Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis mikä juttu tämä nyt on? jokainen mamma mikä tulee vastaan on

Vierailija
26.03.2010 |

30+.... siis eikö nuoret tee vauvoja? oli tosi typerä olo kun menin vauvan kanssa yhteen vauva "kerhoon" ja siellä oli vaan 30 v mammoja... en osannut edes moi sanoa kun katoin että onpas vanhaa porukkaa =) itse siis olen 23v..

oli pakko purkaa sydäntä.. Kiitos!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin, vaikka itse olenkin yli 30v. mamma

Vierailija
2/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt muita mammoja mitenkään vanhoina, vaikka jotkut olivat jopa yli 40 vuotiaita. Äitiys yhdistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä arvioit vain väärin? Mä en nimittäin lähtis kovin helposti arvioimaan ihmisten ikään, koska se voi mennä aika lailla pieleen, kun ihmiset on rennoissa vaatteissa vähällä meikillä.

Vierailija
4/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 21-vuotiaana ja jäi kyllä vähiin kaikki mammakerhot sun muut. Ei oikein ollut yhteistä puhuttavaa 30-vuotiaiden kanssa, etenkin kun oma äitini oli silloin 39-vuotias... Ilmeisesti parikymppiset äidit pyörivät kavereittensa kanssa ja kokoontuivat kahviloissa tms., enkä tiennyt mistä etsiä seuraa.

Nyt odotan 30-vuotiaana toista lastani ja esim. perhevalmennuksessa tunsin olevani hämmentävän "keski-ikäinen". :D Kaikki tapaamani samanikäiset odottajat ovat menossa perhekerhoihin, puistoihin jne. ja kuviot ovat kunnossa. Jotenkin silti tuntuu, etten edelleenkään kuulu joukkoon, mutta ehkä se tästä. :)

Kyselepäs neuvolasta, puistosta, avoimesta päiväkodista tms. että onko alueellasi mitään nuorten äitien ryhmää. Ainakin Helsingissä on nuorille äideille toimintaa mm. Tyttöjen talossa. Kannattaa ehdottomasti etsiä seuraa, ettei tarvitse homehtua yksin kotona. Kokemuksesta voin sanoa, että pitää käydä aikamoinen säkä, että löytäisit 30-vuotiaiden joukosta kaverin...

Vierailija
5/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en osannut edes moi sanoa kun katoin että onpas vanhaa porukkaa =) itse siis olen 23v..

jos et pysty siis itseäsi n. 10 vuotta vanhempia äitejä edes tervehtimään...

Vierailija
6/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat nyt kerhossa nuorempien kanssa, kun isommat ovat jo koulussa? Eikö mielestäsi enää yli 30-vuotiaana saisi tehdä lapsia ollenkaan?

Minä olen saanut esikoiseni 24-vuotiaana, toisen lapsen 25-vuotiaana, ja kolmas syntyy, kun olen 31 v. Olen sitten varmaan kerhoissa tällä kertaa ihan vanhusäiti verrattuna isompien lasten kerhoaikaan...

Vierailija
7/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe olevani kyllä nuorimmasta päästä ;)

Vierailija
8/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+.... siis eikö nuoret tee vauvoja? oli tosi typerä olo kun menin vauvan kanssa yhteen vauva "kerhoon" ja siellä oli vaan 30 v mammoja... en osannut edes moi sanoa kun katoin että onpas vanhaa porukkaa =) itse siis olen 23v.. oli pakko purkaa sydäntä.. Kiitos!

kaytostapoja opettaa kun noin vahasta ikaerosta jo menet ihan sekaisin? Olisit odottanut muutaman vuoden sen lapsenteon kanssa.

Vierailija
9/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tehdä 30 v lapsia...opettele lukemaan eikä tarvitse vetää omia johtopäätöksiä!

ja sitten ihmetteli joku kun en moikannut, noh sain sellaisia katseita että eipä kiinnostanut, ja joo voin olla 30 v kanssa ystävä, siis ehkä, mutta ei mua kiinnosta ne jutut no joo... kuullostan varmaan ihan kusipäältä, mutta en ole... =D

ja terveiset nuoreille äideille täällä =D harmi että en törmää teihin =D

ap

Vierailija
10/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 23- vuotiaan pitäisi enää tuntea itseään hirveän erilaiseksi 30- vuotiaaseen verrattuna, noin niinkuin henkisesti..taidat olla todella lapsellinen. Ja mä olen 25 ja mun mielestä 30- vuotiaat on melkein samaa ikäluokkaa, äkkiä se sunkin 7 vuotta menee..

