Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ovulaatiotestit raskautta odotellessa

28.03.2010 |

Heippa hei!

voiko ovistestejä käyttää mahdollisen raskauden selvittämiseen? Ts. kun luin, että jotkut ovat kikkailleet ovistesteillä kun ei ole voinut vielä normiraskaustestiä tehdä kun on liian aikaista.

Eli minä kun voisin tehdä raskaustestin vasta reilun viikon päästä niin onko ovistestistä jotain hyötyä tässä kohti? ja mitä sen pitäisi näyttää jos mahdollisesti olisin raskaana? Uuaah, kaikki konstit on kokeiltava, ettei mene hermot, jiihaa. onko teillä kokemusta ovis-testien kanssa kikkailusta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näytti ovistesti vahvaa plussaa n.4pv ennen kuukautisten alkamispäivää.. Ne olivat mulla ensimmäistä kertaa käytössä ja testailin "huvikseen".. mielessä ei käynytkään, että se näyttäisi raskauden, luulin, että oviksen :)

Vierailija
2/11 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka r-testikin näyttää plussaa, niin ovistesti näyttää negaa. Eli ainakaan ihan eksaktia tiedettä ei ole tuo ovistestien kanssa kikkailu... ;)

Pitkää pinnaa piinailuun ja paljon onnea matkaan!

:)töpsy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos toisella näytti plussaa ja toisella negaa niin turhaa kai niiden kanssa on kikkailla. Toisaalta mulla on tossa muutama ylimääräinen, että voisihan sitä huvikseen katsoa, mitä näytää. Järjellä ajateltuna, testin kai pitäisi näyttää negaa jos olisin raskaana. Ei kai ovista voi olla raskaana ollessa? Toisaalta kai se muutenkin tässä kohti kiertoa näyttää negaa. Ota tästä nyt sitten selvää...no ehkä tempaisen yhden tikun ja katsotaan, mitä näyttää.

4/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kääk, plussaa tuli oviksesta. Yhtä vahva viiva kuin testiviivakin. Mitähän tuosta nyt sitten pitäisi päätellä. Ehkäpä soitan klinikalle ja kysyn sieltä mielipidettä. Ellei sitten muuten ole se pregnyl, mikä vielä vaikuttaa. Toisaalta siitä on jo aikaa yli viikko kun olen pistänyt.

5/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sanottiin, että Ovistestin mittaama LH-hormooni saattaa kulkea käsi kädessä raskaushormonin kanssa, eli saattaisi olla tulossa plussaa. Mutta varoitteli kuitekin uskomasta vielä tuohon ovis-plussaan...

Vierailija
6/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan sitten miten kävi!

:)töpsy

7/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun on noita raskaustestejäkin vino pino niin taidanpa huomenna aamupisusta huvikseni kokeilla mitä näyttää. Ihan tyhmää varmasti kun oikea testauspäivä ois aikaisintaan vasta maanantaina. Mutta jos kerran lh-pitoisuuden nousu tarkoittaa myös raskaushormonin nousua niin voihan sitä kokeilla vaikka vastauksen nyt tietääkin jo etukäteen. Uuaah! Klinikalla varmaan nauroivat itsensä kippuraan kun soitin sinne ja kyselin mokomia ovistuloksia;-)

Vierailija
8/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistestithän tosiaan mittaavat LH-hormonia ja r-testit hCG:tä. Mutta molekyylitasolla nämä hormonit ovat lähes identtisiä. Tästäpä johtuu tuon ovistestin reagoiminen (toisinaan) myös hCG-hormonin nousuun. R-testit eivät kuitenkaan reagoi LH-hormonin nousuun (eli kerro ovista), koska mittaavat vain tiettyä osaa näistä lähes identtisistä hormoneista ja tätä osaa löytyy siis vain hCG:stä.

Eli ei tilanteesi ihan toivottomalta näytä laisinkaan;) Ehkäpä aivan päinvastoin. Plussaonnea!

9/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vielä aamulla vikan ovistestin ja plussaa sekin näytti. Mutta nyt rauhoitun ja odottelen kärsivällisesti vajaan viikon verran, että pääsen testaamaan oikealla testillä. Helpommin sanottu kuin tehty..

Vierailija
10/11 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä tein ovistestin (CB-digitestin) ja se näytti plussaa rv 5+0. Eli jotain toivoa siis on... ;)

töpsy, edelleen peukuttaa!

11/11 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oishan se ihanaa. Tein jo r-testin, hätäinen kun olen ja se näytti negaa. tosin mulla on menossa vasta 25/31 ja klinikalla sanottiin, että aikaisintaan maanantaina kannattaa testata. Mutta jotenkin nyt vähän tuntuu siltä, ettei ehkä kuitenkaan onnannut, varsinkin kun on tullut menkkakipujen kaltaista vääntöä vatsaan. Olikos sulla mitään mahanippailuja ennen kuin teit testin?