Että mä vihaan lapseni hoitopaikkaa
Lapsella oli ihana päivähoitopaikka kunnallisessa päiväkodissa. Säästösyistä meidän lapsen ryhmä lopetettiin ja ko. ryhmän lasten piti hakea uutta hoitopaikkaa. No, löydettiin kodin läheltä yksityinen päiväkoti, joka vaikutti tosi kivalta; paljon ulkoilua, luomuruokaa jne. No tässä päiväkodissa on yhden hoitajan kanssa on tosi takkuista, aina löytyy valittamista; milloin lapsella on vääränlaiset kurahanskat, kun ei saa niitä itse puettua (hanskat ovat oikean kokoiset, laadukkaat, vuorelliset, normaalit kurahanskat), milloin eväät on väärin pakattu, kun lapsi tarvitsee apua niiden aukaisemisessa. Ei kai 3-vuotiaan tarvitse kaikkea vielä osata itse? Ja luulisi, että kolme hoitajaa pystyy auttamaan vaikka jokaista kahdestatoista lapsesta, joista kuitenkin puolet ovat jo eskarilaisia.
Kerran kysyin voisinko tulla hakemaan lapsen 20 minuuttia myöhemmin kuin hoitoaika loppuu sisaruksen lääkärin takia. (Hoitoaika loppuu neljältä, tarha auki viiteen.) Ei onnistunut, vaikka meidän suuntaan joustoa löytyy. Lapsella on mm. paljon vapaapäiviä ja vietti kahden viikon talviloman.
Tulen yleensä toimeen hyvin kaikkien kanssa, mutta tämä yksi hoitaja ärsyttää todella ja kaikki aamut ja iltapäivät ahdistaa, kun pitää tarhalle mennä. Lapsi viihtyy itse ihan hyvin, eikä todellakaan ole mikä hankala tapaus. Ihan tavallinen 3-vuotias ja päiväkodissa kuulemma vielä tosi kiltti (kotona ei niinkään:). Muilla vastaavia kokemuksia?
Oletko jutellut asiasta päiväkodin johtajan kanssa? Meillä se auttoi ja ruikutus yhden tietyn hoitajan puolelta loppui. Ruikutuksen syykin selvisi samalla (ei liittynyt meihin, vaan työpaikkakiusatuksi joutumisesta!).