Milloin yleensä lumet sulaa?
Onko nyt ollut lumi jotenkin erityisen kauan vai miksi kaikki on jo ihan kypsiä tähän talveen ja kevät saisi jo tulla?
Kommentit (45)
Tuolta näkee. Heti alussa kun on kolme karttaa, niistä oikeammanpuoleisin.
Täällä sataa koko ajan lunta on jo toukokuu se vois jo sulaa pois toivottavasti se ei jää
Ihmettelin kommentteja "harvinaisen luminen talvi etelässä" ja sit hoksasin että ketju aloitettu 2010 😂😂
Mutta itse kysymykseen: Tää talvi on ollut ensimmäinen että toivon jo kovasti kevättä. Nimittäin alkanut hermo mennä siihen ettö vuorotellen sataa lunta ja sitten taas vettä. Juuri kun suunnittelen esim hiihtoa, hanget on hävinneet kaatosateissa ja taas myöhemmin tulee lunta. Asun Oulussa.
Eli tervetuloa kevät minun puolesta ☀️
Eikö se sanonta kuulu:
”Maaliskuu jo maata näyttää,
huhtikuussa humahtaa.”
Eli lumet sulaa maalis-huhtikuussa.
Tänä talvena tosin täällä etelässä ne pari hiutaletta sulivat saman tien kuin tulivatkin.
Poistu joskus some kuplasta ja tarkastele oikeaa maailmaa niin tietäisit itse vastauksen kun Googlen käyttökin on mahdotonta
Viimeistään juhannuksesi on sulanut aina.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on usein kylmä mutta sentään vähäluminen.
Onneksi ilmastonmuutos on laskenut lämpötiloja, eikä lunta ole läheskään niin paljon kuin yleensä tähän aikaan vuodesta.
Taitaa tulla kesä etuajassa :-)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin eteläisemmässä Suomessa. Nyt ON poikkeuksellisen pitkä ja runsasluminen talvi etelä-Suomessa.
Ei ihme, että 6 kk yhtäjaksoinen lumi ja kylmyys alkaa neljään vuodenaikaan tottunutta suomalaista vähän tympiä. Yleensähän vuodenajat vaihtuvat meillä paljon rivakkaampaan tahtiin.
6kk? Tuliko teille pysyvä lumi lokakuun alussa?
Meillä on saattanut olla 5 cm lunta vielä vappunakin, pk seutu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin eteläisemmässä Suomessa. Nyt ON poikkeuksellisen pitkä ja runsasluminen talvi etelä-Suomessa.
Ei ihme, että 6 kk yhtäjaksoinen lumi ja kylmyys alkaa neljään vuodenaikaan tottunutta suomalaista vähän tympiä. Yleensähän vuodenajat vaihtuvat meillä paljon rivakkaampaan tahtiin.6kk? Tuliko teille pysyvä lumi lokakuun alussa?
Marras, joulu, tammi, helmi, maalis ja varmaan vielä huhtikuukin = 6kk. Poikkeuksellisen pitkä kyllä koska pysyvä lumi tuli niin aikaisin
Kesäkuussa on usein vielä lumikasoja täällä Koillismaalla.
vaikea sanoa, viime vuonna oli vielä toukokuussa lunta keskisuomessa, pari vuotta takaperin olin jo huhtikuussa kavereiden kanssa rannalla ottamassa aurinkoa
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta melko usein on vielä juhannusviikolla tullut lunta.
Onhan lumet jo muutaman viikon ajan sulanut kun aurinko paistanut. Tosin viime yönä sato vähä lisää lunta.
Vähä lumisina talvina lumet sulanu jo maaliskuussa mutta ihan normaalia että lumet sulaa maalis-huhtikuun aikaan.
Miksi nostit tällaisen typerän ketjun!?