miksi tupakoitsijat eivät usko myrkkyjen siirtyvän lapseen ?
laitan vielä tähän linkin aiheeseen liittyen
http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11787
Kommentit (12)
joku tupakoitsijia vaan siellä ketjussa huusi linkin perään, niin hain sen kun kukaan ei esittänyt faktoja.
siinä kun luki näin:
Tärkeää on kuitenkin muistaa, jos tupakoiva äiti imettää, hänen lapsellaan on pienempi riski sairastua tulehdussairauksiin, kuin jos äiti tupakoi ja ruokkii lastaa korvikkeella.
Tupakoinnin lopettaminen tai vähentäminen on kannattavaa, koska se vähentää myös lapsen altistumista tupakan haitoille. Imetyksestä on kuitenkin hyötyä sekä äidille, että lapselle vaikka äiti tupakoisikin!
pakokaasuista ja lisäaineista. Nämä myrkyt kumoavat (tupakoitsijan logiikalla) tupakan myrkyt.
kun alkoi tulla linkkjeä joissa sallitaan tupakointi
Mutta miksi tupakoimattomat ei voi uskoa, että nikotiini aiheuttaa riippuvuutta, eikä tupakointia lopeteta noin vain?
Esikoisesta lopetin tupakoinnin, elämä oli silloin aika stressitöntä muuten, ja se kävi yllättävän kivuttomasti... Paitsi että paino nousi 40kg.
Retkahdin taas imetyksen päätyttyä. Aloin odottaa kuopusta - raskaus oli iloinen yllätys, mutta tosi paskaan aikaan. Olin juri saanut vakityön ja koeaika oli menossa. Esikoisella uhma ja mies masentunut. Tupakka rauhoitti minua, siitä tuli hyvä ja rento olo. Kun yritin lopettaa, en sietänyt esikoista silmissäni. Enkä miestäni.
Annoin olla, vältyttiin avioerolta ja esikoinen sai tasapainoisen äidin. Kuopus syntyi terveenä 55cm ja 4040g rv41.
samaa mietlä ap. itse en tupakoi ja katson mitä suuhuni pistän, vältä kkohtuudella, eli suosituksen mukaan voin juoda kupin kahvia tms.mutta en tajua mitä hyötyä tupaksta on lapselle kun tutkittu on että se "sattuu" vauvaan?!
mutta vasiten ärsytän noita jeesustelijoita, jotka ovat niin musta-valkoisia, siis kiihkoilija tupakanvastustajia. :D
samaa mietlä ap. itse en tupakoi ja katson mitä suuhuni pistän, vältä kkohtuudella, eli suosituksen mukaan voin juoda kupin kahvia tms.mutta en tajua mitä hyötyä tupaksta on lapselle kun tutkittu on että se "sattuu" vauvaan?!
TAAS koko texti täynnä.. sorry.
minä poltan mielummin ganjaa - puhdas luonnontuote, johon ei ole sotkettu tupakassa olevia myrkkyjä mukaan.
Poltin raskausaikana ja imetysaikana. Lapsi on terve.
Lopettakaa se tupakanpoltto ja siirtykää ganjaan!
mutta edelleen, tupakoinnin aiheuttamat haitat lapselle ovat pienemmät kun imetystä kuitenkin jatkaa.
taidat olla nro 14 tuosta toisesta ketjusta ;)