Vierailija
11/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn perhekerhoissa sun muissa jutuissa. enkä todellakaan katso toisten ikää. vanhempien kanssa yleensä juttu luistaa, kun nuorempien kanssa en osaa keskustella, ei vaan olla samalla aaltopituudella, tiedä sitten miksi.

aluksi vanhemmat katsoi ja kauhisteli ikääni, mutta tajusi että olen tarpeeksi kypsä ja osaan huolehtia lapsestani.

Vierailija
12/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tehdä 30 v lapsia...opettele lukemaan eikä tarvitse vetää omia johtopäätöksiä!

ja sitten ihmetteli joku kun en moikannut, noh sain sellaisia katseita että eipä kiinnostanut, ja joo voin olla 30 v kanssa ystävä, siis ehkä, mutta ei mua kiinnosta ne jutut no joo... kuullostan varmaan ihan kusipäältä, mutta en ole... =D

ja terveiset nuoreille äideille täällä =D harmi että en törmää teihin =D

ap

Vierailija
13/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 22v. ja pari kertaa kävin niissä mml:län vauva/perhekahviloissa, mutta totesin olevani liian nuori sinne. Mennessäni tervehdin kaikkia, yritin jutella muille äideille, mutta ne sulki mut aika törkeesti ulkopuolelle. Ehkä syy oli se että olen nuori ja kaunis ;) Ne vanhukset on vaan kateellisia meille nuorille :D

Vierailija
14/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tarvitse muita syyttää mistään, ja opetan lapseni olemaaan itsenäinen eikä kaikista tarvitse pitää tai kaikkien kanssa tulla toimeen...

Vierailija
15/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa äideistä vanhoja.ainakin näyttävät nelikymppisiltä,hyi :o ihailen mieluummin nuoria kauniita äitejä kuin rupsahtaneita

Vierailija
16/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt äitiystäviä naapureista ja lapsuudenystävistä. Vanhin ystäväni on 30 ja meillä on aina niin ihanaa yhdessä!

Vierailija
17/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä vähän päälle parikymppisiä käy vähän vauvaharrastuksissa. Suurin osa kolmekymppisiä ja osa jopa nelikymppisiä. Ja aika paljon esikoisten äitejä, voi meinaan olla hankala saada isompi hoitoon vauvakerhon ajaksi keskellä päivää, jos ei siis peräti koululainen ole.

Mutta mua ei oo kyllä haitannut, ikä on vain numeroita! :) Enkä usko, että muakaan ihan pikkulikkana pidetään, kun en sitä ole. Vähän tietty välillä eri jutut, kun me asutaan keskustassa vuokrakaksiossa ja moni muu rakentaa/on rakentanut omakotitalon johki kauemmaks. Ja itse on opiskelija, muilla ties kuinka monta vuotta työuraa jo takana (itsellänikin kyllä vähän ennen opintoja). Mutta en ole todellakaan kokenut tarvetta erotella nuoriin, keski-ikäisiin ja vanhoihin äiteihin. Tosin välillä on kiva, jos jossain on joku itseäänkin nuorempi! :D Mutta alle 20v. äitejä en ole yhtäkään nähnyt monissa vauvaharrastuksissa. Ehkä nuoret äidit eivät niin käy näissä? Kun ajattelevat mahdollisesti olevansa liian nuoria ja että sitten tuomitaan, jne.

Vierailija
18/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tarvitse muita syyttää mistään, ja opetan lapseni olemaaan itsenäinen eikä kaikista tarvitse pitää tai kaikkien kanssa tulla toimeen...

Vierailija
19/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina sanonut että musta ei tuu kärttyinen vanha akka kun saan vauvan, haluan olla iloinen ja hassutella, huumoria peliin, voisit kokeilla?

Vierailija
20/58 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa äideistä vanhoja.ainakin näyttävät nelikymppisiltä,hyi :o ihailen mieluummin nuoria kauniita äitejä kuin rupsahtaneita

Hauskinta näissä nuorissa on se, että osa ihan oikeasti kuvittelevat pysyvänsä ikuisesti 23 -vuotiaina. : ) Elämä sitten kyllä opettaa, onneksi, meitä kaikkia.

"Ymmärrän", että joku haukuu vaikkapa mamuja, ruotsalaisia tai itseään nuorempia, mutta puhua halveksuvasti itseään vanhemmasta naisesta... Kun JOKAIKINEN vanhenee, jokaisesta tulee sellainen vanhempi ihminen, halusi tai ei. : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi