa isommaksi ja sairastuu norovirukseen, oksennusta on parhaillaan vanhempien sängyssä ja olohuoneen sohvassa, ripulit myös kun pieni lapsi ei ennätä vessaan kun aikuinenkaan ei ole ehtiä.
Elämä on valintoja täynnä, suosittelisin, että ap valisisi lapsettoman. Lemmikkieläimiä hänellä ei ole varmastikaan ollut.
Synnytyksessä voi olla vaikea suojautua omilta eritteiltään: veri, lapsivesi, oma uloste...
ja takaisinkaan sitä ei saa enää lähetettyä :(
Pitää siis varustautua suojavarustein.
ap.
Niitä samoja, mitä on sairaalassa, eli hyvin istuvia (ei niitä leveitä läpinäkyviä megahanskoja). Ei maksa montaa euroa ja riitää että vetää pesukäteen hanskan. Pikkuvauvan kakka on aikamoista liisteriä, joten ihan pokalla voi pestä hanska kädessä. Isommalla on usein kiinteitä kakkoja, joita ei tartte raaputtaa irti perseestä.
Ja tiedoksi vaan: PÄIVÄKODISSA LASTEN PEPUT PESTÄÄN HANSKAT KÄDESSÄ!
onneksi ap ei tiedä mistä puhuu ja nauraa varmasti tälle ketjulle kun vauva on syntynyt. :)
mut toivottavasti tästä on hyötyä jollekkin muullekkin.
ja ihan hyvin toimii. Mieluummin niillä kuin paljaalla kädellä siivoamaan kakkaa pois iholta. eikä ole onneksi tullut mitään yliherkkyysjuttuja vauvalle niistä.