Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksei kauppakeskuksissa

Vierailija
29.03.2010 |

ole lainkaan rauhallisia imetyspaikkoja?

Olen miettinyt että kauppakeskuksissa käy paljon imettäviä äitejä kahvilla ja shoppailemassa ja hehän ovat potentiaalisia asiakkaita. Vauvat tarvitsevat kuitenkin usein rintamaitoa ja on työlästä hakea sitä lastenhoitohuonetta ja usein sinne jonottaa muitakin äitejä. Tuntuu myös tyhmältä varata wc.tä imetykseen jos jollain on tarvetta tulla vaihtamaan vauvalle vaippa ja taapero pistää potalle. Lisäksi yököttää se, että en itsekään mene vessaan syömään leipää sen jälkeen kun joku on käynyt siellä paskalla. Jotenkin tylyä mennä syöttämään lasta haisevaan vessaan.

On tullut selväksi monessa yhteydessä että julki imettämistä katsotaan pahalla, joten miksei kauppakeskusten jokaisessa kerroksessa voisi olla imettäjille pieni paikka jossa olisi vaikka verho edessä (ei kukaan joutuisi katselemaan)ja saisi rauhassa imettää. Sitten voisi taas jatkaa matkaa seuraavaan kauppaan shoppailemaan? Kauppakeskuksissa on kyllä paljon tilaa käytävillä, joten en ymmärrä miksei muutaman neliön kokoista tilaa pystyttäisi järkkäämään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kauppakeskuksissa on oikein hyvät imetyspaikat. Kokemusta on Sellosta, Jumbosta, Kampista. Muistaakseni Kämpissäkin joku kolo on.

Vierailija
2/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kiimaisia nuoria menemästä paneskelemaan verhon taakse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi asiallinen lastenhoitohuone, sohvakin imettäjiä varten. Mieheni vaan kokee hankalaksi sen vaipanvaihtopaikkana, kun pelkää että imettävät naiset kokevat hänet tungettelevana kun menee vaihtamaan lapsen vaippaa.

Vierailija
4/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jumbossa on hyviä imetyspaikkoja? Kiva jos viitsiit vastata. Käyn nimittäin siellä välillä. En ole vain bongannut näitä imetyspaikkoja.

t. aloittaja

Vierailija
5/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämiseen kuin se yksi pieni joka sijaitsee hesburgerin vieressä.

Se sais olla isompi jotta mahtuis kahdet vaunut sisälle jos kerran kaksi penkkiäkin on.(Se tila on onnettoman pieni)

Vierailija
6/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi asiallinen lastenhoitohuone, sohvakin imettäjiä varten. Mieheni vaan kokee hankalaksi sen vaipanvaihtopaikkana, kun pelkää että imettävät naiset kokevat hänet tungettelevana kun menee vaihtamaan lapsen vaippaa.

Olin imettämässä Stokkalla ja sinne änkesi myös kokonainen perhe (äiti, vauva, helevetin kiukkuinen isompi lapsi, anoppi ja isä). Äiti imetti ja minä yritin. Sama se niistä mun tisseistä, mutta vauvaa häiritsi isomman lapsen hillitön huuto. Olisi isukki voinut viedä lapsen muualle huutaan ja antaa meidän äitien imettää rauhassa, kun sellainen paikka on varta vasten olemassa.

Mutta joo, en kyllä neuvoisi miestäni menemään Sellon lastenhuoneeseen. En ehkä itsekään katsoisi miestä ihan lämpimästi siellä. Harmi sinänsä...

Vierailija
7/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaksi. Imetin missä satuin olemaankaan. Parhaimmillaan kaupassa kävellessäni (siellä oli sillä hetkellä tosi hiljaista, eli vain myyjä näki).

Yleensä etsin jonkun kahvilan tai penkin, joka oli hieman rauhallisemmassa paikassa, mutta aina ei onnistunut sekään. Pienen vauvan imetystä ei pahemmin huomaa, jos ei suoraan katso.

Lapsen kasvettua lapsi ei malttanut olla vilkuilematta koko ajan ympärilleen, jolloin aloin kaipaamaan sitä imetyshuonettakin. Kauaa ei sekään kuitenkaan riittänyt, joten imetys jäi julkisilla paikoilla kokonaan.

Hyvät imetystilat saattaisivat kuitenkin kääntyä imettäjiä vastaan: Julki-imetystä suvaittaisiin entistä vähemmän, mitä enemmän muita mahdollisuuksia olisi ja imettäminen itse asiassa menisi vaikeaksi. Joka paikassa niitä imetyskoppeja ei kuitenkaan olisi ja nekin olisivat takuulla ruuhkaisia.

Lisäksi ihmiset keksisivät takuulla tehdä rauhallisilla kopeilla muutakin kuin imettää: Kuten harrastaa seksiä tai teinit kävisivät juomassa viinaa.

Vierailija
8/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle riitti se Jumbon hesburgerin vieressä oleva koppi. Hyvä oli kun tuolin sain alle.

Sellossa ja Kampissa on mun mielestä jopa ruhtinaalliset tilat.

Vierailija
9/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siksi tällainen imetyspaikka olisi hyvä että se olisi vain imettäjille. Ei miehille eikä vaipanvaihtajille. Verhon toisella puolella voisi olla tuoleja puolisolle ja muulle perheelle jos he haluavat istahtaa siksi aikaa tai odottaa äitiä/vaimoa.

Imettäminen on toisinaan hankalaa, sillä vauva voi reagoida muihin tosi paljon ja kääntyillä katsomaan jos on kovasti touhua ympärillä..siksi peräänkuulutan rauhallista nurkkausta.

Ajattelisin että kyllä äidit varmasti ajaisivat kuhertelevat teinit pois jos heitä sinne pesiytyisi. Ja vartijalle voisi ilmoittaa pultsarista.

Vierailija
10/10 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella usein paikallis dösissä ja junissa... tai kaupassa esim. joku sopiva hyllynreuna johon pysty istuu :) Silloin olinkin 20v... nyt 26v 3 lapsen äiti ja en kyllä enää meinaa kehdata imettää missään julkisesti :) Sovituskoppien lisäksi voisi tosiaan tulla imetyskoppeja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän