Mistä saa sappisaippuaa?
Saako tavallisista tavarataloista, esim. Prismasta? Nyt on alkanut lapsella sotkemisvaihe ruuan kanssa ja pitäisi saada vaatteita puhtaiksi, kun on paidat niin tahraisia ja laikukkaita.
Otetaan vastaan myös muita pesu- ja puhdistusohjeita :)
Kommentit (4)
saa prismasta. Ihan sieltä muiden tahranpoistoaineiden seasta. On sekä nestemäisenä että palana.
Sitten nämä luontaistuote/ekokaupat.
Meillä pitäisi "tehopuhdistaa" varmaankin jokainen pusero ja body (sekä muutama äidinkin paita). Pitänee lähteä metsästämään tuota saippuaa, jotta saa koneet surraamaan :)
ap
Vaatteet haisevat joskus voimakkaastikin heti pesun jälkeen, mutta kuivista vaatteista hajua ei enää juuri huomaa.
Osta, ap, samalla reissulla pari muovista essumallista ruokalappua! Sappisaippuallakaan ei lähde esim. banaani tai voikukka. Samaten suosittelen tuon ikäiselle sankarille vain niitä 60 asteen pesun kestäviä vaatteita.
Itse laitan nestemäistä sappisaippuaa tahran päälle heti tuoreeltaan, nakkaan vaatteen pyykkikoriin ja pesen sitten kuin pesen. Värien haalistumista tms. en ole havainnut, vaikka sappisaippua olisi ollut tahralla useamman päivän.
City-Marketissa myydään "tekosappisaippuaa". Jonkun ison valmistajan. en muista merkkiä.
Parasta on kuitenkin Sonettin nestemäinen. Saa ainakin näistä otsikossa mainituista liikkeistä. Älä osta palasaippuaa, ei ole yhtä tehokasta.
Laita sappisaippuaa mahdollisimman pian tahralle. Sen jälkeen voi olla pyykkikorissa muutamankin päivän. Monet tahrat lähtevät vasta kuudessakympissä.
Olen joskus pessyt vaatteen neljässäkympissä ja tahra on vain haalentunut. Olen laittanut sappisaippuaa uudestaan ja pessyt sen jälkeen kuudessakympissä. Ja kas, tahra on poissa! ;-D
Sappisaippua muuten haisee kamalalta. Jos koneessa on ollut useampi saippuoitu vaate niin olen joskus pyöräyttämään uuden huuhtelukierroksen.
Porkkanaterveisin,
eräs tuon ajan jo ohittanut mutta silti sappisaippuaa edelleen tarvitseva :D