Oletko koskaan käynyt helluntaiseurakunnan tai vapaaseurakunnan tilaisuudessa?
Mikä sai sinut menemään sinne? millaisia kokemuksia?
Kommentit (16)
jossain yhteiskristillisessä tapahtumassa. En huomannut eroa ev.lut. herätyskristillisyyteen.
Ollut monesti kokouksissa.. Uskoon tultuani koin, että halusin löytää elävää kristillisyyttä. Jumala johdatti minut unien kautta helluntaiseurakuntaan. Vastaanotto oli lämmin ja välittävä. Ilmapiiri iloinen ja rento. Sen jälkeen ollut kyllä erinäisiä erimielisyyksiäkin, ei ihmisten kesken missään ole täydellistä, mutta hengellinen kotini siellä edelleenkin on.
mistäpäin olet, saanko kysäistä? ujostuttaako mennä kun kyselet kokemuksia?
Ja aina niin mukavaa tavata ystäviä ja tuttuja. Kuunnella hyvää ramatunopetusta ja viettää aikaa ihmisten kanssa. Olikin oikein hyvä saarna ja lopuksi juotiin kahvit. Lapset viihtyy kun on toisia lapsia ja pääsevät pyhäkouluun.
Ei helluntalaisten porukka ole mikään täydellisten joukko niin kuin ei mikään muukaan. Mutta kyllä siellä on hyvä olla, ilmapiiri on avoin ja iloinen. Toimintaa on todella monenlaista ja ei olla mitään tiukkapipoja!
Ja aina niin mukavaa tavata ystäviä ja tuttuja. Kuunnella hyvää ramatunopetusta ja viettää aikaa ihmisten kanssa. Olikin oikein hyvä saarna ja lopuksi juotiin kahvit. Lapset viihtyy kun on toisia lapsia ja pääsevät pyhäkouluun. Ei helluntalaisten porukka ole mikään täydellisten joukko niin kuin ei mikään muukaan. Mutta kyllä siellä on hyvä olla, ilmapiiri on avoin ja iloinen. Toimintaa on todella monenlaista ja ei olla mitään tiukkapipoja!
sitä helpommin huomataan uudeksi ja otetaan mukaan. Meidän seurakunnassa käy joka viikko noin 200 ihmistä enkä millään tunne kaikkia. Usein kokouksissa kyllä kysytään ,että onko kukaan täällä ensimmäistä kertaa ja silloin voi nostaa käden ylös. näin kaikki osaavat huomioida uuden tulokkaan ja esittäytyä. Ei tämä mitään sisäpiiritoimintaa ole, vaan kaikki ovat tervetulleita.
enkä toiste mene. Lopuksi kaikkien jotka olivat uskossa piti nousta ylös. En todellakaan noussut.
Koen kiusalliseksi sen, että ihmiset siellä elämöivät penkeillään. En tykkää sellaisesta. Haluaisin, että kaikki istuvat paikoillaan rauhallisina ja joku edessä esitelmöi tai sitten kaikki laulavat tai rukoilevat samaa rukousta.
pienellä paikkakunnalla. Kävin siihen asti kunnes alkoivat epäillä kasteeni kelpoisuutta minulle suoraan. "Kuka ei kuulu joukkoon"- kommentit eivät olleet ihan parasta kutsua.
Nykyään hengellinen kotini on ihan evankelis-luterilaisessa kirkossa. Ihan omana itsenään saa tulla. Ja tilaa on.
Ole tavallinen ev lut ja hyvin sinne otettiin mukaan, oli lämminhenkinen ja kiva tunnelma. Kävisin varmaan enemmänkin, jos puoliso suhtautuisi myönteisemmin.
pienellä paikkakunnalla. Kävin siihen asti kunnes alkoivat epäillä kasteeni kelpoisuutta minulle suoraan. "Kuka ei kuulu joukkoon"- kommentit eivät olleet ihan parasta kutsua. Nykyään hengellinen kotini on ihan evankelis-luterilaisessa kirkossa. Ihan omana itsenään saa tulla. Ja tilaa on.
en tykkää siitä että kastetta tuputetaan heti jos sanoo olevansa uskossa ja evlut
muutamankin kerran helluntailaisten jutuissa ja kerran tai pari vapaakirkon. En tykännyt, oli mielestäni kovin teennäistä.
Olen käynyt myös tutustumassa muihin kristillisiin tai itseään kristillisinä pitäviin uskonnollisiin yhteisöihin.
Vapaat suunnat eivät ole mun juttu. Kannatan ekumeniaa ja arvostan erilaisia kristillisiä kirkkoja ja yhteisöjä, mutta oma hengellinen kotini on ah, niin suuresti arvostetussa luterilaisessa kirkossa. Eläköön tapakristillisyys, eläköön ääntäpitämätön yksinkertainen usko!
eläköön ääntäpitämätön yksinkertainen usko!
Kuuluin vuosia vapaakirkkoon ja siitä minulla jäi trauma,josta olen jo lähes toipunut.Hyviä kokemuksia on ollut helluntaiseurakunnasta,etenkin inkeroisissa,sekä voikkaalla.Nykyään asun paikassa jossa ei ole seurakuntaa,mieli tekisi käydä muttei ole mahdollisuutta.Toisaalta se on hyvä koska olen saanut täällä toipua siitä henkisestä väkivallasta jota kouvolan vapaakirkossa jouduin kokemaan.
Minulle uskovaisena on luonnollista käydä aamujumalanpalveluksessa tai kokouksessa, kuten meillä sanotaan. On luonnollista ylistää ja rukoilla Jumalaa, kuunnella opetusta Raamatusta. Lapset oppivat Jumalasta pyhäkoulussa.