Tyttäreni väittää isäpuolensa käyttäneen häntä seksuaalisesti hyväksi
En tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Mies kieltää tehneensä mitään enkä toisaalta usko sitä itsekään. Ollaan nyt vuosi saatu elää melko normaalia elämää, mutta ennen sitä oli kolmisen vuotta aikamoista painajaista. Tyttäreni "kapinointi" alkoi valehtelulla ja se aina vaan paheni. Ilman ulkopuolista apua tyttäreni tuskin olisi enää edes elossa.
Nyt toisaalta pelkään, että sama alkaa uudestaan tai entä jos tyttäreni väite pitääkin paikkansa? Voinko enää ikinä katsoa itseäni peilistä, jos mieheni onkin tehnyt niin enkä reagoinut siihen mitenkään? Rehellisesti en voisi uskoa, että mieheni kykenee siihen, mutta voiko ketään tuntea kokonaan?
Kommentit (61)
vaan haen apua tyttärelleni. Minulla on itsellänikin kokemus hyväksikäytöstä/insestistä, tekijä oli oma isäni. Äitini ei uskonut kun kerroin, mutta sitten tapahtui muuta ja äitini alkoi miettiä jos sittenkin puhuisin totta.
Olemme alkaneet seurustella mieheni kanssa tämän toisen tyttäreni ollessa 10v ja esikoiseni tyttö myöskin oli tuollon 13v. Esikoiseni on tullut aina hyvin toimeen isäpuolensa kanssa, nyt kylläkin asuu jo omassa asunnossa. Lisäksi minulla on poika 14v ja yksi yhteinen lapsemme, poika hänkin on nyt 3v.
Mieheni kohtelee tytärtäni samalla lailla kun muitakin lapsia, säännöt on samat kaikille.
Tyttäreni mukaan hyväkskäyttö olisi tapahtunut kerran ja siitä olisi nyt aikaa reilu puoli vuotta. Tiedän kyllä, että sen pystyy todistamaan, että mieheni tuolloin työmatkalla. Ei ehkä mahdotonta sekään, että tyttäreni olisi harrastanut seksiä jonkun muun kanssa tai joku muu hyväkskäyttänyt ja nyt kaduttaa ja isäpuoli on se helpoin kohde syyttää.
ap
Olen se, joka sanoi, että äidinkin seksuaalisuudessa tai psyykessä pitää olla jotain vikaa, jos hyväksikäyttöä voi tapahtua oman katon alla.
Minusta asia ei kuulu ainoastaan tyttärellesi. Oletko itse käynyt läpi insestikokemuksesi jonkun asiantuntijan kanssa? Oletko puhunut asiasta lapsillesi? Kaikki psykologit ovat yksimielisiä siitä, että insesti on niin iso asia, että siitä pitää puhua, sillä muuten siitä kasvaa perheessä tabu, eikä asiaa enää voi hallita.
En siis sano, että miehesi on syyllinen, mutta sinun insestikokemuksesi ja tyttäresi sanat liittyvät kyllä toisiinsa. Selvitä asia juurta jaksain, siis omat kokemuksesi mukaan lukien.
vaan haen apua tyttärelleni. Minulla on itsellänikin kokemus hyväksikäytöstä/insestistä, tekijä oli oma isäni. Äitini ei uskonut kun kerroin, mutta sitten tapahtui muuta ja äitini alkoi miettiä jos sittenkin puhuisin totta.
Olemme alkaneet seurustella mieheni kanssa tämän toisen tyttäreni ollessa 10v ja esikoiseni tyttö myöskin oli tuollon 13v. Esikoiseni on tullut aina hyvin toimeen isäpuolensa kanssa, nyt kylläkin asuu jo omassa asunnossa. Lisäksi minulla on poika 14v ja yksi yhteinen lapsemme, poika hänkin on nyt 3v.
Mieheni kohtelee tytärtäni samalla lailla kun muitakin lapsia, säännöt on samat kaikille.
Tyttäreni mukaan hyväkskäyttö olisi tapahtunut kerran ja siitä olisi nyt aikaa reilu puoli vuotta. Tiedän kyllä, että sen pystyy todistamaan, että mieheni tuolloin työmatkalla. Ei ehkä mahdotonta sekään, että tyttäreni olisi harrastanut seksiä jonkun muun kanssa tai joku muu hyväkskäyttänyt ja nyt kaduttaa ja isäpuoli on se helpoin kohde syyttää.
ap
Olen se, joka sanoi, että äidinkin seksuaalisuudessa tai psyykessä pitää olla jotain vikaa, jos hyväksikäyttöä voi tapahtua oman katon alla.
Minusta asia ei kuulu ainoastaan tyttärellesi. Oletko itse käynyt läpi insestikokemuksesi jonkun asiantuntijan kanssa? Oletko puhunut asiasta lapsillesi? Kaikki psykologit ovat yksimielisiä siitä, että insesti on niin iso asia, että siitä pitää puhua, sillä muuten siitä kasvaa perheessä tabu, eikä asiaa enää voi hallita.
