Mitä mieltä nimestä Jero?
Pojalleni olen ajatellut tuota nimeä etunimeksi, onko mielipiteitä?
Kommentit (19)
ei suomalainen muttei ruotsalainenkaan :)
ap
ja sille nimi kuuluukin. Minkä ihmeen takia lapselle pitää antaa ihan selvästi lemmikkieläimen nimi?
koskaan tavannut Jero nimistä koiraa t.2
ja sille nimi kuuluukin. Minkä ihmeen takia lapselle pitää antaa ihan selvästi lemmikkieläimen nimi?
ap
en ole koskaan kuullutkaan. Veljeni on Tero, niin varmaan siksi heti kyllä miellän sen pojan nimeksi.
Mutta jos minulta kysyt, niin en pidä J:n ja R:n yhdistelmästä nimessä. (Jari, Jiri,Jere...)
Laita toki, jos itse tykkäät!
hakeneet pojalle nimeä, joka sopisi monien kansalaisuuksien suuhun, olisi helppo lausua monella kielellä. Kuitenkaan ei ihan ns. yleiskansallista tavanomaista nimeä haluta, mieluummin kuitenkin erikoisempi.
Vaihtoehtoina onkin olleet nyt Jero, Riko ja Teo. Ja näistä nyt Jero on sekä minun että lapsen isän suosikiksi noussut.
tekemällä tehdyn oloinen, outo. Oletko kuullut sen jostain vai itse keksinyt?
Teo olisi noista paras
Jero on ilmiselvä ajokoiran nimi.
hakeneet pojalle nimeä, joka sopisi monien kansalaisuuksien suuhun, olisi helppo lausua monella kielellä. Kuitenkaan ei ihan ns. yleiskansallista tavanomaista nimeä haluta, mieluummin kuitenkin erikoisempi.
Vaihtoehtoina onkin olleet nyt Jero, Riko ja Teo. Ja näistä nyt Jero on sekä minun että lapsen isän suosikiksi noussut.
on yhden vanha Jaro-poika. Sopi mielestämme hyvin siskonsa nimeen Sara...molemmissa -ar-keskellä :)
Tokikin ihmetellään tuota Jaro nimeäkin... liitetään se Pietarsaarelaiseen jalkapallojoukkueeseen.
olisi varmasti TEO.
Ei ole kauhean harvinainen, itse tunnen pari sen nimistä (lapsi ja aikuinen).
Jero lausutaan esim. enkuksi "jderou" ja joillain kielillä "hero" JNE.
ja kyllähän Jeroja Suomessa onkin jonkin verran, ei ihan mikään harvinaisuus siis tuo nimi.
Näihin koiravertailuihin en edes jaksa kommentoida, mielestäni ala-arvoisia juttuja.
Jaro ja Jere kuulostavat taas minun korvaani jotenkin paljon kovemmilta nimiltä kuin Jero, kiitos kuitenkin ehdotuksista.
Ja tuon j-kirjaimen lausumisesta; monissa maissahan tuo j lausuttaisiin "ts", joten onhan se helppo lausua, on vaan eri kuuloinen silloin. Vertaan esim. perisuomalaiseen Kyöstiin :)
Jero kuulostaa hieman homomaiselta nimeltä, voi olla enne.
En antaisi omalleni kyllä.
Oksettava nimi.
Hieno nimi, oma mielleyhtymä oli Tero eikä esim ajokoira. + pidän Jerosta huomattavasti enemmän kuin Terosta nimenä. Ei täältä kannata nimineuvoja kysellä, jos ei halua joko pahoittaa mieltänsä, tai osaa ottaa huumorilla että 70% haukkuu sen pystyyn.
Kas kun ei suoraan Nero. Tai Ero, Kero, Lero, Zero, Cero, Dero, Fero, Xero.
mitä vittua sä ajattelet ku kirjotat tollasta
tunnen yhden jo täysi-ikäisen Jeron. Hänen sukunimensä on kyllä ruotsalainen.