Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö vauvan kakkapyllyn käsisaippualla vaiko vauvoille tarkoitetulla pesunesteellä?

Vierailija
25.03.2010 |

Siinähän se kysymys sitten olikin. Miehen kanssa asiasta väiteltiin ja nytpä sitten kysyn kuinka teillä tehdään? Ja pyllyä ei toki joka kerta sillä saippualla pestä vaan ainoastaan jos on isompi/tujumpi satsi.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, tosi kuivattavaa tavaraa. Pesisin kosteusvoiteen avulla tai sitten sillä vauvojen pesunesteellä.

Vierailija
2/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2veen kakkapyllyä joskus pesen lasten pesunesteellä jos on oikein haju tarttunut kiinni, muuten sitäkin vain vedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pelkällä vedellä ainoastaan. Minkäänlaista saippuaa ei oo vielä käytetty laisin.

Vierailija
4/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin...

Ei olis tullu mieleenkään pesuainetta käyttää????

Vierailija
5/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää muuta kuin vettä.

Vierailija
6/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalta lapselta joskus käsisaippualla jos haisee toooosi pahalle ;)

Vierailija
7/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös hellävaraisella saippualla jos tarvis. Meillä ei aina kyllä pelkkä vesi riitä, ainakin hajua jää, joskus jopa väriä ihoon.

Vierailija
8/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oonko ikinä pessyt millään aineella. Turhaan kuivattaa ihoa ja tulee ihottumaa. 5 vauvaa on ollut, nyt jo isompia.

Vierailija
9/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta nyt olen käyttänyt vauvan pesunestettä kun ollaan oltu vatsataudissa ja sitä tavaraa on kainaloita myöten...

Vierailija
10/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei saa ainakaan käsisaippualla pestä vauvan herkkää, ohutta ihoa.

Vierailija
11/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vauva ja taapero ja lähinnä juuri taaperon tosi voimakkaan hajuista kakkaa varten on ollut vauvoille tarkoitettu pesuneste, jota joskus myös vauvan tosi jumissa olevaan tahmakakkaan olen käyttänyt. Nyt tuo onpi loppunut ja mies oli sitä mieltä, että käsisaippua käy ihan yhtä hyvin. Itse taas olen juurikin sitä mieltä, että sitten mieluummin pelkällä vedellä, koska on niin kuivattavia nuo käsisaippuat. AP

Vierailija
12/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä lämpimällä vedellä, ei tulisi mieleenikään käyttää mitään turhia pesuaineita! Lapsella on atooppinen iho/ihottumaa, joten turhaa vedellä läträämistäkin pitäisi välttää. Pakko kuitenkin pestä, ei niillä puhdistuspyyhkeillä hyvä tule.

Vierailija
13/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia kun ärtyy iho. Vauvalle tarkoitetuilla kosteuspyyhkeillä olen kakat pyyhkiny lähinnä itse

Vierailija
14/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemaan ACOn pesuvoidetta, jos on pakko jotain ainetta käyttää, se ei ainakaan kuivata.

Vierailija
15/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas olisi peseminen ajankohtaista, pörähteli pikkuisen pylly siihen malliin. Tänään on taas niitä päiviä, kun miettii että kuinka moneta kakat 2 kk vanha voi päivässä tehdä - menin sekaisin kolmansien tai neljänsien kohdalla :D

Vierailija
16/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sellaista ei ole saatavilla niin sitten tavallisella käsisaippualla. Ja käytän saippuaa aina kun on kakat pestävänä.

Vierailija
17/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taas näillä kajoaisi vauvani pyllyyn kuunaan. Kerran tällaisella hajusteettomalla vauvoille tarkoitetulla pyyhkeellä pyyhin reissussa olessa meikit naamastani ja se kirvelsi ja sai mun naaman ihan punaiseksi. Sen jälkeen en niitä ole vauvoilleni käyttänyt. Ja siis tosiaan pelkällä vedellä meilläkin pääsääntöisesti pestään, mutta taaperon pyllyyn kyllä tujummasta kakasta toisinaan se haju ei muuten lähde ja silloin vauvoille tarkoitettua pesunestettä olemme käyttäneet. Nyt vain mies sattui kysymään, että eikö muka käsisaippua toimi yhtä hyvin. Minun mielestäni on liian kuivattavaa : ) AP

Vierailija
18/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa kylvetään ja sinne lorautan kylpyöljyä muutaman pisaran. Muita pesunesteitä ei käytetä.

Vierailija
19/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois tuosta edellisestä viestistä, mutta niistä vauvojen puhdistusliinoista siis oli kyse kun joku niitä sanoi käyttävänsä.

Vierailija
20/43 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaasti vettä mukaan eli saippuavesi tosi laimeaa. Ei meillä tuosta ole kenenkään peput ärtyneet, vauvoille tarkoitetuista puhdistusliinoista sen sijaan kyllä. Niitä käytän vain äärimmäisessä hädässä eli silloin kun ei ole puhdasta vettä mailla eikä halmeilla.