En siis sano, että miehesi on syyllinen, mutta sinun insestikokemuksesi ja tyttäresi sanat liittyvät kyllä toisiinsa. Selvitä asia juurta jaksain, siis omat kokemuksesi mukaan lukien.
Kävin tyttäreni kanssa eilen lääkärissä ja tuon lääkärissä käynnin jälkeen tyttö oli todella vaikea, näytti ahdistuneelta ja olevan peloissaankin. Ennen lääkärille menoa puhuimme siitä, että miten nämä asiat etenee ym.
Myöhemmin illalla tyttö halusi puhua kanssani kahden kesken. Kertoi itkien, ettei "Matti" ole tehnyt hänelle mitään pahaa, sen sijaan eräs, sanotaan nyt perhetuttumme on. Tyttäreni sanoi, että sanoi "Matin" tehneen sen, koska toivoi, että sillä tavalla eroaisimme.
Kyllä minä olen aikoinaan käynyt ammattilaisen kanssa läpi nuoruudessa kokemani insestin. Lapsilleni en ole siitä mitään maininnut.
ap
ap
Toivottavasti teet tyttärellesi selväksi miten vakavasta syytöksestä on kyse. Nykykersat tuntuu tekevän ihan mitä huvittaa, eikä joudu minkäänlaiseen vastuuseen. Sietäisi tyttö saada kunnon rangaistuksen.
Kyllä 16-vuotiaan pitää jo ymmärtää millä asioilla leikitään ja millä ei. Entäs jos tämä perhetuttukin on vain tyttäresi vihan kohde? Miten tyttöön voi enää koskaan luottaa? Mitäs nyt tapahtuu ap?
En nyt ihan usko että juttu tälla lailla etenisi.
tuo tyttäresi väite kuitenkin pitäisi ottaa vakavasti? Jos hän on oireillutkin noin pahasti.
ammattiapua ja sitten miettisin perhekuviot uusiksi.
Puhuu tyttäresi totta tai tarua niin hän tarvitsee apua. Anna ulkopuolisen ammattilaisen arvioida mikä on totuus... mutta jos tuollaisia puheita, on asia selvietettävä mistä ne johtuu vaikka näin ei sitten oikeasti olisikaan. Et anna itsellesi ikinä anteeksi kuitenkaan jos asia jää vain arvailuasteelle ja kieliihän tämä kuitenkin jostain... ehkä entisistä ongelmista tai sitten jopa siitä hyväksikäytöstä tms.
Minusta sinun ei äitinä tarvitse arvuutella kuka puhuu totta vaan toimia asian eteen. Ihan selvästi, oli asia miten päin tahansa, tyttäresi tarvitsee ulkopuolista auttajaa
asiasta?häpeillen,itkuisesti? vai ihan tavallisesti vain?
Miehesi tulisi se ymmärtää myös.
Jos kyse on teinin valehtelusta tai juttujen keksimisestä, se tulee kyllä ilmi. Mutta äitinä sinun tulee silti lähtökohtaisesti uskoa lastasi.
Ajattele miltä tuntuisi jos asia on tosi ja et usko. Se on vaihtoehtona kamala!
Jos valehtelee, tarvitsee apua/huomiota jne. Jos ei, tarvitsee apua!
uskoisin sen olevan valetta, mutta siitä huolimatta tyttö tarvitsee apua kipeästi. Ei tollasta väitettä terve nuori sanaile.
Sillä apua hän tarvitsee, oli juttu totta tai sepitettä.
itse uskoisin lasta.
Ehkä lapsella on nyt pokkaa sanoa asioiden todellinen laita.
Monesti on niin että isäpuolet tulee juuri siksi eroperheisiin syy ei ole äiti vaan lapsi/lapset.
Nuori hakee vaan kipeesti huomiota.
ihan ekana lääkärin tarkistukseen, keskustele asiasta hänen kanssaan älä syytä, kysele mitä tapahtui ja missä. Mutta älä niin että epäilet, vaan olet kiin
Miten voimakkaasti tyttö "väittää" hyväksikäyttöä tapahtuneen? Tuntuuko sinusta itsestäsi, että hän ei puhu totta? Miksi tyttösi keksisi jutun; haluaako kenties kostaa jotakin isäpuolelle? Haluaako vain huomiota? Minkälaiset keskusteluvälit teilä on perheessä? Pystyttekö puhumaan asiasta, tuskin kaikki osapuolet yhdessä, mutta sinä miehen kanssa ja tytön kanssa erikseen, ihan kunnolla?
Jaksamista ja tsemppiä, että saat asian selvitettyä ja lapselle apua!
Jos valehtelee, tarvitsee apua/huomiota jne. Jos ei, tarvitsee apua!
Ottaako kukaan tyttöä vakavasti, vai onko hän vain hankala, valehtelija, ongelma?
Joko isäpuoli ON käyttänyt tyttöä hyväksi tai tyttö ottaa äärimmäiset keinot käyttöön hätähuutona.
Vaikkei tytön syytökset olisi totta niin olen aika varma, että tuo on silti avunhuuto, jostain syystä tytölläsi on paha olla.