Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha olla...

Vierailija
28.03.2010 |

Saako TK:sta masennuslääkkeitä ilman mitään psykologikäyntejä? Nyt on vain vaikea aika menossa (joka elämän saralla) ja tosi paha olla. Se riittää, että saan ystäville puhua, en tahtoisi mennä tilittämään mitään vieraille, mutta tuntuu, että jotain apua tarttisin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan osasi auttaa?

Vierailija
2/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkät lääkkeet? Kyllä niiden pitäs sen verran kuulla sun puhetta et voivat ylipäätään päättää että onko masennuslääke oikea hoito sun ongelmaan. Todellisuudessa ilmeisesti näin ei kuit ole, vaan resepti läntätään käteen. Eli selvinnet sillä että sen 20min lekuriajan juttelet. Terapiaan ei ymmärtääkseni vastentahtosesti ketään laiteta. eihän siit voi olla hyötyä sillo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sulla on paha olla? Oletko ahdistunut jostain erityisestä syystä? Mistä syystä? Voisiko olla PMS oireita? Mulla alkoi raskaksien jälkeen sellaiset PMS-oireet aina viikkoa ennen menkkoja, että luulin olevani melkein psykoosissa, kunnes tajusin "psykoosini" toistuvan joka kuukausi samaan aikaan...

Vierailija
4/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tärkeämpää kuin lääkkeet. Älä pelkää puhumista, kun se on parasta apua. Tiedän, että tällä hetkellä sinusta tuntuu siltä, ettei sinulla ole voimia puhua, mutta voit aloittaa ihan pienestä. Rukoilen puolestasi, sillä tiedän miltä sinusta tuntuu nyt.

Vierailija
5/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain, vaikken tiennyt edes tarvitsevani niitä. En kyllä sitten käyttänytkään.

Vierailija
6/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä elämä jotenkin katkolla. Olen valmistumassa ja töitä ei ole tiedossa. Olen yh ja väkisin hoidan lapsen ka kotihommat, vaikka mieli tekisi vain nukkua.

Uskon, että tilanne paranee jos/kun löydän töitä. Nyt vain on sellainen olo, etten oikeen voi mitenkään vaikuttaa omaan elämääni.

ap

Vierailija
7/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkoita, että sinun olisi lojuttava koko päivän vuoteessa, vaan anna itsellesi lupa olla väsynyt ja kieltäytyä kaikesta ylimääräisestä ohjelmasta. Keskity itseesi ja lapseesi. Voisitko vaikka ottaa päivän tavoitteeksi käydä lapsen kanssa kylvyssä ja hakea lähikaupasta jotain herkkuja ja syödä ne telkkarin ääressä peiton alle käpertyneenä lapsen kanssa, eikä mitään sen kummempaa?

Seuraavan päivän tavoite voisi olla vaikka yhteinen lenkki leikkipuistoon, ruokailu ja lukuhetki. Älä aseta yhtään suurempia tavoitteita. Kun vointisi alkaa parantua, voit laittaa pyykkikoneen pyörimään ja astiat tiskikoneeseen.

Yritä siis edetä päivä kerrallaan, askel askeleelta murehtimatta tulevaisuudesta. Tulevaisuuskin tulee vain yksi päivä kerrallaan.

Mulla on tällä hetkellä elämä jotenkin katkolla. Olen valmistumassa ja töitä ei ole tiedossa. Olen yh ja väkisin hoidan lapsen ka kotihommat, vaikka mieli tekisi vain nukkua.

Uskon, että tilanne paranee jos/kun löydän töitä. Nyt vain on sellainen olo, etten oikeen voi mitenkään vaikuttaa omaan elämääni.

ap

Vierailija
8/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiaan ei ees välttis pääse vaikka haluiskin. Ne ehkä antaa sulle psykologin yhteystiedot ja pyytää varaan aikaa, mut se on tosiaankin itsestä kiinni. Eli lääkkeet saat kyllä varmasti. Niiden tarpeellisuuden kartoitukseen käytetään sellasta 2x A4 lomaketta jossa on lista kysymyksii. Niihin pitää vastata sen pahimman olotilan mukaan, ei sen mukaan miltä just sillä hetkellä tuntuu. Mut eipä ne lääkärit yleensä muuta utele.

Vierailija
9/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleita asioita; leikitään, piirretään luetaan, katotaan piirrettyjä yms. Ja kaikki kotihommat hoidan kyllä.

Ongelma on ehkä sellanen turvattomuuden tunne tulevaisuudesta. En osaa sitä oikein selittää. Siihen en voi itse enempää vaikuttaa, töitä löytyy sitten kun löytyy. En vain ole onnellinen enkä saa iloa juuri mistään.

ap

Vierailija
10/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkityksen määrää psykiatri.

Vierailija
11/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä missään nimessä ota lääkkeitä ensimmäisenä vaihtoehtona. syön itse, nyt jo 10 vuotta syönyt, en pääse niistä ikinä eroon!!! kerran kun sille tielle menee ei kovin helpolla ilman pärjää, tunteet ja seksuaalisuus ihan poissa -hyvin tasaista, voisin kyllä silti nukkua vaikka kuinka.

jos mitenkään saat mieltä paremmaksi jollain muulla niin kokeile! tiedän että moni tulee tänne sanomaan et lääkkeet auttavat, pahoin olo todellakin menee pois, "toimintakyky" paranee mutta vaikka näin niin elämä ei ole enää koskaan helppoa koska ilman lääkkeitä viim. 6kk lopettamisesta aivojen kemiasta johtuen masennus palaa, mietin aina olisinko selvinnyt masennuksesta alun perin jos olisin vain päässyt terapiaan ja antanut luonnollisen masennuksen mennä ohi...

Vierailija
12/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Koitan pärjäillä ja uskoa valoisampaan tulevaisuuteen. Ja onhan mulla ihana lapsi, jolle toivoisin iloista äitiä.

Kiitos kaikille kommentoineille. ap

Vierailija
13/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde meni poikki kamalimmalla mahdollisella tavalla ja ihan sumussa olen ollut siitä lähtien. Hyvä jos ees suihkuun viitsii mennä, tekisi mieli vaan nukkua.

Itse koitan kärvistellä vielä viikon verran ja jos ei valoa ala näkyä, menen yksityislääkärille ja ilman muuta pyydän mielialalääkitystä. Koska tämä tila vie ihmiseltä ne viimeisetkin voimanrippeet. Lapsia ei onneksi ole, että riittää, kun itestänsä jotenkin huolehtii.

Ne, jotka ei koskaan ole olleet siellä pohjalla, eivät tajua mitä masennus voi olla. Uskon, että akuuttivaiheessa lääkitys voi olla se oikea ratkaisu.

Voimia ap:lle!

Vierailija
14/14 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sullekin ja iso halaus!!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan