MIten tuon kahdeksankuisen saa viihtymään?
jatkuvaa kitinää, välillä toki leikkii nätisti mutta jos ei viihdytä koko ajan (esittele lelua tms. opastavaa) niin kiukkua piisaa. Miten leikitte teidän alle 1-vuotiaiden kanssa?
Kommentit (3)
onneksi on isoveli jonka kanssa touhuavat =)
hirveä on nyt kiipeämään joten lattialla on Isoja nalleja yms joidenka kanssa touhuaa. Autot ovat myös mieleisiä ja pullo jonka sisällä on herneitä. isoveli pitää seuraa leikkimällä rinnalla esim. palikoilla tai legoilla. välillä ovat kurkistusleikkejä tai jotain "kontataan kilpaa" jolloin naurua piisaa eikä äiti ymmärrä mitään ;)
meillä viihtyy myös hyppykiikussa.
paljon täytyy olla tutkittavaa ja maisteltavaa niin viihtyy.
tasaisin väliajoin kun antaa jonkun uuden (turvallisen!) keittiö välineen tutkittavaksi, niin saa jotain tehtyä itse siinä sivussa. Sitten vaan keräilee tavarat lattialta, tiskaa ja pistää pariksi viikoksi piiloon.
Jos purkkeihin, rasioihin tai vaikka kattiloihin vielä piilottaa naksun puolikkaita, jotka lapsi saa itse sieltä otettua niin se yleensä lisää viihtyvyyttä.
meillä myös 8kk vauva, ei viihdy enää ilman jatkuvaa show'ta ollenkaan. yksin jos jättää lattialle leikkimään, kun menee esim. ruokaa laittamaan, kauhea kitinä ja roikkuu lahkeessa. syöttötuolissa viihtyy katselemassa onneksi - saan jotain tehtyäkin päivän aikana. muuten leikit menee aika lailla niin, että makaan lattialla ja vauva kiipeilee mun päällä.